Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:14

Haha! Haha! Haha!

hahaha .......hier mag ik wel weer mee doen??

Hallo dus allemaal......was i weerrrrrrr

Nou vooruit dan maar .....dit gaat toch ook over de barefoot.....
Even over dat nieuwe dekje dan.....
Pmarena.....ik ga je hier over mailen......heb een (knutsel) idee in mijn kop maar kan pas testen als .......juist maar das niet voor hier hahaha Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:25

Heb vast zitten slapen, maar welk merk is het Calippo?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:36

pmarena schreef:
De verklaring ervoor zou zijn : een boomloos zadel heeft door het ontbreken van de boom een slechtere drukverdeling over de rug van het paard. De ophanging van de stijgbeugels loopt over een relatief smal deel van de rug heen , waar dan al het ruitergewicht op komt. De ruggegraat krijgt dus teveel druk op een klein deel.
.

He pmarena ......
Heb het nog ZO gezegd......je mag het gebruiken hoor wat IK daar heb gezegd....... dus knip en plak maar raak (kan alleen als je daar op reageren drukt) Haha!
over die dekjes ......gaat dit echt hoor

Groetjes Nick onee dat mocht ook niet.....
wil me nu dus echt aan de regels gaan houden hoor dus geen groetjes meer...... Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:45

NickAltena schreef:
heb een (knutsel) idee in mijn kop maar kan pas testen als .......juist maar das niet voor hier hahaha Haha!

Wij zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:51

Ik heb dus ook dat zelfde dekje en wat ik heb gemerkt is dat het schuim op de plekken waar jij niet zit het zadel mooi omhoog duwt daardoor blijft de schoft dus mooi vrij Knipoog en zit je ook nog wat dieper OK dan!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 08:53

opala schreef:
Heb vast zitten slapen, maar welk merk is het Calippo?

Ja, dat stond dus in het topic wat nu in de huiskamer zit Boos!

Het merk is HKM Textil. Ik had de shabrakjes al eerder in Nederland in een winkel zien liggen, maar kon toen niet zien of ze onder de barefoot zouden passen. Nu zagen we ze in Duitsland bij een Torsion-standje, dus gelijk gekeken of het er mooi onder lag.

De lusjes voor de singelstoten zitten precies laag genoeg (het is een dressuur-model dekje denkik) en de lengte klopt ook al.

Helaas heeft het "memory foam" zijn geheugen een beetje verloren, als het warm wordt, wordt het iets zachter en veert het vrijwel gelijk terug, dus niet meer zo dat het na 10 seconden pas weer vlak is.
Het blijft echter wel stevig genoeg om de ruggengraat vrij te houden van druk, dus dat is wel positief.

Als mensen interesse hebben in zo'n dekje: komende week ga ik weer ff bij die winkel langs waar ik ze gezien heb...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:24

en ik kan er evt ook aan komen Knipoog

mandybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:54

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:08

opala schreef:
Wij zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor

hahaha.....jammer damens...

Ik heb het knutsel idee alweer de kop in gedrukt.

Het gaat dus niet door, heb van pmarena begrepen dat dit al geprobeerd is.
Ik wordt oud, Nerd , te traag denk ik met ideen Knipoog

Maar zal proberen de grijze hersencellen aan het werk te zetten Hyper! ,
ik wil namelijk toch iets anders dan dat wol onder het zadel omdat ik problemen
Blauw oog voorzie met mijn vrouw wat de schoonmaak betreft >;)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:02

Nick,

Als je nou gewoon dat "bont"lagje van je pad afhaald dan is de onderkant weer gewoon als het goed is

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:06

dat "bont"laagje zorgt mede voor de drukverdeling, dus ik zou maar niet gaan slopen aan zo'n pad.....

gewoon goed laten drogen, stofzuigen in de wasmachine en op laten drogen of in de droger en het is weer klaar, doe ik wekelijks!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:19

Nog een bontlaagje vervolgens bij de inlages stopen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:39

callippo schreef:

Het reed heerlijk, de hele ruggengraat is vrij gebleven, en droog. Ook de schoft lag mooi vrij (wat met de polypad niet altijd zo is)

Oke, en nu het merk van de pad nog ( of had je dat al in de andere topic geschreven ?)
En de prijs ? En waar je het kan kopen ? En is deze pad heel erg verschillend van de Grandeur, of heb je die nog nooit gezien ?

Zo lekker veel vragen Clown

Groetjes,

Maris

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:42

oeps , merk van de pad had je inmiddels al verteld Bloos

Groetjes,

Maris

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:38

wist niet dat de bontlaag eraf kon??
heb ook alleen het test zadel BEKEKEN en maar niet uit elkaar gehaald Haha!
maar uhhh mijn eigen zadel ga ik straks natuurlijk wel eens even grondig "onderzoeken"
Vind dat bont wel mooi hoor maar heb er toch liever iets minder harigs onder liggen, altans iets waar minder haar in blijft steken EN makkelijk schoon te maken en in onze wasmasjien past.
Denk nog wel een beetje aan mijn vrouw Tong uitsteken en anders moet ik het zelf doen.
En das nou net iets waar ik niet zo goed in ben gezien het wolle truitje dak er uit haalde toen ik mijn vrouw eens wilde verrassen.
Alleen de pop van mijn dochter had er nog wat aan Haha!
Maar als dat wol er af kan, kan ik daar dan toch ook gewoon een hoes over doen of niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:33

