Wát is er zo bijzonder aan de Ankypads????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:37

Polypad is inderdaad heel fijn, ik heb er ook eentje van de horseware. Die bevalt ook heel goed, en blijven mooi na het wassen!! En er zit niet zo'n groot anky merk op, maar een bescheiden "horseware" merkje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:45

wendyke schreef:
Ik vind die anky pads dus super lelijk.Het gaat alleen maar om de naam die erop staat.
Het gaat mij echt niet om de naam, maaromdat ze goed vocht opnemen en het een leuke kleur is. Ik ga echt niet voor een merk betalen, als ze van jan poedersuiker waren geweest, had ik ze ook nog gekocht. Het gaat mij om de kwaliteit, en die vind ik (voor onder mijn wintec) zeer goed. Neemt veel vocht op en zit prima.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:47

Ik heb ze niet omdat ik het te duur vind, maar vooral omdat ik maar een D-ponnietje heb en het dus net een dekbed zou zijn Haha!

hANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:00

De pads * nemen goed vocht op *goede kwaliteit *geen gezeur meer om ze vast te leggen * ze blijven goed liggen * passen op alle paarden Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:00

Tja, de een geeft 45 euro uit aan een Anky-pad, de ander 55 euro aan een PolyPad (nog zadelvormig ook!). Ik ben dus zo'n gek: ik heb zelfs twee PolyPads, omdat ik gewoon hartstikke tevreden ben over die dingen. Vooral op wedstrijden en zware trainingen zijn ze ideaal omdat ze lekker zacht zijn en heel veel vocht opnemen. Daar heb ik graag geld voor over.

In het dagelijks gebruik (uurtje hobbelen) rijd ik overigens met simpele dekjes en sjabrakjes van Harry's Horse, 15-17 euro per stuk. Haha!

Ik vraag me ook af wat er bijzonder is aan Anky-pads, maar ik vind wel dat iedereen baas is over zijn of haar eigen portemonnee.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:31

nee ik vind ze ook niks, dat grote ANKY logo erop hoeft van mij niet zo..
En 50 euro voor zo'n dekje vind ik wel een beetje duur..
Ik geef toe ze hebben wel mooie en aparte kleuren in hun collectie, maar dan nog hoef ik ze niet Tong uitsteken
Ik zie heel vaak dat die dekjes schuiven. of dat ze te dicht op de schoft liggen..

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:37

Ik vind de dekjes juist wel mooi liggen. Het ligt er maar net aan hoe ver je hem zélf in de kamer trekt. Ik ben het wel met sommigen van jullie eens dat je niet met een witte op wedstrijd moet rijden, dat vind ik er een beetje ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet uitzien. Bloos
Hier een foto...
Afbeelding
Niks mis mee toch? Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:46

Het is een rage Lachen
Waarom zie je groepen vriendinnen altijd met hetzelfde merk kleding lopen?? Het hoort erbij Lachen
Hoe duurder hoe mooier

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:15

Ik vind er ook niks aan, zelfde redenen als Margreet aangeeft.
Kleuren zijn leuk, maar meer kan ik niet verzinnen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:20

Margreet schreef:
Geen idee... Ik vind er niks aan.
Ze zijn te kort onder een normaal dressuurzadel (zelfs onder een ANKY-zadel!)
Pasvorm is beroerd voor een paard met flinke schoft, je kunt ze niet goed in de kamer trekken zonder rare plooien
Te duur
Te dik
Te opzichtig logo erop
...

Hier ben ik het mee eens Ik vind die dingen ook maar niks.
Maar het is opeens helemaal de nieuwste rage geloof ik Scheve mond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:27

Het is zo: Het is een pad gemaakt voor ongeveer 5 euro aan materialen en 2 euro aan ontwerpskosten per dekje. Dus in de winkel zou je ongeveer 15 tot 20 euro voor zo'n dekje betalen. Mevrouw Anky pleurt er een naamkaartje aan vast, en voila, dekje is ineens 3 keer zo duur.

