Advies van Bokt nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:38

nou, ik heb het hele verhaal gelezen en ben het er mee eens dat je moet praten met de eigenaresse....
ik mag mijn verzorgpony door bepaalde redenen ook niet meer doen en dus word er een ander gezocht.... Verdrietig dat word waarschijnlijk dus ook heel moeilijk en denk dat ik mijn oogjes lekker dicht hou als ze komt... Nagelbijten / Gniffelen
het liefst zou ik dat mens natuurlijk

maar ja, veel suc-6!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:40

Ididit schreef:
nou, ik heb het hele verhaal gelezen en ben het er mee eens dat je moet praten met de eigenaresse....

Ik heb het geprobeerd om te praten met haar (zie laatste bericht, pagina 1) maar dat is helaas niet goed gelukt.. Scheve mond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:51

Als je het niet tegen haar kunt zeggen, dan schrijf je een brief. Je weet niet of ze die gaat lezen, en ik weet ook niet of het wat uithaalt. Maar jij hebt je zegje gedaan. En als je er nog eens over begint, en duidelijk stelt hoe jij je voelt, zal ze misschien wel begrijpen dat het wat gevoeliger ligt dan ze in eerste instantie heeft begrepen dat jullie er even in een gesprek op kwamen en verder door gingen met een gewoon gesprek. Zet in de brief dat je dicht bent geklapt en nog niet klaar was met je verhaal.

Ik kan maar een ding zeggen: get it out of your system. En vooral: vertel dat Marije dat paard eigenlijk helemaal niet leuk vindt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:24

mijn tip is: schrijf een brief, daarin kan niemand je in de reden vallen
en kan je puntsgewijs opschrijven wat je kwijt wilt.

de eigenaresse kan dan op haar gemak de brief lezen en er even over nadenken.

ik zou ook gewoon met marije gaan praten, want ze doet het denk ik niet allemaal expres, ze wil je heus geen loer draaien! ga gewoon kijken
hoe ze rijdt en vertel haar hoe rot je je voelt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:59

ik voel me wel vereerd!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:39

Sluit je zadel op achter slot en grendel. Laat marije zelf maar naar jou toe komen met de vraag waarom je dat gedaan hebt. Dan zeg je gewoon 'had het idee dat mensen ongevraagd mijn spullen gebruiken en daar jou ik niet van'..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:50

he yvonne wat naar nou dat het gesprek zo is gelopen... Misschien kun je het nog eens proberen? Of bel haar op, misschien is dat makkelijker voor je? Ik zou zeker volhouden! Weet je wat wel goed helpt als je belt? Dat doe ik ook wel eens als ik iets 'moeilijks' ga bespreken... Schrijf op een paiertje het doel van het gesprek, bijvoorbeeld: "Ik wil vertellen dat ik me er rot onder voel", of "Ik wil vertellen dat ik dacht dat mij iets beloofd was en voel me nu gepasseerd". Iets in die geest schrijf je op. Als je dan belt en zij begint het gesprek te leiden en het gaat een heel andere richting op, dan herhaal jij gewoon weer wat op je briefje stond. Dus dan zeg jij: Ja, dat begrijp ik, maar ik wilde je vertellen dat ik mij er zo rot onder voel. Snap je de bedoeling? Dan zorg je dat je er niet zomaar onder gel*ld wordt en helpt je papiertje jou eraan te herinneren wat je nou wilde vertellen! Praat ook vanuit jezelf; hoe voel jij je erbij, wat deed het met jou. Want wat jij voelt kan niet waar of onwaar zijn, zo is het gewoon voor jou en daar is geen discussie over mogelijk! Begin zinnen met 'ik had altijd begrepen dat ik jasmijn als mijn eigen paardje mocht beschouwen ', en niet 'jij had beloofd dat het mijn paardje zou zijn'... Zo geef je niemand de schuld, maar geef je wel aan wat jou dwars zit.
Hopelijk heb je wat aan mijn tips? Heel veel succes ermee. En voor meer tips; je weet de pb knop te vinden. Laat me maar weten wat je precies lastig vindt, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:20

Tjeeh, dat is inderdaad heel moeilijk, heb in ongeveer hetzelfde schuitje gezeten. Het enige wat ik je kan zeggen is zorg goed voor je zadel en probeer zo snel mogelijk dat beesie te kopen. Als je zoveel om d'r geeft dan is dat echt de enige oplossing. Mijn paard is verkocht en het doet me nog steeds zeer, elke dag.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:22

owh, vergeet de helft weer, mij werd ook vanalles beloofd en het was mijn paard, maar toen het er opneer kwam nadat ik haar had beleerd enz. ging een ander meisje zomaar de weg met haar op. Oner het motto ik moet me bek houden want het is niet mijn paard. Heel vervelend

