betalen voor eenverzorgpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:14

ik vind betalen een beetje gek. of ze moet haar pony egt verleasen. maar als ze een verzorger zocht en ze heeft er een gevonden en ze gaat ook nog eens geld vragen dan heeft ie er dubbel profijt van.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:37

Tja... Ik vind van niet. Je helpt diegene omdat de eigenaar zelf geen tijd ervoor heeft. Je verzorgt dat paard toch ook en dan vind ik het wel logisch dat je er op mag rijden, gratis!! Alleen vind ik het wel logisch dat als je wilt lessen, het zelf betaald en wedstrijden enz ook zelf betaald.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:46

Ik ben het er wel mee eens dat het een beetje aan de regio ligt. Het is nu eenmaal een zaak van vraag en aanbod. Hier in de buurt (Zeeland< Goes)zijn er heel wat mensen die een goede bijrijder/ verzorger zoeken en die niemand kunnen vinden, behalve van die pennymeisjes. Dan zullen ze als ze eindelijk iemand gevonden hebben er ook niet zo snel geld voor vragen (er zijn er zelfs die de bijrijder betalen).
In de randstad, waar ik eerst reed was het heel normaal om te betalen voor je bijrijdpaard. Immers, de stallingskosten e.d. zijn daar veel hoger en bovendien is er daar meer vraag dan aanbod. Dan is het logischer dat je mensen vraagt mee te betalen, voor jouw tien anderen waarschijnlijk die wel willen betalen. Bovendien hangt het er ook vanaf wat je met het paard doet/wilt. Mijn laatse verzorgpaard moest verkocht worden, maar stond al maanden stil. Doordat ik er mee ging rijden werd het makkelijker om haar te verkopen, en kon de eigenaresse er meer geld voor vragen. Dan ga ik er echt niet voor betalen om erop te rijden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:42

Het is heel verschillend, wij vroegen altijd een kleine bijdrage, gewoon omdat het erg hadig is en wij die centjes opspaarde voor de zomer zodat Gossie lekker het land in kon..(zou hij zizo gaan hoor)maar ook heel belangrijk, ook omdat wij vrij jonge verzorgers hebben gehad en als je die laat betalen heb ik het gevoel gehad(toendetijd) dat ze de verantwoordelijkheid beter kende..ook omdat ik toen werkeloos was en het geld gewoonweg hard nodig had zodat Gos kon blijven.
Er zijn dus verschillende redenen waarom iemand een bijdrage kan vragen.
Nu hebben we sinds twee jaar een verzorgster en daar zijn we heel tevreden mee, zij heeft Gossie als soort therapie voor haar en heeft zelf gewoon de centjes niet, mn zusje en ik hebben inmiddels een baan en kunnen het zelf redden, daarom niet noodzakelijk om haar te laten betalen. Wel neemt ze af en toe een zak wortelen mee of wat anders lekkers en dar zijn we heel blij mee..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:58

Ik verzorg een gelder en een shetlander. ik mag hier echt alles!! rijden in het land, met ze springen, keuring lopen, mee naar dekking en nog veel meer!!
maar omdat ze de paarden alleen hebben voor in de zomer (markt met paarden) mag ik haar s'winters extra beweging geven.
de boer had het laatst over een bak! hij gaat er over 4 maanden een bak aan leggen en dat rijd nog lekkerder!!

maar ik koop alleen dingen als het echt nodig is: hoofdstel,chabrak, borstels, halsters halstertouwen
ik zorg ook altijd dat de stal schoon is als ik wegga.
want die mensen zelf doen dat niet elke week....
nou ik krijg afentoe wel wat van ze: het is op een boederij en als er een schaap bv gered moet worden en ik en mn vriendin doen dat dan krijgen we allebei 10 euro! en van dat geld kopen we iets voor de paarden!!
xxdevica