Ik ben van het type die dekjes van 20 euro koopt, die 1 jaar afrijd, en weer een volgende koopt (wat heb ik aan aan pad die 10 jaar meegaat? ik wil afwisseling!)

En inderdaad, de vorm is vreselijk! net of je met een opgevouwen deken aan het rijden bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:27

Te duur vind ik ze niet perse.
Ik geef ook die prijs uit voor van die fluwelen dekjes.
Maar die fluwelen vind ik dan ook mega sjiek (ook de goedkopere daarvan niet) en dat vind ik bij die Anky pad niet, die vind ik lomp.

Maar gelukkig, smaken verschillen Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:33

Misschien moet ik mijn "te duur" wat nuanceren: Ik vind ze te duur voor wat je er voor krijgt: een hoop ergernis in mijn geval. Iets wat echt helemaal naar 't zin is, is niet gauw te duur, dan vergeet je de prijs zo.
Als een ander er wel heel tevreden mee is, dan zal ik die persoon niet veroordelen hoor, iedereen moet zelf weten waar hij/zij z'n centen aan uitgeeft Lachen Ik heb ook zat dure spullen waarvan een ander zich misschien weer afvraagt wat ik er mee moet.

Over die foto van Kliko: bij jou zie je ook dat je zweetbladen langer zijn dan je dekje. Ik vind dat persoonlijk erg storend, dus ik vind dat er wel iets mis mee is. Maar jij mag er evengoed veel plezier van hebben hoor Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:20

Waarom maakt ze dekjes dan ook niet wat langer ?? (anky)
Ze rijdt zelf toch ook op dressuurzadels, neem ik aan? Haha!:D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:17

margreet schreef:
Geen idee... Ik vind er niks aan.
Ze zijn te kort onder een normaal dressuurzadel (zelfs onder een ANKY-zadel!)
Pasvorm is beroerd voor een paard met flinke schoft, je kunt ze niet goed in de kamer trekken zonder rare plooien
Te duur
Te dik
Te opzichtig logo erop
...

- logo kan eraf Haha!
- te duur valt mee als je connecties hebt
- pasvorm en lengte gaan bij mij prima
- materiaal is OK dan!
- ze blijven super liggen (tenzij het zadel niet past, en spreek uit ervaring. Ik rijd drie paarden met hetzelfde zadel en 2 anky pads, bij 2 blijft het liggen, bij eentje niet.)

ik heb meer spullen van die buitensportmaterialen (jas, ondergoed, etc) en dat bevalt allemaal super. Als er meer paardensportmerken met CoolMax, GoreTex en Polartec gaan werken, koop ik geen Anky dingen meer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:29

Ik heb er nog nooit eentje gehad, dus over de kwaliteit en pasvorm kan ik weinig zeggen.

Wel vind ik het allemaal wel een beetje overdreven hoe mensen met de Ankyspullen omgaan. Ik rijd al jaren met gewone dekjes in zadelvorm en heb er nooit problemen mee gehad. Net als dat ik al jaren met gewone peesbeschermers rijd, en niet met bandages. Ik heb ong 5 rijbroeken voor gewoon, en van normale merken. De meeste heb ik gekocht toen ik nog fulltime in de paarden zat. Dan wil je wel een fijne broek aan je kont Haha! Vorig jaar een Pikeur erbij gekocht maar niet in een modekleur. Verder als ik thuiskom en mijn rijbroek aantrek dan zie ik er absoluut niet modieus uit. Gewoon omdat ik mij toch altijd reuzesmerig maak en dus de toegevoegde waarde van al die dure zooi niet zie.

Borstels zijn nog steeds : ijzeren roskam, zachte borstel, harde borstel, manenkam en staartborstel ( etos), hoevenkrabber. Verder gebruik ik gewoon niets anders.

