Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan paardenspullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WizzeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 16:48

Nou, ik wil hem wel graag in de buurt hebben staan, want de andere manege is voor mij 3 kwartier fietsen, en dees 10 minuten... Maar ik kijk gewoon over een paar jaar, dan zie ik of ik kan rondkomen met een baantje. De reden waarom ik hem met een vriendin wil: Ik heb niet elke dag de tijd voor mijn paard, in de weekeinden zit ik bij mijn vader, en op de dagen dat ik niet kan, wil zij dan gaan, en het scheelt in de kosten... Knipoog
Ik wil gewoon normaal paardrijden, en poetsspulletjes en een halster heb ik al, van de manege moet je die zelf hebben, dus die heb ik ook

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:14

dat gaat veel kosten hoor,
je hebt natuurlijk de kosten van paard/zadel/hoofdstel enz.
maar ook moet je paard elke 6weken/ 2mnd. bekapt of beslagen worden en dat is in jouw omgeving ook duurder. en denk aan dierenarts kosten die onverwachts hoog op kunnen lopen. ontwormen elke twee maanden.
ik heb het ook gewoon gedaan omdat ik echt al jaren een paard wilde en toen ik mijne op internet zag staan besloot ik een lening af te sluiten. ik was 21 en kon via de bank een studente lening krijgen, die hoef je pas als je gaat werken af te betalen. je zit er dan natuurlijk wel nog wat jaartjes aanvast, maar dat heb ik zeker over voor presto.
maar zeker eerst maar even sparenen later een baantje zoeken.
succes ermee

WizzeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:47

marlo schreef:
dat gaat veel kosten hoor,
je hebt natuurlijk de kosten van paard/zadel/hoofdstel enz.
maar ook moet je paard elke 6weken/ 2mnd. bekapt of beslagen worden en dat is in jouw omgeving ook duurder. en denk aan dierenarts kosten die onverwachts hoog op kunnen lopen. ontwormen elke twee maanden.
Das waar, ik heb wel geld achter de hand op de bank staan... Maar ja, dat zien we dan wel weer Knipoog

ik heb het ook gewoon gedaan omdat ik echt al jaren een paard wilde en toen ik mijne op internet zag staan besloot ik een lening af te sluiten. ik was 21 en kon via de bank een studente lening krijgen, die hoef je pas als je gaat werken af te betalen. je zit er dan natuurlijk wel nog wat jaartjes aanvast, maar dat heb ik zeker over voor presto.
maar zeker eerst maar even sparenen later een baantje zoeken.
succes ermee

Ja, maar wat verdien je gemiddeld dan, met een baantje?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:03

WizzeL schreef:
Nou, ik wil hem wel graag in de buurt hebben staan, want de andere manege is voor mij 3 kwartier fietsen, en dees 10 minuten... Maar ik kijk gewoon over een paar jaar, dan zie ik of ik kan rondkomen met een baantje. De reden waarom ik hem met een vriendin wil: Ik heb niet elke dag de tijd voor mijn paard, in de weekeinden zit ik bij mijn vader, en op de dagen dat ik niet kan, wil zij dan gaan, en het scheelt in de kosten... ;)
Ik wil gewoon normaal paardrijden, en poetsspulletjes en een halster heb ik al, van de manege moet je die zelf hebben, dus die heb ik ook

zou toch beter met een bijrijd(st)er/ verzorg(st)er doen want je kan dan alsnog beslissen wat je met de paard doet, je hebt het voor zeggen (daar bedoel ik dus niet mee dat je de bijrijd(st)er/ verzorg(st)er dwingt om dit en dat te doen) maar je hebt gewoon voor te zeggen.

En ik heb begrepen dat je mssn 16 bent als je de paard kiest, dan heb je ook recht om te kiezen waar je gaat wonen, en hoe vaak. *daar mee bedoel ik niet dat je altijd bij je moeder moet wonen maar kan ook anders *

WizzeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 21:23

Ja, nou ik wil ook gewoon vaak genoeg naar mijn vader, ik zie hem niet zo vaak Huilen nou, ik wacht gewoon nog een paar jaar, en dan zie ik het wel

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:31

hey

Je vertelde dat je in 4 vwo zit en twijfelt aan je tijd. Je kunt niet even uitproberen of je tijd hebt. Dat is oneerljk tegen over je paard. Lukt het niet dan kan die na 4 weekjes weer weg Ach gut .

Kun je niet als bijrijdster een poosje rijden? 3 dagen per week, dan kun je kijken of je dat wel haalt, want ongeveer zoveel dagen heb je ook als je je eigen paardje hebt en samen deelt.

Ik wilde ook altijd een eigen paardje (nog steeds hoor) maar weet dat ik het niet op kan brengen (qua tijd, geld enz) en daarom rij ik Lady nu 4 keer per week als het niet meer is . Je hebt toch een beetje verantwoordelijkheid en een beetje het eigen paardje gevoel! Nu is het niet erg als ik een dagje niet kan, maar als ik m'n eigen paardje heb wel!

Denk er gewoon goed overna!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:32

Je doet nu vwo, stel dat je hem in 5 vwo aanschaft, wat wil je dan met dat paard gaan doen als je studeert? Het kan natuurlijk wel, maar als je op kamers wilt, lid wilt worden etc. heb je geen geld en tijd meer voor een paard.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:16

ik verdien ongeveer E 140 in de maand. ik werk elke zaterdag, maar ik ben al 22, en verdien dus meer als iemand van 16 maar aan de andere kant werk ik niet heel veel, en in een schoenen/ kleding winkel, en dat kan ik je qua verdiensten niet aanraden want dat verdient echt slecht.