RockyLover schreef:Ik heb hier een discussiepunt voor jullie: Veel mensen die ik ken hebben hele erge blaren van het aan de teugel rijden, maar volgens mij moet je met een kleine teugelhulp je paard licht in je hand aan de teugel kunnen rijden, zonder blaren. Okay, het kan wel zo zijn dat je dat niet lukt, maar als je zulke grote blaren krijgt ben je toch niet goed bezig denk ik zo.
Ik zal je even uit een droom halen, blaren kan je ook krijgen van het te los vasthouden van je teugels waardoor er wrijving ontstaat en je dus onwijs grote blaren kan krijgen!
Het hoeft dus niet per defenitie zo te zijn dat iemand blaren krijgt van het zoals jij het noemt "aan de teugel rijden" als je heel hard zit te knijpen in je handen.
Ik heb altijd blaren en mijn paard is letterlijk (want zo rij ik hem ook) op de puntjes van mijn ringvinger te rijden. Ik heb alleen echt altijd kapotte handen omdat er wrijving ontstaat doordat ik de teugels zo losjes vasthou en omdat ik een erg gevoelige huid heb. Ik kan je gerust zeggen dat ik zomers met gevoerde (!) Roecklhandschoentjes rij (erg warm maar helaas de enige handschoenen waarmee ik bijna geen blaren krijg) en ik ook nog eens helemaal mijn vingers heb ingetaped met blarenpleisters!
Zeg dus niet zomaar dat je niet met een zachte hand rijdt als je blaren op je handen hebt staan!