Doorzitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:54

vast klemmen met je kuiten aan je zadel, achter over zitten, handen laag houden, vaart verminderen en proberen maar.. Succes

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:37

azrael"]
[quote="Juut schreef:
Aan de logeerlijn oefenen. Als je de mogelijkheid hebt, laat dan een ander je paardje logeren. Dan kan jij je concentreren op je zit en hoef je de teugels niet vast te houden. Veel mensen zoeken steun op de teugels wanneer ze niet goed kunnen doorzittenen daar wordt het paard niet zo blij van. Succes!

Dit werkt inderdaad erg goed. Ik heb een paard die erg hoog opgooit. Ik zat in het begin ook te rotzooien met doorzitten(ik had dus duidelijk geen onafhankelijke zit). Door mijn gerommel ging mijn paard alleen maar harder en ik nog harder hopsen. Ik kon oefenen wat ik wou maar het werd er niet beter van. Op een gegeven moment was mijn instructrice er zou flauw van en heeft mij heel kinderachtig een half uur aan de longeerlijn gezet. Paard bijgezet met mijn teugels en beugels eraf. Dus een halfuur zitles. Leuk hoor met je armen zwaaien enzo. Bloos! Sindsdien heb ik er geen moeite meer mij. Dus neem een zitles, dit verricht wonderen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]

grappig ik heb dit gister ook gehad. niet an de longe maar wel gewoon tijdens mijn privéles. elke keer als ik door ga zitten gaat mijn paardje in protest hoofd omhoog en zo. dan kan ik helemaal niet meer zitten en kan mijn paard ook niet fijn lopen. toen moest ik van mijn instructeur een stiekje (halsverlenger) omdoen en heb ik zo een half uurtje moeten rijden. dan kan ik dus echt veel fijner zitten he. moest wel echt goed mijn been eraan houden omdat mijn paardje dan uit protest wel eens wil gaan bokken dus zonder beugels heb ik maar niet gedaan. Maar uiteindelijk ging het best goed.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:55

siccootje schreef:
vast klemmen met je kuiten aan je zadel, achter over zitten, handen laag houden, vaart verminderen en proberen maar.. Succes

Echt klemmen moet al genoeg zijn voor een hulp voorwaarts...

Enne vaart verminderen is ook nix. Hij moet in een arbeidsdraf blijven lopen, anders krijg je er weer een nieuw probleem bij.

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:18

ja maar als je het eerst probeert met vaart verminderen en daarna wat harder gaat in een arbeidsdraf. Je kan het eerst proberen en kijken hoe je dan moet zitten en als dat goed gaat naar een arbeidsdraf.

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:08

Voor je gevoel naar achteren gaan hangen, en het zit nooit echt lekker, helaas. Scheve mond

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:10

siccootje: huh, vastklemmen = eerste ding wat ik heb geleerd om niet te doen bij doorzitten. ?? Volgens mij moet je gewoon meegaan met de beweging, want hoe beter je ontspant, hoe beter je zit, dus NIET AANSPANNEN!!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:13

zonder beugels rijden en dan langszaam met proberen! *LOL* is wel pijnlijk maar helpt wel Pling

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:21

vooral je hakken goed uitdrukken en je lang maken.
dat helpt echt!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:33

de tip om eerst langzaam dravend te oefenen is wel goed, als je dan de beweging kunt volgen en je je paard wat bij elkaar houd, dan kun je het tempo wat opvoeren. zorg dat je zelf ook ontspannen blijft zitten, en inderdaad voor je gevoel iets naar achteren "hangen" zodat je je buikspieren gaan gebruiken helpt om iets dieper in het zadel te kunnen blijven zitten.
Mijn pony zat eerst super beroerd doorIk kon het alleen als we heel langzaam en ontspannen draafden. Sinds ik mijn zadel heb laten aanpassen door een goede zadelmaker (4 cm breder en opgevuld met nu flairkussens), en ik hem beter bij elkaar kan rijden, kan ik juist lekker op hem doorzitten, en doe ik het vrijwillig Haha!! Hij loopt veel fijner nu!!!

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:00

bedankt allemaal voor de tips en reacties!!! ik ga dr weer tegen aan en blijven oefenen haha