Paardrijden is te duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardrijden is te duur

ja
63 (58%)
neen
45 (41%)

Totaal aantal stemmen: 108

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 07:01

Valt wel mee.
Sommige sporten zijn duurder, maar je kan het eigenlijk net zo duur maken dat als je wilt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:00

Paardrijden is duur, maar niet te duur. Je kan het ook zo duur maken als je zelf wilt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:05

Ik vind het duur maar ik zou het niet willen missen. De grootste hap is toch wel het stallingsgeld... Ik ga weer lekker verder dromen over een paardje aan huis. Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:06

Ik heb op nee gedrukt. Het is niet TE duur, maar wel aan de prijzige kant. En het is maar net wat je pre is. Of een zadel met merk, of merkloos.... Verschil is meestal wel meer dan 1000 euro....

Je kunt het zo duur maken als jezelf wilt...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:35

Ik vind paardrijden erg duur. Niet te duur, anders had ik geen paard gehad. Maar het kost gewoon heel erg veel iedere maand.
Wij zijn 2-verdiener met niet al te hoge maandlasten, dus op zich makkelijk op te brengen voor ons. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen dat niet kunnen.

Met de kreet "Je kunt het zo duur maken, als je zelf wilt" ben ik het niet helemaal mee eens. Bijv. toen ik mijn paard net kocht, had ik haar op een stal staan, die maar fl. 250,00 per maand kostte. Verder stond ze direct aan het bos en had ik dus geen ijzers nodig.

Het bleek daar zo slecht te zijn op die stal, dat ik voor mijn paard gewoonweg op zoek moest naar een betere stalling. Dat werd dus fl. 400,00 per maand. Verder had ze op de vorige stal een blijvende hoefbeschadiging opgelopen, waardoor ze op ijzers moest.
(Ik had weinig te kiezen dus)

Verder heeft mijn paard de laatste jaren een hoop pech gehad. Totale medische kosten gaan toch wel richting € 3000,00

Oja, ik begon met een tweedehands zadel. Bleek toch problemen te geven. Daarom een ander tweedehands zadel, lag uiteindelijk ook niet goed. Toen een niet al te duur nieuwzadel gekocht (€ 750,00). Maar gaf uiteindelijk ook steeds weer problemen.

Uiteindelijk tig tweedehands zadels geprobeert en zadels geleend van andere mensen om erachter te komen wat wel goed ligt. Ik heb er totaal bijna 30 zadels op gehad. Allerlei merken, typen en maten.
En wat past wel: de Passier Optimum. Nogal prijzig ja, maar ik had het er toch maar voor over. Nog meer slecht passende zadels op haar rug leggen vond ik ook geen optie. Verder zoeken naar een goedkoper alternatief heb ik na al die tijd ook maar opgegeven.

Mijn wedstrijdkosten/trailer/leskosten/binnenbak zijn luxe! Haha!
Maar een goed passend zadel, goed voer, geregeld de hoefsmid en goede medische zorg vind ik geen luxe. Dat hoort er gewoon bij. En op zulke dingen mag je naar mijn mening niet bezuinigen.

En sommige kosten (zoals dierenartskosten) heb je gewoonweg niet in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:26

Het is duur, maar ook wel logisch want je hebt toch de dagelijkse verzorging die elke dag terug komt. En dat kost nu eenmaal geld.

maar ik vind het zeker niet te duur.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:37

Jah het is wel duur maar niet TE duur

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:47

Voor mij is het momenteel ook niet te doen om een eigen paard te onderhouden, helaas. Ben altijd gewend geweest om een eigen pony te hebben (met dank aan mijn ouders Lachen), maar nu ik het huis uit ben gaat dat gewoon niet meer. Pensionstalling, dierenarts, goeie les,... kost allemaal zo verschrikkelijk veel centjes. Ik heb de laatste tijd een aantal paarden bijgereden, en met m’n vorige bijrijdpaard nam ik om de week of om de twee weken privé-les aan € 25 per uur, dat gaat nog net. Dus voorlopig geen eigen paard voor mij...

alexxxandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:26

Ik rijd op een manege en ik vind dat niet te duur. Als ik vergelijk wat sommige mensen aan pianoles betalen (€ 30,- per maand) dan vind ik het in vergelijking nog wel goedkoop. Want mijn les kost zeg maar €10,- per uur. En wat je dan allemaal krijgt: goede instructie, goede paarden, geweldige bakken, en de paarden staan ook goed in de stallen. Voor kwaliteit heb ik best wat over!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:30

Eerlijk gezegd vind ik paardrijden dus te duur. Ik woon in de buurt van Amsterdam en daar betaal je al snel €15 tot €18 per les! Ik weet ook wel dat de kosten die manegehouders hebben echt torenhoog zijn maar vioor zo'n bedrag kan een arme studente als ik niet paardrijden.

Gelukkig heb ik nu een vrijwilligersmanege gevonden: al het werk wordt verricht door vrijwilligers, zowel het lichamelijke als het geestelijke en natuurlijk de lessen. De kwaliteit is zeer goed en het is ontzettend gezellig omdat iedereen elkaar kent en omdat iedereen betrokken is met de paarden en de manege.