Ja............misschien wel een beetje primitief Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:26

Ik vind ze wel wat hebben.......binnekort ga ik er dus eentje halen Tong uitsteken

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:48

Ik vind het voor wedstrijden geen gezicht, zo'n dekbed onder je zadel, daar hoort in mijn ogen een mooi dun afgewerkt dekje onder.
Voor de trainingen vind ik ze erg leuk, ze hebben van die originele kleurtjes. De prijs vind ik meevallen, ik heb er 38.00 excl voor betaald, dat is goedkoper dan mijn kieferdek (42.00). HH's heb ik er ook een heleboel van gehad, maar ik baal altijd zo, want na 3x flink trainen incl het nodige zweet is de kleur echt niet meer wat het was. Verder is er weinig mis mee, tis gewoon jammer dat de kleurvastheid niet wat beter is.
Ik ga nu anky's pads proberen, ben benieuwd.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:59

rebeltje schreef:
De pads zijn niet verschrikkelijk dik, polypads zijn veel dikker. Op zich zijn ze miss 1,5 tot 2 keer zo dik als n gewoon dekje (vergelijking met de andere dekjes die k heb dan, niet de goedkoopste van de divoza ofzo)

Nee, ik vind de Ankydekjes ook maar heel erg dun.
Ze zien er dik uit, maar de vulling is superslap, beetje fluffy zegmaar.

De goedkoopste dekjes van Divoza (die laatst in de aanbieding waren voor 7 euro) zijn trouwens nog dikker dan die van Anky Tong uitsteken Want daar voel je je vingernagel niet doorheen, en door de anky-dekjes wel Haha!

Gisteren heb ik trouwens supermooie dekjes gezien op de equitana: grandeur dekjes. Hebben gewoon normale kleuren (geen mystic green of mint ofzo) maar hebben een speciale neopreen antisliplaag op de plek waar de kussens van je zadel liggen. Zijn ook zeker steviger dan die van Anky, en ook nog duurder Boos!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:01

Liever te dun dan te dik, een goed zadel heeft in principe geen dekje nodig, slechts om zweet op te nemen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:01

patos schreef:
Ik vind het voor wedstrijden geen gezicht, zo'n dekbed onder je zadel, daar hoort in mijn ogen een mooi dun afgewerkt dekje onder.

Vind ik ook ik koop een roest kleur en daarbij hou ik het hoop ik *LOL*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:02

Er is niets bijzonders aan, ondingen. (maar dat is persoonlijk). Geef mij maar gewoon die dunne dekjes van HH of van S&K. Zelfs in zadelvorm zijn ze handig en de pasvorm is goed.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:15

Bij Jordy liggen die Anky-pads juist prima, maar die heeft dan ook geen schoft (en Jordy is ook een D-pony, normaal maat cob). Hoewel ze op het paard van een vriendin van mij met een schoft als de mount everest ook netjes liggen. Erg dik vind ik ze niet, de vulling is vrij zacht en wordt dus platgedrukt onder het zadel. Zweetopname is echt prima, 'normale' dekjes die ik heb, zijn vaak zeiknat als hij flink gezweet heeft onder het zadel, die pads zijn hooguit een beetje vochtig, en hij blijft zelf ook veel droger.
Materiaal vind ik dus heel fijn, en bovendien blijven ze heel mooi, ook na tig keer wassen. En, de vulling blijft goed met wassen, ook wel heel fijn.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:15

Kliko schreef:
Ik vind de dekjes juist wel mooi liggen. Het ligt er maar net aan hoe ver je hem zélf in de kamer trekt. Ik ben het wel met sommigen van jullie eens dat je niet met een witte op wedstrijd moet rijden, dat vind ik er een beetje ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet uitzien. Bloos
Hier een foto...
Afbeelding
Niks mis mee toch? Verward

vind het wel leuk staan Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:29

Ik vind ze ook niet mooi
-ze zijn saai
-logo is zo ^&^*
-pasvorm is 3x niks

Ik heb liever een fatsoenlijk shabrak dat wel goed op d'r rug past en zonder groot logo erop. Hoeft van mij allemaal niet hoor.