Geintereseerde, maar bieden te laag, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:41

Richtje schreef:
Ook bij een jong paard, kan het je op het eerste gezicht wel of niet aanspreken.....

Is het paard zelf gefokt of als veulen gekocht? Indien gekocht: waarom aangeschaft als het op het eerste gezicht tot niet klikt?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:48

Daar zit wat in Knipoog Ik had geloof ik het allereerste berichtje (met reden van verkoop) even niet goed gelezen. En ik dacht dus ook dat je bedoelde hoe het met evt. kopers niet kon klikken (snap je het nog Verward)
Sorry, zal de volgende keer beter lezen.

Maar ik vind het wel een interessante vraag, voor de eigenaar van het beestje

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 00:35

Elk jong paard is jong he Haha!
Deze is er vanaf zijn 1.
Er word idd nog niet op gereden, maar wel aan de hand mee gewandeld en geleerd om te luisteren. Nouja als je dan bij elk geluidje een schrik kan verwachten, dan wil dat dus zeggen dat je nog een hele weg te gaan hebt om daar aan te werken( in de wei is dit er niet). Is niet erg, als je per dag genoeg tijd eraan kunt besteden. Helaas is de tijd per dag dus te kort om er goed mee bezig te kunnen gaan.
Zoals ze zelf al zegt, het klikt niet genoeg tussen ons waardoor ze niet genoeg vertrouwen heeft, dus kan ze beter op zoek naar iemand met veel tijd om handen.
Naar mijn mening een eerlijke beslissing.

Ook ik heb er eentje die veel geduld vereist en ik kan je ook zeggen dat je dat heel af en toe best het bloed onder de nagels uit kan halen.

Inmiddels heeft ze dus niet toegegeven aan het bod en is tussen haar prijs en de hunne in gaan zitten (dus nog net boven het minimum dat zij in gedachten had). Men denkt er even over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:40

Cassidy schreef:

Foutje om de vraagprijs door te geven. Het is gewoon psychologisch als mensen niets van de prijs af kunnen krijgen.
Nogmaals, ik zou kijken waar het paard terecht komt, en dan beslissen of ik zou verkopen. Iemand die een Mercedes rijdt en geen geld over heeft voor dat paard: ik zou niet verkopen.
Iemand die een mindere auto rijdt, en waar je de indruk hebt dat ze wel willen maar niet meer kunnen: verkopen.

Vergelijking met de auto is natuurlijk grote onzin, want mensen hebben ook leaseautos. Ik rij ook in een grote bak, maar alsof ik dan ineens zoveel meer geld heb als iemand in een kleine oudere auto. Het is maar waar je je geld aan uitgeeft.

Wie zegt dat die auto zelfs van hun is, misschien is deze wel geleend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:40

Kan ze er wat geld aan verdienen in vergelijking met wat ze er voor betaald heeft. Is het geboden bedrag een reeel bod voor de leeftijd en kwaliteit. Zo ja...........wegdoen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:45

Pipo schreef:
Vergelijking met de auto is natuurlijk grote onzin, want mensen hebben ook leaseautos. Ik rij ook in een grote bak, maar alsof ik dan ineens zoveel meer geld heb als iemand in een kleine oudere auto. Het is maar waar je je geld aan uitgeeft.

Wie zegt dat die auto zelfs van hun is, misschien is deze wel geleend.

Juist, het is maar waar je je geld aan uitgeeft. En soms is dat in geval van nood eerder aan een auto dan aan het paard. Daar hoort dan een bepaald type mens bij.

Begrijp me niet verkeerd: als jij een auto rijdt om een trailer te kunnen trekken, dan heb je die auto gewoon nodig voor je hobby. Doorgaans herken je de echte paardenmensen wel aan de auto. Maar een vertegenwoordiger in een dikke auto heeft hem ook nodig voor zijn werk. Als iemand in een Porsche of een Ferrari aankomt, heeft hij of heel veel geld, of het geld over voor die auto. Je kunt me niet vertellen dat je die Porsche of Ferrari rijdt voor je werk, en dat je die zo kunt leasen. En als je die auto rijdt, moet je ook niet piepen over die paar 100 Euro. Als je begrijpt wat ik zeggen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:49

Ja ik begrijp precies wat je wil zeggen, maar ik ben dat niet met je eens.

1. mensen in een porsche of ferrari kom je maar bar weinig tegen
2. Je weet niet wat voor baan deze persoon heeft en een grote auto betekend gewoon niet veel geld. Een vertegenwoordiger rijd inderdaad al een redelijke auto. Vergeet niet de taxichauffeurs, die rijden groot, maar extreem verdienen doen ze neit ( die reclame haal je er zo af namelijk)

Porsche en Ferrari zijn wel extreme uitzonderingen, en daarnaast...........je kan niet in de portomonnee van een ander kijken.