Ik betaal nu gemiddeld €5,- per les en ik vind dat erg goed te doen! Het enige wat wij extra moeten doen is dat wij wat klusjes moeten doen; zelf de paarden zadelen, voeren en de bak aanharken. Een gewone manege zou voor mij bijna niet te betalen zijn maar door dit soort manege's kan ik gewoon lekker blijven doen wat ik het leukste vind, paardrijden!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:00

ik heb Nee,gestemd,ik vind het wel een dure sport,maar niet TE duur,als je optelt wat de kosten allemaal zijn,voor een manegehouder,daar worden ze cht niet rijk van hoor!

mariellexxx

te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:16

ik vind dat je hetzelf zo duur kan maken als je wilt, ik ben namelijk gewoon begonnen met een halfuurtje per week les te nemen, met de normaalste spullen en niet eens poetsspullen want die had de manege wel. na een tijdje ben ik een uur gaan rijden, en aangezien ik erg veel doe(altijd heb gedaan) voor die manege vonden hun het wel een plan dat ik een uur ging rijden, maar gewoon een halfuur bleef betalen. Nu doe ik nog steeds veel daar, en ik betaal ook gewwoon nog een halfuurtje, ik heb er al tweekeer stage gelopen en ik heb de nu wat duurdere spullen.
Leren laarzen, meerdere broeken, meerdere stalschoenen, en ik koop vaak een nieuw iets voor de twee merries die ik vaak rij zoals dekjes enzo. Zo kan het ook, ik ben er bijna kind aan huis en dat is zo heerljkals een eigen paardje nog iets te duur is.

mariellexxx

te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:20

ik betaal dan nu dus 20 euro per maand en dan rij je een keer per week, als je een uur rijd en dit ook echt betaalt Haha! dan is 40 euro in de maand, is het gewoon een niet te dure manege?dat kan ook hoor!
En er zijn meiden op de manege die stallen hun shetten in vol pension voor maar 80 euro in de maand! vind ik niet echt duur Knipoog

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:26

Paardrijden is duur, maar niet TE duur. Haha!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:33

Ik vind op veel maneges de lessen te duur.
Ben ook nog steeds van mening dat paard leren rijden je beter niet op een manege kunt doen...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:37

idd, erg duur, maar nog wel haalbaar voor mij.
dwz. dat jonge gezinnen paardrijden misschien moeilijk op kan brengen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:02

paarden houden en goed verzorgen is duur ja,
maar ik vind het niet TE duur, als ik bekijk hoeveel voldoening ik eruit haal en wat ik leer. ik kan heerlijk ontspannen enz en ik hang niet rond op straat omdat ik wel wat beters te doen heb (woorden van mijn ouders Haha! ) en ik heb er zelf voor gekozen om 2 ponys te willen hebben, dus zal ik er voor ze moeten zijn, kwa verzorgeing, maar ook voor de kosten.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:02

Ik vind paardrijden (een eigen paard) best wel heel erg prijzig ja! Maar niet té duur, want dan had ik natuurlijk nooit een eigen paard gehad!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:24

zeker niet te duur
als je ziet wat manege/pensioneigenaren overhouden, dan is dat vaak echt geen vette pot.
je verkijkt je er snel op hoeveel kosten deze mensen hebben! denk naast aanschafkosten paard, onderhoud paard, bedrijfsgebouw, enz. ook aan verzekeringen en belasting!

tammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:29

[/b][u heeya mensuh

ik krijg les voor 10 euro per uur maar dat is wel duur hoor maar je krijg zuper goed les en je rijdt met niet meeer dan 3-4 mensen in een les. ik rij daarom omdat het een beetje duur is 1x in de 2 weken dus dat valt dan wel weer mee maar jah op een manege is het iets van 8euro maar dan rij je met ongeveer 11 mensen in een les en waar ik nu rij niet dus dat is wel mooi en trouwens het zijn nog liefe paardjes ook waar ik op rij en een manege heeft misschien wel meer paarden maarjah daar rij je wel met sn velen in de les en je doet allemaal hetselfde... Bloos Bloos! waar ik eerst gepaardrijd heb was het egt hele slechte les want dan staat se gewoon de hele les sowat te bellen en je rijdt een stukje buiten en voor de rest niet in guldens was het een half uur 5 euro en toen werd het 2.72 toen de euro kwam en nu is het 3 europ Scheve mond maarjah dat is mijn mening!!

-xxxxxxxx- tamara[/u]

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:53

ik vind het duur, maar niet extreem duur, sommige sporten zijn nou eenmaal duurder dan andere. Dat is nou eenmaal zo en zal altijd zo blijven, of ze moeten echt alles gaan subsidieren maar dat zie ik ook nog niet gebeuren...

txxlidiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:46

paardrijden is te duur... dus ik ma er niet op. het knabbeld aan me dat ik niks kan doen met paarden omdat het duur is. wat nu?? iemand help me! ik wil iets met paarden doen zonder dat het duur is! helep!!

gr. me

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:48

txxlidiola schreef:
paardrijden is te duur... dus ik ma er niet op. het knabbeld aan me dat ik niks kan doen met paarden omdat het duur is. wat nu?? iemand help me! ik wil iets met paarden doen zonder dat het duur is! helep!!

gr. me

Tja, het is ook duur.
Ik mocht vroeger om die reden ook niet op paardrijden, als het geld er niet is houdt het op.

Als je later een baantje hebt kan je altijd nog gaan rijden.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:49

Dit topic is uit 2004?

janahxginger

Re: Paardrijden is te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:51

Volgens mij hangt dit af van manege tot manege , van instructrice tot instructrice.