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:29

Wij verhuren onze pony, voor zes dagen in de week kost dat 50 euro, en als de verzorger spullen kapot maakt, moet ze die ook vervangen.
Uitmesten doen wij zelf, evenals voeren enzo.
En die 50 euro, dat is al veel te weinig, dat wordt bij de volgende verzorger echt wel omhoog gegooid.
Wij hebben altijd een verzorger rond de tien of twaalf jaar oud, omdat het om een pony van 1.30m gaat.
Ze krijgt minimaal 1 keer per week les, heeft beschikking over goede spullen, een bak naast de stal en altijd is er toezicht en hulp in de buurt mocht dat nodig zijn.
Al met al ben je voor de ouders ook nog eens een ontzettend goedkope oppas.
Toen ik vroeger een pony huurde op de manege, betaalde mijn moeder 125 gulden per maand, en dan mocht ik twee keer per week een uurtje rijden, waarvan 1 keer les.
En verder had je niks over het beestje te zeggen.
Dus ik vind 50 euro voor zes dagen per week trainen, wedstrijden mogen starten en buitenrijden eigenlijk nog veels te weinig...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:24

ik betaal wel, maar dat is aan de mensen van stal en niet aan de eigenaren.... 35 euro in de maand en ik mag zo vaak komen als ik wil. dit bedrag is voor o.a. het gebruik van de bak en dergelijke, omdat hoe meer er in gereden wordt hoe eerder de drainage naar de klote is... en ik vind het best logisch!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:29

Mijn verzorgster betaald niet.. Heb er wel over gedacht om iets te vragen ( mensen zijn dan vaak wel serieuzer omdat het geld kost ) maar ik heb besloten haar eerst een kans te geven zonder betaling Haha!

Zo lang zij betrouwbaar blijft zal ik er niet over gaan zeuren Knipoog Bovendien, het moet mijn paard blijven Haha!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:45

Ik vind het best belachelijk als je geld bij moet gaan leggen als je voor een ander zijn paarden rijdt en verzorgt.. ..Ik heb altijd voor andere mensen gereden en je mag er toch vanuit gaan dat het paard er zijn voordeel uit doet Bloos ...Als ik moest gaan betalen om een ander zijn paard wat bij te gaan brengen Verward hahaha das toch stom.
Hetzelfde met uitbrengen op wedstrijden...wees toch blij dat je paard wordt uitgebracht...wedstrijden zijn al duur genoeg moet je ze ook nog extra voor t paard laten betalen....das toch belachelijk wees blij dat je paard wordt uitgebracht op wedstrijden OK dan! .
Leasen vind ik trouwens ook nog steeds een vreemd "iets". Als je niet wil of kan zorgen voor je paard verkoop m dan gewoon Verward . En als je een paard voor jezelf wil en door te leasen toch al stallingsgeld moet betalen kun je toch ook een paard kopen.... ..????

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:00

Ik vind het heel situatie afhankelijk. Als je een bijrijdster hebt die qua niveau hoger rijdt dan jij en dus ook wat aan je paard bijbrengt, dan vind ik niet dat je daar geld voor kan vragen. Als er iemand op rijd van jouw niveau of lager en hij/zij kan het makkelijk betalen, waarom dan geen geld vragen?
In mijn situatie betaald mijn verzorgster wel. Ook koopt ze regelmatig dekjes, hoofdstellen etc. Zij heeft in ruil daarvoor 3 a 4 dagen per week een eigen paard. Ze mag ermee naar buiten, dressuren, springen, lessen. Wat ze maar wil.
Daarnaast heb ik mijn paardje overgekocht van een manege. Mijn huidige bijrijdster reed toen ook al op dit paard en anders had ze d'r nu moeten missen. Het werkt dus twee kanten op.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:24

Ik betaal wel en om de simpele reden dat het meer mijn paard is dan het paard van de eigenaar. Ik doe alles met het paard en de eigenaar helemaal niks. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat ik hem lease ipv verzorg, dus of het in dit topic thuis hoort weet ik even niet. Maar toch vond ik het wel de moeite van het vermelden waard, want dit is ook een optie.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:08

Ididit schreef:
ik betaal wel, maar dat is aan de mensen van stal en niet aan de eigenaren.... 35 euro in de maand en ik mag zo vaak komen als ik wil. dit bedrag is voor o.a. het gebruik van de bak en dergelijke, omdat hoe meer er in gereden wordt hoe eerder de drainage naar de stinkmodder is... en ik vind het best logisch!

