Alleen met je paard op stap... :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:34

Wat ik zal doen is: Hoofdstel om in de trailer, evt teugels eraf, halster eroverheen. Longeerlijn aan het halster, over de balk heen onderdoor terug halen naar de plek naast je paard. Kan je zo de balk losklikken en je hebt je paard als vast. Zadelen kan je wel losstaand. en als je het eng vind om de lijn over de balk terug te trekken, neem je een haltertouw die sla je over de rug van het paard, dan kan je die pakken als ie veilig buiten is. en je longe losklikken. zadeltje erop, teugels vastmaken en klaar ben je.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:40

jah idd met die wedstrijden dat moet ook een soort routine worden! ik ben met mijn haffie drie jaar bezig geweest en hij leert nu eindelijk dat hij op ander terrein ook rustig kan blijven. Heb je niet een paardengekke vriendin die het leuk vind om met je op wedstrijd te gaan en je paardje vast te houden?? en als je idd het touw naar achter doet voordat je de stang weg doet kan je hem al vastpakken voordat je de stang weg doet. Wat dat hangen betreft, vat ik t ff niet. je zegt dat ie panisch is, maar als hij altijd braaf stil staat, maar zodra het eenwankel hek is gaat hangen lijkt me het meer een kwestie van eikelen, als ze echt bang zou zijn zou ze bij elke muur gaan hangen! In elk geval succes, en probeer echt geduld te hebben! (en dat is echt niet altijd makkelijK!) Paarden zijn net als mensen, met de ene klikt het gewoon beter als met de andere!! Hoeveel ervaring je ook hebt!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:41

vind het trwns al heel wat als je al zoveel jaar met hem bezig bent!! (over geduld gesproken!)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:08

Ik zadel mijn paard zo weer zo altijd in de trailer op. Heb je het probleem van vastzetten in een vreemde omgeving alvast niet.

Verder zou ik zoals al door velen gezegd is gebruik maken van een longe met het uitladen.

Ik ben meestal alleen naar wedstrijden en maak altijd eerst mijn paard los en haal dan pas de stang erachter vandaan. Pak de teugels als hij achteruit komt lopen en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:23

Lisa kan ook heel lomp de trailer uit komen, als ik alleen ben haal ik er haar dus altijd via de voorklep uit, dat doet ze wel normaal.
Misschien een idee om je trailer in te ruilen voor een met een voorlaadklep Knipoog
Verder heeft ze eigenlijk geen problemen met vast staan en is ze ook op vreemd terrein vrij rustig.

Romero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:35

Niet alle paarden zijn gelijk, Ik ken Goldy (ponny van Volcano) ook al heel erg lang en we hebben alle geduld ermee gehad. Vooral Volcano zelf dus.Bijna alle mogelijke dingen hebben we uitgeprobeerd. Maar onze Goldy is nou eenmaal een echte lolbroek. En rustig uit de trailer komen of gewoon vast blijven staan is er tot nu toe nooit van gekomen. Je kan er engelen geduld mee hebben, een schop onder dr kont geven, en alles maanden lang achter elkaar proberen maar het heeft tot nu toe niks geholpen. En ik denk niet we hier zijn om medelijden te vragen maar omwat hulp te vragen, dat met dat lange touw is misschien nog wel een optie. Daar hebben we wat aan, simpele oplossing maar je moet er maar net even op komen. Thank You! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:52

Fitzroy schreef:
maak altijd eerst mijn paard los en haal dan pas de stang erachter vandaan. Pak de teugels als hij achteruit komt lopen en klaar.

hi hi, zo doe ik het ook altijd als ik alleen op stap ben met hem, ideaal
(moet het nog wel kunnen met je paard Knipoog )

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:25

Wat ik doe bij jonge paarden die snel de trailer uit willen: eerst een lange lijn aan het halster(leadrope of longe) en deze op de rug leggen(voor het makkelijk pakken voor mij).dan het halstertouw losmaken.Bak voer voor zijn neus zetten dat hij even afleiding heeft.Achter de stang losmaken.

Meestal zijn ze dan nog aan het eten en moet je vragen om achterwaarts te gaan.Kijk of je hem halverwege stil kan zetten en loop weer naar binnen.Herhaal dit net zo lang tot de druk,stress ervan af is.

Als je het vermoede hebt dat hij het achteruit lopen eng vind en dat hij daarom rent, ga oefenen op de grond met achteruit over balkjes heen, stap voor stap.Dan moet hij nadenken over het optillen van zijn benen terwijl hij achteruit gaat en dit is goed voor zijn vertrouwen en coordinatie.

veel succes ermee.