Wie weet er meer over thorowgood zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:50

Richtje schreef:
De thorowgood Maxam is helemaal van kunstof, de Griffin heeft een kunstlederen zitvlak.

dat is niet helemaal waar. uiterlijk zien de zadels er hetzelfde uit, alleen is het matriaal van de griffin iets beter.
de zitting en voorste gedeelte van het zweetblad is van een soort suede en de rest is nepleer (kunststof).
wij hebben pas een griffin gekocht en past perfect. de maxam paste helaas niet bij ons paard.
ik weet wel dat er voor heel veel verschillende typen paarden de zadels verkrijgbaar zijn, ook voor paarden met hoge schoft.
zadel zit trouwens ook erg fijn.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:52

Bloos
Je hebt idd gelijk, het is idd het zitvlak dat van suede is, en de rest van kunstof c.q. kunstleer.....
Maar wat betreft maat, moet er toch geen verschil in zitten volgens mij (mits je natuurlijk zelfde type en maat hebt van beide zadels Knipoog)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:09

Richtje:
Citaat:
Ik heb overigens nog een thorowgood maxam te koop

voor welke type paard en hoeveel inch??

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:28

Het zadel heeft op een wat smallere tinker van 1.45 gelegen. Het zadel is te koop omdat hij er iets te breed voor geworden is.
Ik denk dat het zadel 17,5 inch is, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:34

hummm want ik zoek een zadel voor mijn haflinger.... ze is niet groot maar wel dik ... ik ben 1.80 meter en ik heb geen idee hoeveel inch zadel ik dan moet hebben Verward
Afbeelding

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 20:32

Als ik een zadel koop, moet ik er 1 van 16,5/17 inch hebben.
Mijn pony is erg smal dus... Ik kijk nog wel even verder! Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:06

Het zou ook 17 inch kunnen zijn, maar durf het dus echt niet met zekerheid te zeggen.....

@dekoezegtboe, hangt niet alleen van je lengte af, maar meer van je omvang Knipoog Als je wil mag je het zadel natuurlijk altijd passen.....

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:09

Nou...ik ben best wel lang en bestwel dun...en mijn pony is ook niet 1 van de grootste.. ik heb liever een 16.5 inch of idd een 17 (hoogstens)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:12

Als je wil mag je het zadel passen, maar begrijp het ook wel als je liever verder zoekt Lachen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:20

hummm dubieus zou ik zeggen... ben niet dik en niet dun.... ik zal eens even kijken wat het zadel is dat ik nu gebruik... zou dat ergens in een zadel staan?? ik ga morgen meteen op onderzoek uit Haha! ik weet dat het zadel wat ik nu gebruik (is niet van mij maar van een stalgenoot wiens paard kreupel is ) in idergeval te klein is!! wordt vervolgd!!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:25

Het zadel dat ik heb is te groot. Het schuift steeds naar voren. Het is een vette miskoop haha ik ga 'm dan ook inruilen bij divoza!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:33

Marloez schreef:
Het zadel dat ik heb is te groot. Het schuift steeds naar voren. Het is een vette miskoop haha ik ga 'm dan ook inruilen bij divoza!

meestal krijg je er niet echt veel geld voor als je hem inruilt, je kunt hem beter particulier (zoals op bokt) verkopen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:47

dekoezegtboe schreef:
hummm dubieus zou ik zeggen... ben niet dik en niet dun.... ik zal eens even kijken wat het zadel is dat ik nu gebruik... zou dat ergens in een zadel staan?? ik ga morgen meteen op onderzoek uit Haha! ik weet dat het zadel wat ik nu gebruik (is niet van mij maar van een stalgenoot wiens paard kreupel is ) in idergeval te klein is!! wordt vervolgd!!

Ik weet het hier ook niet zeker, anders moet je maar even het één en ander opmeten, dan doe ik dat hier ook Knipoog Dan weet je het zeker

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:12

missnynke schreef:
meestal krijg je er niet echt veel geld voor als je hem inruilt, je kunt hem beter particulier (zoals op bokt) verkopen

Oke bedankt voor de tip, ik zet 'm wel in een krant ofzo *LOL*

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:27

in de thorrowgoodfolder staat er uitgelegd hoe jij aan een passend zadel kan komen wat betreft de schoft.

iets met meetlijntjes e.d die je dan over je pony moet leggen en daarna op de folder ter vergelijking..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:29

tnx voor de tip Haha! die folder moet ergens in mijn poetskist liggen... hummm als ik die nou maar kan vinden...(die folder dan Tong uitsteken want de zadelkamer is tegenwoordig zo netjes dat mijn groene kist wel op moet vallen ).. ik kan niet zeggen dat mijn poetskist heel erg netjes is Bloos

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 22:33

Ja, dat met die meetlijntjes in dat foldertje kan ik niet helemaal vatten.
Er staat ook bij dat je er een deskundige bij moet gebruiken.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 19:52

Maar is een wintec zadel beter als een thorowgood? (of andersom)

carinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:10

Bij Decathlon mag je een paszadel mee naar huis nemen, ook de thorowgood, je betaald dan gewoon de prijs van het zadel en als het niet goed is kan je hem gewoon ruilen. Of je je geld terug krijgt weet ik niet.
Is het zadel goed, dan krijg je gewoon een nieuw mee naar huis!!

Jule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:23

Citaat:
Maar het kostte wel weer een aantal weken om mijn paard minder angstig te maken voor het zadel en bepaalde oefeningen tijdens het rijden die hem erg veel pijn gedaan hebben met het Thorrowgood zadel.

ik ben ook van plan om een thorrowgood zadel aan te schaffen, maar je zegt dat het zadel hem erg veel pijn heeft gedaan, op welke manier dan? dit wordt al het 4e zadel wat ik aan ga schaffen dus ik ben nu een stuk voorzichtiger geworden. Mijn paard heeft een hele hoge schoft dus ik heb mijn hoop nu een beetje op de Griffin gericht.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 11:00

Bij de maxam serie kun je ook met hoge schoft doen, het is alleen geen lederlook Knipoog

Paardenfan52

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:51

wij hebben voor ons paard ook een thorowgood merk griffin gekocht
de ruitersport zaak kwam met de zadels langs voor om te passen
en de eerste de beste lag gelijk goed. en zit ook heerlijk..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:10

De maxam is idd wat van mindere kwaliteit. Ik denk dat Thorowgooed en wintec ongeveer vergelijkbaar zijn. Alleen heeft Thorowgood tegenwoordig ook luchtgevulde kussens (voor zover ik weet wintec niet).
Persoonlijk ben ik een absolute voorstander van een kunstof zadel. Ik heb zelf een wintec die me prima bevalt (wintec pro).

Jule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:27

ik heb nu ook een wintec en die zit erg lekker alleen vind ik dat de ruimte bij de schoft te krap is. Maar volgens mij is het wintec die het cairsysteem heeft en niet thorowgood. Maar wat is het verschil tussen de Maxam en Griffin?

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:02

Jule schreef:
ik heb nu ook een wintec en die zit erg lekker alleen vind ik dat de ruimte bij de schoft te krap is. Maar volgens mij is het wintec die het cairsysteem heeft en niet thorowgood. Maar wat is het verschil tussen de Maxam en Griffin?

de maxam serie is goedkoper en heeft geen lederlook.
De griffin is luxer en heeft lederlook.
Als je het hele topic had gelezen had je het ook kunnen weten Knipoog