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:13

Ja inderdaad, soms loopt het echt zo en al die mondelinge toezeggingen heb je dan helemaal nix aan... Zodra ik ben afgestudeerd en een baan heb koop ik ook een paard voor mezelf, dat scheelt zoveel stress en narigheid...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:23

In principe heeft de eigenaar van het paard gelijk...het is niet aan jouw om te beslissen wie er wel of niet op dat paard rijdt. Ik kan daarin heel goed meegaan met de eigenaar van het paard (zadel enzo is een ander verhaal) Ik zie het meer als een uiting van jalouzie dan dat je bedrogen bent...
Ik kan heel goed begrijpen dat je je rot voelt, maar terecht is het niet.
Hoe zal die vriendin zich gevoelt hebben toen jij alle touwtjes daar in handen hebt genomen?
Waarom praat je niet met je vriendin hierover. En biedt bijvoorbeeld aan om haar te helpen als ze het paard rijdt. Over taakverdeling (uitmesten ed) en weet ik wat.
Je zegt zelf dat je over een jar wilt gaan studeren...en dan mag er niemand op dat paard rijden als jij geen tijd hebt of te ver weg bent? Dan zou het toch fijn zijn als iemand dat paard in conditie houdt, zodat je eventueel in de vakantie of op vrije dagen kunt rijden (noem maar even wat)

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:18

Alane schreef:
In principe heeft de eigenaar van het paard gelijk...het is niet aan jouw om te beslissen wie er wel of niet op dat paard rijdt. Ik kan daarin heel goed meegaan met de eigenaar van het paard (zadel enzo is een ander verhaal) Ik zie het meer als een uiting van jalouzie dan dat je bedrogen bent...
Ik kan heel goed begrijpen dat je je rot voelt, maar terecht is het niet.
Hoe zal die vriendin zich gevoelt hebben toen jij alle touwtjes daar in handen hebt genomen?
Waarom praat je niet met je vriendin hierover. En biedt bijvoorbeeld aan om haar te helpen als ze het paard rijdt. Over taakverdeling (uitmesten ed) en weet ik wat.
Je zegt zelf dat je over een jar wilt gaan studeren...en dan mag er niemand op dat paard rijden als jij geen tijd hebt of te ver weg bent? Dan zou het toch fijn zijn als iemand dat paard in conditie houdt, zodat je eventueel in de vakantie of op vrije dagen kunt rijden (noem maar even wat)

Het is ook (zoals ik eerder heb vermeld) dat ik me rot over het feit dat zij het zo heeft aangepakt en natuurlijk ook omdat ik niet meer 'de enige' ben voor Jasmijn. En ik heb ook vertel dat het ook de eigenaresses beslissing is, maar het probleem is dat ik aan haar wou vetellen hoe ik me nu voel maar dat ik dat niet kon.
En het is niet zo dat ik in eens de touwtjes in handen nam 4 jaar geleden. Marije stopte er zelf mee en ik kwam toevallig net langs op dat moment, vandaar dat ik mocht komen. Marije heeft daarnaast ook nooit wat met Jasmijn gedaan, omdat er ook andere paarden op stal stonden: onder andere een schimmel die Z liep, nou dan weet je het wel. Zij koos toen (net als ik dan waarschijnlijk zou doen) voor het Z paard. Jasmijn daarentegen probeerde ze af en toe te rijden wanneer die er ook weer eens uit moest. De schimmel ging op een gegeven moment weg, Jasmijn was het enige paard op stal maar die raakte gedeeltelijk 'verlamd' en Marije koos er voor om weg te gaan.
Na een tijdje kwam ik, en ik koos ervoor om juist met Jasmijn dingen te gaan doen. Ik vond het een fantastische uitdaging om zo'n paard weer goed te laten lopen. En dat is dus gelukt na 2 jaar. Ze liep, en niemand zou verwachten dat dit paard 2 jaar terug bijna moest worden afgemaakt door die 'verlamdheid'. Ik ontmoette op een gegeven moment Marije en ik vond het een erg aardig meisje. Na 3 jaar werd Sisi 3 en kon ik die inrijden. Dat deed ik maar ik had geen tijd om 2 paarden te rijden. Ik vroeg toen aan Marije of ze het leuk vond om Sisi eens in de week te gaan rijden of mee te nemen naar de les. Dat deed ze, en we maakte de afspraak dat ze alleen voor Sisi zou komen.
Sisi was weg en ze wil gewoon blijven op stal, en dus wil ze Jasmijn wel weer gaan rijden. Opzich heb ik daar niet zo ontzettend veel probelemen mee (natuurlijk vind ik het niet leuk) maar ik ben gewoon pissig dat ze het op deze manier aanpakt. Ze koos er zelf voor om weg te gaan en niets met dat 'verlamdepaard' te gaan doen. Ik heb er al mijn tijd en moeite in gestoken om Jasmijn weer zo goed mogelijk op te been te zetten. Dat is gelukt en mevrouw wil weer terug komen waarbij ze niets aan mij verteld of vraagt over hoe en wat.