Dat vind ik dus onzin, als jij rijdt, rijdt de eigenaar er toch niet op? Hoor wel vaker dat stallen dit als excuus gebruiken.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:35

ik vind het eigenlijk ook niet horen als iemand ervoor moet betalen (of je moet hem 7 dgn in de week kunnen doen en alles wat je ermee wilt doen dat dat mag)

ik hoef voor m'n verzorgpaarden ook nix te betalen en ik mag ze doen wanneer ik wil en ook rijden als ik dat wil. in ruil daarvoor, mest ik uit, ook stallen van haar andere paarden die ik niet doe (teminste ik doe het uit mezelf maar het hoeft niet van haar), ik poets de paarden, help met klusjes rondom de stal en help met veel dingen (ze heeft nl een eigen stal en er staat 1 pensionklant waarvan ik ook haar paard doe.

ook koop ik wel eens dingen zoals, halster, halstertouw, borstels, vliegenspul, showshine, dekjes enzenz.. ook haal ik zakken peen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:16

Ik heb min of meer een paard gekregen, zolang ik geen eigen paard heb mag ik dit paard verzorgen en ermee doen wat ik wil, ook rijden wanneer ik wil. Ze vraag er niks voor.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:32

Ik heb sinds gister ook een verzorgpaardje. Het is via de eigenaar van de manege gegaan, maar de moeder van het meisje (waarvan de pony is) was super blij dat ze eindelijk een bijrijder hadden. Er is niet gepraat over geld, al zou ik het opzich niet erg vinden om te betalen, maar ja bij ons op de manege moet je een 10 ritten kaart hebben om mee te mogen rijden op een verzorgpony/paard in de les. Nu zei ze gister ook nog dat ze mijn lessen wel wou betalen! Dat hoeft van mij niet, want ik rij er 2x in de week (ook 2x mesten en als ik kan op de woensdag ook nog mesten,want dan heeft de pony een vrije dag) en dat hoeft niet persee in de les, maarja omdat ik der op de vrijdag en zaterdag doe en vrijdag al mijn les dag is vinden ze het wel leuk als ik dan ook mee rij in de les. Dus eigenlijk mag ik het zelf weten. De moeder van het meisje zei ook al, je mag alles met der doen, je hoeft niks van andere mensen aan te trekken als die zeggen dat je het niet goed doet, want je hebt onze toestemming om het zo te doen! Kool tog ? Ga vandaag gelijk beginnen, stelde hun voor en kreeg gelijk de sleutels van het kastje! Ik zal vd week wel even leuke fotos van der maken, kunnen jullie der ook zien, want het is zo'n schatje!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:33

Ik heb sinds gister ook een verzorgpaardje. Het is via de eigenaar van de manege gegaan, maar de moeder van het meisje (waarvan de pony is) was super blij dat ze eindelijk een bijrijder hadden. Er is niet gepraat over geld, al zou ik het opzich niet erg vinden om te betalen, maar ja bij ons op de manege moet je een 10 ritten kaart hebben om mee te mogen rijden op een verzorgpony/paard in de les. Nu zei ze gister ook nog dat ze mijn lessen wel wou betalen! Dat hoeft van mij niet, want ik rij er 2x in de week (ook 2x mesten en als ik kan op de woensdag ook nog mesten,want dan heeft de pony een vrije dag) en dat hoeft niet persee in de les, maarja omdat ik der op de vrijdag en zaterdag doe en vrijdag al mijn les dag is vinden ze het wel leuk als ik dan ook mee rij in de les. Dus eigenlijk mag ik het zelf weten. De moeder van het meisje zei ook al, je mag alles met der doen, je hoeft niks van andere mensen aan te trekken als die zeggen dat je het niet goed doet, want je hebt onze toestemming om het zo te doen! Kool tog ? Ga vandaag gelijk beginnen, stelde hun voor en kreeg gelijk de sleutels van het kastje! Ik zal vd week wel even leuke fotos van der maken, kunnen jullie der ook zien, want het is zo'n schatje!!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:57

