ben je je paard nooit zat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:14

hmm ik ben het eigenlijk nooit zat... ga elke dag wel ff langs om te kijken.. blijf niet altijd lang, en ik rij lang niet elke dag, maar ga wel ff bij haar langs. Maar ik denk niet dat Pepper het erg vind als ik er en dagje niet ben.. ze vermaakt zich wel Tong uitsteken

ben haar soms wel een zat met rijden Scheve mond dan is ze irritant aant doen en dan heb ik soms echt zoiets van ohhh r*tbeest ~~}> ...
maarja dat is meestal de volgende dag wel over Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:20

Het erheen gaan enzo ben ik eigenlijk nooit zat, poetsen enzo ook niet.
Soms heb ik niet zo'n zin om te rijden, dan ga ik gewoon lekker poetsen enzo. We hebben tijd, en ik hoef niet aan het eind van het jaar Z te zijn Lachen

Soms gaat ie me wel eens echt erg op de wekker, dan ben ik hem wel zat.
Niet dta ikhem dan zou verkopen, maar dan stop ik gewoon met rijden, ga de dag erna lekker wat leuks doen, en dan opnieuw proberen Lachen

Bij Sabientje overheersten op het laatste de niet-leuke momenten....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:16

Ik ken het gevoel wel, maar dan in een zeer lichte vorm gelukkig. Af en toe heb ik wel eens een baaldag, omdat ik de lat vaak te hoog leg met het rijden en dan gaat het allemaal niet zoals ik eigenlijk had gepland.
Als ik weer een paar keer op een ander paard heb gereden en ik daarna weer op mijn merrie stap, dan voel ik meteen weer een klik; Nou weet ik weer precies waarom dít mijn paard is. Lovers Ik zou d'r ook echt voor geen goud willen missen, want ze doet altijd zo goed d'r best! Pling

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:22

Heyy,
heel soms heb ik het ook wel. Maar dan eigenlijk alleen als ik uit school ben, ene lange dag heb gehad en gewoon helemaal kapot ben.. en als het dan ook nog eens heel koud is...

Maar verder heb ik eigenlijk altijd heel veel zin om te gaan! Vooral in het weekend als ik lekker lang de tijd heb.
En misschien komt het ook wel omdat er 6 paarden staan die ik allemaal kan doen en die allemaal heel verschillend zijn. Dus het is wel een beetje afwisselend.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:32

Ja die dagen heb ik wel eens, vooral de afgelopen 2 jaar.

Alles zit gewoon echt tegen en het wiselt zich af, dan Felix, dan danno dan ik zelf.
Ik sta nu bijna 3 jaar op deze stal en heb daarvan ong 1 jaar kunnen rijden Boos!

Ja dan ga je jezelf wel eens afvragen waar je eht allemaal nog voor doet.

Felix heeft nu ook net weer 3 weken kreupel gestaan, dan zakt de moed echt weg hoor.

Ik hou echt onwijs van ze maar soms zou ik willen dat ik gewoon op hockey zat oid.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:05

Ik heb der zelf geen last van *gelukkig* en Newton is nog neit eens mijn paard.. maar Margo *goos van bokt* de eigenaar van Newton heeft het wel een tijdje gehad dat ze gewoon helemaal geen zin had om te gaan enzo.. Ik ben hem toen gaan verzorgen en eerst dan 7 dagen in de week.. maar nu doet zij hem 3 en ik 4 dagen zodat ze tog nog tijd voor zichzelf heeft enzo en ik ook nog andere dingen kan doen.. Sommige mensen zeggen altijd " ik wil geen verzorger blabla " maar het kan soms echt heel handig zijn... Knipoog en het is voor die mensen ook wel leuk.. want die kunnen misschien wel geen eigenpaard betalen en een eigenpaard rijden is tog wel leuker en soms leerzamer dan een manegepaard..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:13

Ik ben Par soms weleens zat ja, niet het heen en weer reizen en eht elke dag gaan, maar meer afentoe dat karakter van haar.

9 van de 10 keer kan ik lachen om dat hittepetitterige karakter van haar....maar net als van de week die ene keer dat ze opeens de hoefsmid weer eng vind heb ik zoiets goh knol doe nou eens normaal.
Net zoals de ene keer dat je gaat wandelen en opeens het grassprietje bij de overburen weer eng is.
Dit gebeurt niet zo af en toe, nee doorlopend heeft ze dingen waarvan ik denk waar haal je het toch vandaan?
Zoals gezegt meestal lach ik er om en loop door, maar soms denk ik weleens in mezelf waarom doe je nou zo moeilijk?
Laat ik ook zo min mogelijk merken aan Par, gewoon lachen en doorlopen of doorgaan werkt het beste....maar ja...dat mislukt ook weleens he Knipoog