met name ben ik hier erg pissig over en zeer teleurgesteld zoals je zal begrijpen. En het is ook de keus van de eigenaarresse om Marije op jasmijn te laten rijden op woensdag, maar ik besef me ook dat mijn 'teleurstelling' met name komt over hoe het aangepakt is, en hoe deze mensen hun beloftes hebben verbroken. En ook dat ik alles doe voor dat paard en dat iemand anders daar weer gebruik van weet te maken op zo'n manier hoe het haar uitkomt zonder daar maar enig moeite voor te hebben gedaan.
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 10-06-04 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:19

Alet schreef:
Ja inderdaad, soms loopt het echt zo en al die mondelinge toezeggingen heb je dan helemaal nix aan... Zodra ik ben afgestudeerd en een baan heb koop ik ook een paard voor mezelf, dat scheelt zoveel stress en narigheid...

Dat ben ik nu dus ook van plan. Ik hoorde ook wel gelijk sortige verhalen, maar ik dacht altijd 'Dat overkomt mij heus niet' Maar je ziet het, het overkomt iedereen.. Scheve mond

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:24

En misschien schrijf ik wel een brief zoals hierboven al als tip is gegeven. Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer zo laf Scheve mond

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 13:25

laetitia schreef:
ik voel me wel vereerd want ik heet zelf Jasmijn!

Haha, dat kan ik me voorstellen
Die Jasmijnen ook altijd weer.. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:10

Heb je niet de mogelijkheid haar te kopen...?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:17

Quellian schreef:
Heb je niet de mogelijkheid haar te kopen...?

Zou ik niet doen, paard is vaker kreupel en heeft heeft misschien HKO.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:38

Oh, dat is mij ontgaan... Bloos

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 17:26

Cassidy schreef:
Zou ik niet doen, paard is vaker kreupel en heeft heeft misschien HKO.

Het kreupele is sinds 4 maanden, we vermoeden door hko. Maar binnenkort worden er foto's gemaakt waardoor we het zeker zullen weten. Ik wil het paard wel kopen, maar mijn ouders zien het helaas niet zitten. En daarnaast zou ik hem alleen kopen als hij hko-vrij is verklaard Lachen

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:05

Dat is helaas een feit met verzorgpaarden. Klinkt allemaal heel leuk maar als het er op aan komt heb je nix te zeggen! Heb dit al heel vaak meegemaakt. Ik zou er iig met de eigenarese over praten. Als je met die marije praat en de eigenarese krijgt het via haar te horen... dat kan nooit de bedoeling zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:09

ik heb alleen je eerste reactie gelezen maar is er geen mogelijkheid dat jij iedere keer gewoon je zadel mee heen en terug neemt?

mischien gemeen maar het zijn jou spullen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:25

wat stom meid!
ik zou de volgende dingen doen
1. schrijf een brief naar de eigenaar en naar dat andere meisje, wanneer ze hem gelezen heeft praten jullie een keer en zeg je wat je voelt!,
of
inderdaad het gemeenste: neem je tuig gewoon mee als je gaat rijden en neem het erna terug mee naar huis! jij hebt die spullen betaald dus zij moet eerst toestemming vragen!

kiefer is geen goedkoop merk, dus...zal je vast willen dat er verantwoordelijk mee omgegaan word!

maak goede afspraken...
en vertel ons hoe het is afgelopen, sterkte meid!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:19

Hey

Ik zou ook zeker je zadel mee naar huis nemen! Het is jouw zadel, en als ze die wilt gebruiken moet ze dat maar eerst aan jou vragen!
En ik zou ook zeker een brief schrijven of een gesprek hebben met de eigenaresse wat jij er van vindt, dat jij heel veel moeite hebt gedaan voor jasmijn en zij er helemaal niet op wilde rijden eerst, maar nu is jasmijn dan wel weer goed genoeg... en ook dat jij al het werk doet op stal en zij niets! ALs ze dan op de woensdag wilt rijden, moet ze toch eerst voor een zadel zorgen en ook helpen met uitmesten ofzo...
Ik ben heel erg benieuwd hoe het afloopt!