Citaat:dus ik kan volgens jou gewoon rijden Josien? Ik moet wel stukjes op de weg, maar het meeste kan in de berm en op bospaden.
In prenciepe moet het kunnen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die zeer slechte hoeven hebben. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je paard binnen een week zijn hele hoef heeft afgesleten. Dan is een hoefschoen ook nog een mogelijkheid.
Citaat:die site heb ik gelezen en uitgeprint voor mijn smid, die heeft er hartelijk om gelachen, want het wordt gepresenteerd alsof dit de enige goede manier is, volgensm ij smid werkt dit alleen bij paarden zonder beenstandafwijkingen en met goede hoeven.
Moet je met een Hackney die concoursen looptniet mee aankomen bijvoorbeeld, maar ja die mensen hebben ook niet met paardnatuurlijk.
Been standafwijkingen kunnen zeker ook zonder ijzers worden recht gesteld zoveel het kan. Dit duurt enkel veel langer, maar met het voordeel dat het corigeren langzaam gaat en dus het paard geen last krijgt van gevrichten enz.
Over goede hoeven is zeker waar, maar veel hoef problemen kunnen juist door het bloodsvoets en natuurlijk bekappen worden opgelost.
?