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:32

Ik ben m'n paard nooit zat. Het is een schat! (ha ha rijmt Knipoog ) Ik sta op een gezellige en mooie stal, het is wel ver fietsen (klein half uurtje) maar dichtbij school. Dus ik ga meestal uit school meteen naar m'n paard! Alleen in het weekend niet, maar dan is een stuk fietsen toch wel gezond! Ik zou me ook erg schuldig gaan voelen (tegenover m'n paard) als ik hem zat zou zijn, want dan maak je lang niet zoveel plezier meer met hem!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:58

Een jaar geleden.. Kon ik Sheronit wel achter het behang plakken.. grr Boos! oow.. ik had het niet meer .. met Sheronit...
Ze schoot telkens weg... omdat ze ergens van schrok.. en ik kon haar maar niet terug nemen.. (heermee ben ik 1 jaar mee bezig geweest0
Ik was haar zo zat, dat ik haar wou verkopen.. maar gelukkig dat een meisje.. die ook wel eens op sheronit reed.. tegen me zei.. dat sheronit moest blijven,

en toen zorgde mijn vader dat ik beter les kreeg.. en tot groot succes.. werd het schrikachtige van Sheronit al een heel stuk minder. en toen hielp mijn vader me elke avond in de zomervakantie, om een stukje met sheronit en mij mee te gaan..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:21

Ik houd van Cheyenne, dus nee, ik ben haar nooit zat. Er zijn heus wel dagen dat je ff geen zin hebt, maar het beestje echt zat zijn.....dat nooit!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:26

Heel, heel soms...
Als het regent en stormt, ik net 18 kilometer gefietst heb van school naar huis en ik dan weer gelijk 9 kliomter naar het paard moet fietsen, ze een bende van haar stal heeft gemaakt en dan ook nog zit te kloten met rijden.. Maar bijna altijd ben ik heel gelukkig met m'n paardje en zou ik haar nooit weg willen doen Lachen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:11

Hmm, ik ben mijn paard nu op dit moment behoorlijk zat. Het rijden gaat al een poos niet lekker omdat ze gaat steigeren enz. en dit maakt mij onzeker waardoor ik niet meer met plezier ga rijden. Dit gaat al bijna twee jaar zo, dus ik denk dat je wel kunt begrijpen dat ik mijn paard een beetje zat ben.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:21

Nee, mijn paard ben ik nog nooit zat geweest. Werd de laatste dagen wel moedeloos van haar, omdat ze 4 dagen binnen moest blijven (wachte op vliegendeken Knipoog ) en ze op stal en spuitplaats wel zo trubbelig deed
Maar ze was vandaag eindelijk paar uurtjes naar buiten geweest, en ze stond me weer met een hinnik op te wachten en was weer een engeltje Lovers

Met mijn haflinger had ik dat wel, geen lol meer in het rijden, en tje, als dat lang aanhoudt, dan is verkopen soms de beste oplossing.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:29

Ik ben Mirza noooit zat. Echt niet! Ik zie overal wel de humor van in, ook als ze niet helemaal doet wat ik wil.

Jo_Moppie
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Vuilnisbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:31

Ben hem vaak zat ja *zucht*

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:32

soms met rijden maar lang niet altijd hoor! vandaag ie ie lkker:D

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:38

Jah vdaag Stoom uit je oren

Zo ongeveer een keer in t half jaar heeft mijn paard echt zon dag dat ze alles vertikt. De volgende dag is ze weer braaf en is er niks meer aan de hand Verward

Nou die dag was dus vdaag. Opeens was de linkerkant van de bak eng. Kon er met geen mogelijkheid langs,op een gegeven moment bleef ze gewoon staan Verward Maar goed, half uur later konden we rustig ontspannen draven en stappen langs de 'enge' bakrand Lachen Hebben we dat ook weer gehad Haha!

Maar k was haar echt zoooooooooooo zat. Best lief dat ze zich dan na t rijden zo schuldig gedraagt Haha! Ze weet t wel Naja morgen weer n dag, en als k haar n beetje ken doet ze morgen weer normaal. Lachen

Voor de rest ben k de afgelopen 6 weken al weer helemaal dol op haar, geen enkel fout stapje. Dus vooruit.. (maar liever niet he)

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:44

Soms ben ik hem zat, maar meestal doet ie daarna weer wat liefs en ben ik toch zo gek op um

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:49

eerlijk gezegd ben ik blij dat ik bijrijdster ben!
mijn bijrijdpaardje is super! Lovers we matchen echt heel goed.

ik ga 3 tot 4 keer per week (na het werk en op zaterdag)
maar dan heb ik het wel even gehad, naast mijn 40-urige werkweek.

op de andere avonden spreek ik af met mijn vriendinnen of eet ik bij mijn ouders en op zondag heb ik dan echt de hele dag voor mezelf! en ik moet zeggen dat ik dat echt nodig heb, ik ben dan meestal doodop.
Gaaaap