Waarom zetten jullie dit niet op VMR of PP? Ik zie het RT er niet zo in Verward

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 23:15

Omdat hier het andere boomloze topic ook te vinden was en dit dus een herkenbare plek is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 06:26

waarom vragen we niet een boomloos forum aan, er zijn zoveel mensen die boomloos rijden inmiddels. dan hoeven de tegenstanders van boomloos zich ook niet te ergeren

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 06:28

Haha! Ik denk niet dat bart het goed zal keuren... Haha! Maar het valt te proberen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 06:48

ik erger me niet (echt Knipoog ), vind dit alleen echt de verkeerde plaats. Vragen over wedstrijden komen ook op WD terecht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:10

wij kunnen het zelf niet verplaatsen, dus ik zou zeggen: klik op het uitroepteken en roep een moddie!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:26

NickAltena schreef:
wist niet dat de bontlaag eraf kon??
heb ook alleen het test zadel BEKEKEN en maar niet uit elkaar gehaald Haha!
maar uhhh mijn eigen zadel ga ik straks natuurlijk wel eens even grondig "onderzoeken"
Vind dat bont wel mooi hoor maar heb er toch liever iets minder harigs onder liggen, altans iets waar minder haar in blijft steken EN makkelijk schoon te maken en in onze wasmasjien past.
Denk nog wel een beetje aan mijn vrouw Tong uitsteken en anders moet ik het zelf doen.
En das nou net iets waar ik niet zo goed in ben gezien het wolle truitje dak er uit haalde toen ik mijn vrouw eens wilde verrassen.
Alleen de pop van mijn dochter had er nog wat aan Haha!
Maar als dat wol er af kan, kan ik daar dan toch ook gewoon een hoes over doen of niet?

Het bont laagje kan er ook eigenlijk niet af maar ik "sloop" graag dingen Haha! Je moet het dan dus bij de stiksels eraf halen (zal ik alleen doen als je het zeker weet dat je het eraf wil hebben )
En als je dan een betere druk verdeling wil als je het "bont" eraf hebt gehaalt dan kan je een extra inlage bestellen en die gebruiken

Maar zoals ik al zei alleen "slopen" als je het zeker weet Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:15

Ik heb het topic verplaatst naar Vraag Maar Raak. Hier komt het beter tot zijn recht dan op Rijtechnisch Lachen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 11:46

En zo verdwijnt het topic al snel naar een 2de pagina Boos!

Dat HKM dekje heeft trouwens een zachte katoenen onderkant. Er zijn nog geen haren in blijven hangen en het lijkt me makkelijk schoon te maken.

Hoe dik zijn trouwens de inlages in de grandeurpad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:13

*haast* Inlages zijn ongeveer een cm dik , zie mijn site als je op de standaard pad klikt in de SHOP , opent er een nieuwe pagina waar wat meer foto's staan

De standaard Grandeur heeft die fleece-bont rugstukken met daaronder de inlages. Je hebt zeg maar de pad zelf , en dan die bontstukken erop , die zijn alleen rondom vastgenaaid want erbinnenin fungeert het als vak voor de inlages. Sloop je het bont eraf dan heb je dus geen vakken meer voor je inlages

Nou , even wat details over de nieuwe pad waar we mee bezig zijn , het is allemaal nog niet helemaal klaar enzo , kostprijs is dus ook nog niet bekend vanwege wat experimenteren met verschillende materialen.

Bovenal : de Grandeur-pad is een prima pad , bevalt mij supergoed , maar ik ben een echte zemelaar en zie altijd nog wel punten van verbetering. Wat we gaan doen met die nieuwe pad t.o.v. de Grandeur :

- geen bont , vanwege te warm en vies , te massaal in de wasmasjien Knipoog
- wel dezelfde inlages als de Grandeur , dus ook vakken
- alles zo naadloos en zacht mogelijk , moet heerlijk knuffelzacht en soepeltjes worden , niet zo'n stug geheel als de Grandeur.
- bovenzijde van suedine , erg chique en in een paar verschillende kleuren
- wellicht ook andere materialen , meer kleurkeuze-mogelijkheid
- onderkant van streelzacht materiaal dat goed zweet opneemt en doorvoert
- geheel zo luchtig en ademend mogelijk
- Wat mooier op maat , dus langer aan de zijkanten en achterkant voor de maat 2
- heel mooi en sjiek doorgestikt
- bevestiging aan de ringetjes van het zadel door middel van metalen clipjes aan een elastisch bandje : sterker en zekerder dan klitteband
- clipjes afneembaar zodat ze niet tekeer gaan in die wasmasjien Haha!
- lusje aan de onderkant om de singelstoten door te halen : voor een nog stevigere ligging van de pad.

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik , op dit moment Lachen

Ik heb Rena nu 2 x gereden met het 1e proefexemplaar , en ze bleef er opvallen droog onder vergeleken met de Grandeur-pad ! OK dan!

Misschien was het toeval , we experimenteren nog verder