Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Grint is inderdaad een mogelijkheid dat het paard gevoelig kan lopen. Met die manier van bekappen zal dat inderdaad minder moeten worden. Veel lopen is wel een goede start, beetje eelt vormen kan geen kwaad.
Miran schreef:Ik vind het onverantwoord, en zou nooit zelf aan de hoeven van mijn paard gaan rommelen. Een smid heeft een jarenlange opleiding ervoor nodig, en de eerste de beste leek zou het tijdens een cursus van een dag of enkele dagen moeten leren? En dan weet je ook meteen hoe je dingen moet corrigeren enzo?
De overheid zou het vak hoefsmid eens moeten gaan beschermen, dat iedereen die zonder erkend diploma aan de hoeven van een paard prutst strafbaar wordt...
Overigens vind ik het wel kunnen als je zelf een loszittend ijzer verwijderd, maar daarna zul je toch iemand met ervaring en verstand moeten bellen.
Iedereen kent het gezegde: No feet, no horse?
klien schreef:Opleiding smid in Deurne, 4 jaar à 2 dagen per week. Ervaring doen ze op in de praktijk, waarom kan dat niet met een cursus? En inderdaad gaat het over bijwerken van de hoeven. Mits doordacht uitgevoerd, dan is het niet gevaarlijk.