Wat krijgen jullie paarden voor bescherming om ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:26

Een vliegenmasker, omdat hij anders GEK wordt van de beestjes in zijn oRen.
Voor de rest vind ik het onzin om een paard beenbescherming aan te doen in de wei, ze zijn niet van porselein, tenzij je natuurlijk een geschift exemplaar hebt dat met zijn eigen benen geen blijf weet Haha!

Op welk niveau en in welke discipline je dan wedstrijden rijdt, maakt imo niks uit Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:28

Mijn bijrijdpaard heeft enkel een vliegenmasker.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:31

Alleen een vliegenmasker als het mooi weer is, bij regenachtig of winderig weer mag ie afblijven.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:32

Op de wei niets. Ze staan wel allemaal alleen op wei bij ons. In de bak tijdens vrij springen krijgen ze peesbeschermers en strijklappen om. Ik rijdt met een van de paarden B-dressuur en B-springen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:57

Geen beenbescherming, alleen een vliegenmasker...

Ik rij gewoon recreatief met m'n pony en met mijn paard endurance wedstijden (zonder beschermers) en af en toe springwedstrijdjes (met peesbeschermers)..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:02

Geen beenbescherming, alleen vliegennetje en een wolkje vliegenspray.
Ik mag bijna Z1 starten (dressuur dus).

goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:13

peeskappen..halster en soms vliegenspray..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:18

vliegennetje (als het nodig is) verder niks.
Zal ook niet echt prettig zijn om ze 24/7 met iets om de benen te laten staan Haha!

goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:21

peeskappen..halster en soms vliegenspray..

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:24

ik vind het ook overdreven om je paarden in de wei te zetten met beschermers. als ze niet in een nieuwe wei komen okay, maar ik zou het (inderdaad stef) ook niet fijn vinden om de hele dag en de hele week van die dingen aan me benen te hebben. kom op hey, het zijn paarden geen suikerklontjes, maja ieder zijn eigen keus

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:27

TeamSpirit schreef:
ik vind het ook overdreven om je paarden in de wei te zetten met beschermers. als ze niet in een nieuwe wei komen okay, maar ik zou het (inderdaad stef) ook niet fijn vinden om de hele dag en de hele week van die dingen aan me benen te hebben. kom op hey, het zijn paarden geen suikerklontjes, maja ieder zijn eigen keus

Ik vind dat je nu wel erg makkelijk alle paarden over 1 kam scheert.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:42

Ik zet mijn ruin en merrie zonder bescherming om in de wei, ook niks tegen de vliegen behalve even sprayen voor ze buiten gaan.
Mijn hengst staat rondom in de lange bandages want peesbeschermers vreet ie op. Voor ook nog springschoenen. Zijn benen zijn van knie tot en met kogel ingepakt. En ik weet dat dat zo nu en dan best warm is met lange sokken bij 25 graden maar liever dat dan elke dag wondjes ontsmetten en elke week de veearts over de vloer voor een onstekingsremmer. Voorheen stond hij ook zonder bescherming om maar hij heeft zich zo vaak open wonden en schiefels geslagen dat ik dat risico niet meer neem.
En dit werkt heel erg goed, praktisch geen wondjes meer. Soms vindt ie nog wel een open plekje en daar zit dan natuurlijk wel een ienieminie wondje.
Wat ik wel elke dag doe als hij een aantal uren in de wei heeft gestaan is de benen lekker 20 minuten koelen alvorens hem weer op stal te zetten. Omdat het toch warm wordt onder die bandages en er kruipt altijd wel wat zand tussen. Meestal worden zijn benen dan ook nog elke avond gewassen met Betadine scrub en gekoeld. Ja, ik heb echt een kluns Knipoog
Dat doe ik echt allemaal preventief en dan ben ik met 1 paard best wel lang bezig. Zijn benen zwellen altijd helemaal op bij het kleinste wondje dus reden genoeg om hem goed in te pakken en te verzorgen.
Omdat hij ook tegen de stalmuur aanslaat staat hij op stal ook nog eens in de stalbandages achter.
De hengst loopt nu M1 en we gaan hoogstwaarschijnlijk in augustus over naar de M2 en dan misschien met een beetje geluk volgend jaar zomer Z1. Dus nog meer reden om hem heel te houden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:43

Helemaal niets.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:46

Een vliegennetje!

Samsam is 5, L2 dressuur en staat dagelijks een uur of 5 buiten met 4 vriendjes.

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:48

alleen een vliegenfrontriem...
als dat niet nodig zou zijn zou hij niet eens een halster om hebben
ik doe geen bescherming om z'n benen, dan zou dat alleen gaan schuren en mijn paard doet toch nooit iets anders dan eten Knipoog (bij wijze van spreken dan)

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:49

ik doe geen bescherming om z'n benen, dan zou dat alleen gaan schuren en mijn paard doet toch nooit iets anders dan eten Knipoog (bij wijze van spreken dan)

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 13:23

Hoi

bedankt voor jullie reacties.

Ikzelf heb bij Olrike vierkant in lange wraps, en ook nog hoefschoenen aan. Ook krijgt ze in de zomer een vliegenmasker op.

Dat ze beenbeschermers omkrijgt doe ik voor haar eigen bestwil, ze is heel speels in de wei, en om dan elke keer wondjes te hebben, dat schiet niet op. Het is voor haarzelf niet fijn, en ook niet voor mij. Dit doen we dus gewoon ter bescherming van haarzelf.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:28

Mijn paarden hebben geen bescherming, alleen als het op een zwoele zomerdag echt krioelt van de vliegen en dazen en ander ongedierte spuit ik ze even in met spray, voor de rest hebben ze zich nog nooit echt verwond dus ik vind het ook overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:28

Mijn paard staat ook veel te klooien in de wei, maar op zijn benen heeft hij niet vaak gekke wondjes.
Hij let wel op.
het meeste wat hij heeft zijn bijtplekken en daar kan ik hem toch niet voor beschermen.

Zo ziet mijn paardje er in de wei uit. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:34

fiek schreef:

Je hebt ook vliegenfrontriemen met keelriem eraan, dan hoef je geen halster om.
Ik heb er nog eentje liggen in maar full als je interesse hebt. Haha!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:48

helemaal niks.
Een paard is gemaakt hoe hij is en kan wel tegen een stootje. Anders werden ze wel met beenbeschermers geboren Knipoog

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:08

Qua benen normaal zo de wei op, als ze echt een hele tijd (maar dat komt bijna niet voor) op stal hebben gestaan doe ik soms getjes om als ze het écht te bont maken, maar nogmaals dit is echt zelden tot bijna nooit
In de zomer wel halster met rasta-anti-vliegen-maatregelen, maar dat doen we af als ze zonder toezicht staan

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:20

ligt aan wat voor weer het is. ik heb voor elke weer een andere dekentje Tong uitsteken daarnaast als het glad is door regen meestal peesbeschermers en als het wat gevroren heeft ook anders niets hij is altijd heel rustig in de wei er zijn geen andere paarden in de buurt waarmee hij kan klooien.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:12

hij heeft een vliegenkap op, maar niets om zijn benen... hij gedraagt zich wel aardig..

rijd amateur reining met hem..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:14

Zwitsal factor 40 op zn neus , vliegenfrontriem -> Splash Haha!