misser vind het een excuus van de bak, ik niet....

daarbij is het ook om tegen te houden dat er te veel mensen op het erf komen die niet serieus met paarden bezig zijn! het rerf is de achtertuin van de staleigenaren en jij zal ook liever niet teveel verschillende mensen in je tuin hebben staan.... een soort van weren van onbevoegden dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:03

Nou ik hegb zelf een fjordje..

Maar ik heb ook 2 verzorg paarden die ietsjes verrop staan. Mijn eigen fjord id pas 1 jaar dus kan nog lang niet bereden worden
Mijn verzorg paarden mag ik rijden wanneer ik wil gewoon 7 dagen in de week. ik rijd er mee door de straten..in het bos..spring ermee en weet ik wat allemaal. Ik mag gewoon komen wanneer ik wil en kom dus nooit ongelegen
Ik mest daar natuurlijk ook de stalletjes.
De eigenaar houd zelf in de gaten waneer er wat nodig is en staat er de volgende dag nieuw....ook koop ik zelf natuurlijk wel eens wat

Het zijn eigenlijk mijn eigen paarden en heb er ook de verantwoording over als hij op vakantie is. Neem m'n eigenpaardje ook wel eens mee voor de lol

Hier betaal ik overigens niets voor Lachen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:10

hoe bedoelen jullie : moet de eigenaar of de verzorger betalen?

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:29

hhmmm Ik heb voor mijn tinker ook een bijrijdster en die rijdt hem 2 tot 3 keer in de week. Zij betaalt daarvoor een kleine maandelijkse bijdrage ( 40 euro ). Ik vind het zelf heel normaal eigenlijk. Als je berekent hoeveel je op een manege kwijt bent dan is mijn bijrijdster goedkoper uit! Alle andere kosten ( Hoefsmid DA enz ) zijn uiterdaad voor mijn rekening. Ze mag alles met hem doen als ze zich maar aan een paar regels houdt. En dat doet ze super Lachen zij is blij en ik ook. Beter kan niet ..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:02

nou...ik verzorg zelf ook 2 paardjes...!
maar ik vind het juist logisch om niet te betalen..!
de eigenaresse van mijn verzorgknolletjes komt bijna nooit Boos!
hoeso ondankbaar!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:05

ik heb zelf altijd gratis en zonder verplichtingen haflingers verzorgd,, ik heb nu op mijn beurt weer een bijrijdster en ook zij betaald verder niks en heeft geen verplichtingen...

Gizzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:08

Mijn verzorgpaardje staat op de manege, maar is niet van de manege.
Maar omdat ik gebruik maak van de buiten en binnenbak, moet er dus
wel betaald worden, maar omdat zijn baasje dat flauwekul vond, hebben
ze besloten dat zij de bakrekening betalen Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:53

Gizzmo, dat is bij mij ook eigenlijk, maar omdat ik 1x in de week les wouden ze me daarvoor betalen, maar dat hoeft niet want ik kan altijd kiezen om NIET in de les mee te gaan rijden en bak geld hoeven wij niet te betalen!!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:07

Het valt me op dat er heel veel mensen zijn die inderdaad wel betalen voor hun "verzorgpaard". Toch vind ik dat als iemand een paard koopt, dat paard ook moet onderhouden en niet moet laten doen door een verzorger die de eigenaar ook al een hoop werk uit handen neemt!!!