doffe vlekken op zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:27

Tessebes schreef:
Ik vind dat ze je iig hadden kunnen waarschuwen, misschien had je dan nog je beugelriemen onder het zweetblad kunnen doen.

Dit moet je bij een nieuwzadel dus eigenlijk niet meteen doen.
De kans is dan behoorlijk groot, dat je je zweetblad scheef rijd.

Misschien dat je Urad creme kunt gebruiken. Dit geeft een glanslaag af en dan vallen de doffe plekken niet meer op.

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:56

tja dit heb ik dus al heel vaak gehoord, kieffer is achteruit gekelderd qua kwaliteit, mijn oude zadels zijn top, onverslijtbaar, die slijtage die jij hebt ziet er bij mij na 20 jaar pas op, maar heb ook eens een zadel van 3 jaar oud gehad wat ookal zo beschadigd was, het heeft inderdaar met het andere verfproces te maken plus dat er gewoon veel slechter leer is dan vroeger. Kijk ook eens naar je beugelriemen, zijn deze erg grof? misschen kun je nog dressuurbeugelriemen bevestigen die zijn enkel en dus niet dubbel leer (gesp zit onderaan bij je beugel) en die schuren veel minder > misschien kan je dan de schade nog beperken.......
sterkte je zal wel balen als een stekker

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:56

sorry voor schrijffoutjes, ik zit weet te snel te typen

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:57

weer

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:50

daarom wil ik dus geen kieffer.
ik heb nu een daaleman en nog steeds geen doffe plekken kale plekken ed.
ik had hiervoor n kieffer daar had ik binnen n half jaar kale zweetbladen.
ben toen terug gegaan maar ze konden er niets meer mee.
dus voor mij nooit meer n kieffer.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:05

Kom op zeg! Een nieuw zadel wat er nu al niet meer uitziet? Da's toch niet normaal. Dat verhaal van milieutoestanden is natuurlijk erg makkelijk. Het ziet er op de foto's uit alsof er een coatinglaag is afgesleten. Wist niet eens dat ze daar mee werkten. Probeer eens een emailtje te sturen naar Kiefer in Duitsland ofzo, als ik het zo begrijp ben je met de verkoper van je zadel al uitgepraat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:12

mijn kieffer heb dat ook helaas, maar ja ik heb m gekocht omdat hij heerlijk zit en goed op mn paard past, tevens doe je er jaren mee dus ik vind het uiterlijk niet zo belangrijk
maar ze kunnen beter wel zon extra laag op de zadels spuiten want zo gaat de verkoop natuurlijk achteruit

Sverhoev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 16:44

Citaat:
Probeer eens een emailtje te sturen naar Kiefer in Duitsland ofzo, als ik het zo begrijp ben je met de verkoper van je zadel al uitgepraat?

inderdaad met de verkoper is alles al uitgepraat. Zelfs met de Stuben zadels (>+2000EUR) die hij verkoopt heeft hij naar verluidt dezelfde fenomenen. Of dat waar is of niet, weet ik niet. Een mailtje sturen naar Duitsland zou ik wel willen maar mijn Duits is niet dat wat het zou moeten zijn om deze materie aan te klagen. Kan iemand mij hierbij helpen ? Verward

Citaat:
mijn kieffer heb dat ook helaas, maar ja ik heb m gekocht omdat hij heerlijk zit en goed op mn paard past, tevens doe je er jaren mee dus ik vind het uiterlijk niet zo belangrijk

Inderdaad, het zadel zit fantastisch,:j maar het oog wil ook wat. Verschrikkelijk ergerlijk voor een zadel van om en bij de 1200 EUROs. Huilen

Bedankt voor al jullie reacties.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:48

Mijn zadel is een half jaartje, en daar komt het ook al ietsiepietsie bij

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:33

Bij nieuwe Kieffer zadels is dit inderdaad helaas "normaal" ja. Je bent lang niet de enige waar ik dit bij zie. Ik vind het schandalig dat ze voor zulke rommel nog de hoofdprijs durven vragen en het praatje van de winkelier zou ik absoluut niet accepteren. Dit is absoluut NIET normaal en slijtage mag er na een paar keer rijden echt nog niet optreden.
Terug dat ding en het volledige aankoopbedrag retour! Laat hem het maar uitvechten met de fabrikant ipv het probleem op jou af te schuiven.

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:58

ik had dit ook bij mijn kieffer garmisch en ben nu echt helemaal niet meer te spreken want nu blijkt ook nog dat mijn kussens scheef zijn en dat is niet door de zadelmaker of wat dan ook gedaan heb hem namelijk helemaal nieuw gekocht dus het moet een fabrikantfout zijn we gaan ook terug en alles uitleggen en voor mij nooooit meer een kieffer