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:58

Vandaag was ik mijn paardje wel even zat. Had voor het eerst les en ik had verteld dat ie braaf was enz. Maar nu bewees meneertje het tegendeel. Niet willen aandraven en in de hoeken omdraaien enz. Het stuur was ook niet meer te vinden. Hopelijk gaat de volgende les beter.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:02

Kiamyd schreef:
Hmm, ik ben mijn paard nu op dit moment behoorlijk zat. Het rijden gaat al een poos niet lekker omdat ze gaat steigeren enz. en dit maakt mij onzeker waardoor ik niet meer met plezier ga rijden. Dit gaat al bijna twee jaar zo, dus ik denk dat je wel kunt begrijpen dat ik mijn paard een beetje zat ben.


Ik denk dat er dan iets met het tuig ofzo is. Een paard gaat toch niet zomaar steigeren?? Ik heb ook zoiets; Mijn paard is met het opzadelen altijd heeel knorrig terwijl ze nooit iets doet (trappen of bijten komt niet in haar op) maar dan hapt ze (nep) naar mij alleen met haal lippen. Maar nu blijkt dat het zadel wat te krap om haar schouders ligt. Dus nu ga ik heel druk sparen voor een nieuw zadel, ik ben heel erg benieuwt hoe het nu zal gaan!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:54

Saskia9 schreef:
sinds vandaag heb ik 2 paarden op 2 verschillende plaatsen staan,
het is even plannen,maar wie echt wil die gaat gewoon !



ik heb straks ook 2 paarden op 2 plaatsen staan, maar ikweet zeker dat dat goed zal gaan. Knipoog

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:13

Ik heb nooit genoeg van Miro, al 7,5 jaar ga ik elke dag met plezier naar hem toe, al is het alleen maar even om te knuffelen, ik voel me wel schuldig als ik hem 's winters een dag laat staan maar nu hij dag en nacht buiten staat laat ik hem met een gerust hart staan, meneer ziet me toch liever gaan dan komen zodat hij rustig door kan gaan met vreten Tong uitsteken Maar af en toe denk ik aan hoe mijn leven er nu uit zou hebben gezien als ik Miro niet zou hebben.....Ik ben 27, woon nog bij pappie en mammie omdat eigen stekkie hier in het Gooi niet te betalen is Scheve mond Ik heb geen rijbewijs omdat ook dat veel te duur is Geld, geld! en de zorgen lopen soms echt op....ik heb al heel wat tranen gelaten om dat stomme paard Verdrietig Maar ik moet er niet aan denken zonder hem te moeten Bloos! Miro is mijn vriend en ik heb altijd gezegd:" Als ik ooit een paard neem dan koop ik hem voor het leven en blijft hij bij mij tot zijn dood (of het nou een natuurlijke is of ik laat hem afmaken)" en daar houdt ik me aan Miro wordt volgende maand 10 en moet dus nog minimaal 15 jaar mee Haha!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:14

Ik ben Anton regelmatig spuugzat. Nu zullen jullie denken 'dat gaat nooit lang goed' maar toch wel want we hebben een soort haat-en-liefdes-verhouding.

Ik hou wel van hem hoor!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 20:39

Ik heb regelmatig zoiets van: waar doe ik het allemaal voor? Scheve mond
Heb ook vaak het idee van 'wegdoen' (verkopen kan niet, want ik deel hem) in mijn hoofd gehad, maar als ik dan uiteindelijk een beslissing van mezelf moest maken, kon ik hem toch niet laten stikken....

Huilen Misschien komt het ook omdat het op school niet goed ging, dat ik bij de paardjes geen plezier meer had, ik weet het niet...

Als we bij de paarden zijn (ik en mn vriendin zijn altijd samen) ben ik altijd degene die weg wil, korter wil, dingen NIET wil...
Ik voel me dan zo schuldig en ga dan vaak toch maar door, maar dit is ook niet goed, want dan krop ik het alleen maar op en ga ik het alleen maar stommer vinden Verdrietig

Toch zijn er dan weer van die dagen dat ik het reuze naar m'n zin heb
OK dan!

Maargoed, op Piedro kunnen we amper rijden, omdat we te groot voor hem zijn, dus het is eigenlijk bijna altijd wandelen...
Dan heb ik verder nog 5 verzorgponys, 2 veulens, dus ook wandelen, 1 haf, kunnen we nu wel n btje op rijden, maar ze wordt verkocht Verdrietig , nog een pony, maar die is te druk met rijden, en dan nog een grote shet die we wel n btje kunnen rijden, maar hij s heel sloom en eigenlijk wordt dat dus toch steeds wandelen... Scheve mond

Ik weet het af en toe gewoon niet meer.... uit dit verhaal blijken veel negatieve dingen, maar ik vind het af en toe ook ech nog wel helemaal OK dan!