Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en die leert me nu juist een goede zit aan, eindelijk.......... Ik heb zelf ook zeker niet het gevoel dat ik op m'n doos zit, maar wel echt op m'n kont......ik weet hoe het eruit ziet als mensen op hun doos zitten (vaak gezien met schrijven bij wedstrijden) en als ik mezelf in de spiegel zie zie ik in ieder geval wel iemand die op d'r reet zit.........
(grapje hoor )
), maar als ik op een dressuurpaard stap (komt niet vaak voor maar toch...) kom ik tijdens het draven ook vaak op die voorkant terecht, een van de redenen dat ik niet meer overstap naar engels rijden

Maar weet dat het niet prettig is 
maar dat zit ook niet zo lekker denk ik
Toen ik nog op manege reed had ik er bijna wekelijks last van. Echt tot bloedens aan toe open (vaak echt helemaal van voor naar helemaal achter
). Alles geprobeerd, van andere onderbroeken tot broeken met (kunst)leren zitvlak en gelpads. En ik bleef me maar openrijden, terwijl ik altijd wel goed op mijn kont zat en niet op mijn *piep*
)De enige verklaring die ik hiervoor heb is dat ik er nu stukken relaxter op zit. Misschien dat je onbewust toch gespannen bent? Of dat je bekkenbodemspieren bijvoorbeeld strakker gespannen zijn sinds het ongeluk? Je lichaam zal door alle ellende toch wel iets veranderd zijn, al heb je dat zelf misschien niet zo door. Kan me voorstellen dat je dan toch iets anders gaat zitten...
Randy01 schreef:
Ik begin toch te vermoeden dat het 'ligt' aan de bewegingen van het paard en dat bepaalde typen zadels daarmee in combinatie zorgen voor een pijnlijke doos?!![]()
Heel misschien in combinatie met de 'rijstijl' van de ruiter???? (waar ik wel aan twijfel)