Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Ranja schreef:Ik ben dus zo'n iemand die een 'fulltime' verzorgpaard heeft. Ik ben juist blij dat er mensen zijn die dit doen Ik ga dus iedere dag naar hem toe en rij denk ik zo'n 5 keer per week. Hiervoor betaal ik 165 euro in de maand, dit is het stalgeld. Ik mag hierdoor alles doen met hem! Beschouw hem ook als eigen. Ondertussen zijn al de spullen die ik gebruik, zijn van mezelf (incl. zadel en hoofdstel), dit ook wel omdat de eigenaar eigenlijk geen nieuwe dingen voor hem koopt. Het enige wat de eigenaar nog betaald is de hoefsmid en de eventuele dierenartskosten. Ontwormen betaal ik daarentegen zelf weer.
En ik moet zeggen dat ik die 165 euro er best voor over heb, voor hetgeen er tegenover staat zeg maar.
Amable schreef:Ik vind het ook vrij prijzig, tuurlijk zijn de moglijkheden mooi, maar als ik in die omgeving zou wonen en 150 euro per maand had, dan zou ik een eigen kopen!
Kimnor schreef:En ik weet even niet meer wie het zei, maar iemand zei:
Nou stel dat je 1 keer in de zoveel tijd de hoefsmid betaald en het paard verder nooit wat heeft.. betaald die ander alle kosten voor 1 paard!!!
Ja dat zou kunnen, maar ik ga er nooit van uit.. Dat is nou eenmaal het risico, je kunt geluk hebben, maar ook heel veel pech....
Citaat:Tessebes Geplaatst: 02-06-04 01:24 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou een paard van een ander nooit als eigen paard kunnen zien. De eigenaar van een paard kan het paard ieder moment verkopen, verhuizen of wat diegene maar wil, daar heb je je als verzorger maar naar te schikken. Maar stel nou de stallingskosten 150 euro zijn. De hoefsmid komt een keertje en verder niks, wat ben je dan nou eigenlijk extra kwijt?! Ik zou het als verzorgster vertikken om de hele stallingskosten of een groot gedeelte daarvan te moeten betalen. De eigenaar heeft tenslotte ooit gekozen voor een eigen paard, dan moet ie daarvan ook maar de lasten dragen. Een bijdrage vind ik best ok, maar het moet wel in het redelijke blijven vind ik.
gekke_koei schreef:je eigen paard kan ook ineens een ziekte krijgen of blijvend kreupel waardoor je er nix meer mee kan.. alleen danz ijn alle kosten die daar uit voortvloeien van jouw..
Citaat:daarom kies je ook voor een bijrijdpaard.. je weet van te voren datie niet van jouw is en als je daar niet tegen kan dan kies je er niet voor lijkt mij...