Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nano schreef:ik vind ook dat je haar moet laten leven,mijn nicht mohgirl hier op bokt heeft oof een wijfie op stal staan van 27! jaar oud en daar word zo nu en dan les op gegeven veder staad ze 24/7 op het land en in de winter hoeft ze alleen sávonds op stal..ze heeft het hier supper naar de zin zeer levens lustig en ze mag hier van zelf aan ouder don heen gaan (maar laten we hopen dat voorloopig niet)
Ik vind zolang ze geen pijn heeft je haar gewoon moet laten leven,ik vind het niet eerlijk tegen over haar..het lijkt nu zo van ja ik kan er niet meer op rijden dus moet ik haar maar af maken..sorry maar dan behandel je haar als speelgoed waar je te oud voor bent geworden!
oja het slechte eten is geen goed exuse..mijn pony krijgt altijd slober met daar in kalk en een kruide mengsel wat het smaak geeft en de nodige voeding in zit en die is altijd zo rond al een tonetje geweest.
, laat staan hoe dat voor de pony moet voelen!
, je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het komt pijnlijk over. Fasel schreef:Ik zou haar laten inslapen op het moment dat ze aangeeft dat het genoeg is. En dat hoeft heus niet in een lijdensweg te zijn. Als ze nog vrolijk is en rondloopt dan vind ik niet dat je een gezond dier een leven kan afnemen.
promptertje schreef:Ik ben dan wel niet de topicstarter, maar ik ken zowel ruitje als haar pony heel erg goed en hier wil ik toch even op reageren:
Ruitje kan al jaren niet meer op de pony rijden, maar ze heeft haar al die tijd liefdevol verzorgd. Het is dus totaal geen kwestie van "ik kan niet meer rijden en dus moet de pony maar weg". Integendeel, als de pony 100% gezond zou blijven zou ruitje het liefst hebben dat de pony een jaar of 40 zou worden, en ze zou altijd mogen blijven.
De pony heeft afgelopen winter een paar nare koliekaanvallen gehad doordat ze het voer niet goed kan verteren, en ik kan je verzekeren dat dat geen fijn gezicht is, laat staan hoe dat voor de pony moet voelen!
Ik vind het te prijzen dat de topicstarter zich terecht afvraagt: moeten we dat deze winter weer doormaken? Allerlei voer is er geprobeerd, daar kun je ook van overtuigd zijn. Maar een pony pijnlijke aanvallen besparen, vind ik erg humaan. AUB niet meer zo snel oordelen, je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het komt pijnlijk over.
promptertje schreef:
De pony heeft afgelopen winter een paar nare koliekaanvallen gehad doordat ze het voer niet goed kan verteren, en ik kan je verzekeren dat dat geen fijn gezicht is, laat staan hoe dat voor de pony moet voelen!
) .Reacties zijn welkom,maar ga me niet uitschelden ofzo,want dit is MIJN keuze en ik snap dat jullie het er niet mee eens zijn maar het zij zo.