Ik heb een tijdje geleden de Aston Marton Cabrio meegehad van een vriendje. Maar ik heb geen geld hoor, als ik paarden was gaan kijken was de prijs ook omhoog gegaan??? Verward

Als ik de supermarkt inga voor een pakje kauwgom, dan gaat de prijs toch ook niet omhoog omdat ik een grotere auto rijd?

Gewoon nagaan of je er winst op maakt ja of nee. Als je het te weinig geld vind, doe je het paard niet weg. Anders wel.

Maar ik zou niet op iemands uiterlijk af gaan...........

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:55

Pipo schreef:
Kan ze er wat geld aan verdienen in vergelijking met wat ze er voor betaald heeft. Is het geboden bedrag een reeel bod voor de leeftijd en kwaliteit. Zo ja...........wegdoen!

dat vind ik dus ook. kostgangers kosten geld en als het mensen zijn die goed voor dat paard willen zorgen, dan is dat ook een hoop waard

de vergelijking met de auto vind ik echt onzin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:44

Die auto kunnen jullie onzin vinden, maar zo werkt het wel. Helaas.

Probeer maar eens aan te komen bij een Porsche garage in je oude werkkloffie en in een lelijke eend. En serieus geinteresseerd te zijn in de aankoop van die wagen.
Denk niet dat ze je dan serieus gaan nemen.
Kom daarentegen in pak en een (desnoods geleende) BWM of Mercedes, en ze zien je ineens staan.

Een goede verkoper behandelt ze allebei gelijk. Maar die zul je zelden vinden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:51

Het is absoluut zo dat je handelaren er tussen uit kan vissen.
Ikzelf heb een pony te koop en daar reageerde iemand heel vriendelijk op via de mail.
Het verhaal was: Ik zoek een pony om ingespannen te gaan rijden en deze pony lijkt sprekend op de pony die we al hebben, wij zouden graag vanavond komen kijken.(iets langer geformuleerd in de mail natuurlijk)
Oke afspraak gemaakt, komt meneer aan met een jeep en een trailer.
Niks bijzonders eigenlijk nog.
Punt 1 waar ik over viel was zijn stok die hij bij had Knipoog
Punt 2 was het bekijken van de pony alsof hij op de paardenmarkt aan het snuffelen was Scheve mond
Punt 3 begon hij heel netjes een bod te doen welke bijna 1000 euro lager was, en omdat ik hem al door had bleef ik stug aan mijn prijs.
Dus hij probeerde me vast te banketstaaf door te gaan zeuren over de prijs en of ik dan kon aangeven hoe ik er in hemelsnaam aan kwam dat ik hem ooit zo kon verkopen.
Man ging naar huis en zou terug bellen.
Ik bedacht me geen seconde en nam de beslissing om niet te verkopen.
Man belde netjes terug de volgende ochtend, ik wil alleen kopen voor (...) euro want ik heb al een aantal andere gevonden die ik wel kan kopen voor dat bedrag.
Dag meneer.... Haha!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:04

Cassidy schreef:
Die auto kunnen jullie onzin vinden, maar zo werkt het wel. Helaas.

Probeer maar eens aan te komen bij een Porsche garage in je oude werkkloffie en in een lelijke eend. En serieus geinteresseerd te zijn in de aankoop van die wagen.
Denk niet dat ze je dan serieus gaan nemen.
Kom daarentegen in pak en een (desnoods geleende) BWM of Mercedes, en ze zien je ineens staan.

Een goede verkoper behandelt ze allebei gelijk. Maar die zul je zelden vinden.

Jaha nou en of! Mijn buurman kwam in korte broek (zomer) in de BMW garage... Hij werd er niet serieus genomen Mn buurman komt er nooit weer...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:45

Ik zou het niet doen; de aanschafwaarde is immers maar "laag" i.v.m wat de onderhoud kost.
Ik moet bij verkopen wel het idee hebben dat ze wat voor mijn paard over hebben; er voor willen gaan omdat ze weg zijn van hem/haar.
Als mijn paard de prijs die ik ervoor wil hebben waard is vind ik dat niet zo'n rare eis.
En paarden verkopen op het moment best (als je tegen de winter aan zit minder).
Desnoods zou ik hem in de opfok doen als ik hem "snel" kwijt moet.
Dan probeer ik hem later wel weer te verkopen; opfok kost geld maar hij wordt dan ook meer waard als hij wat ouder is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:56

Cassidy schreef:
En ik vraag me ook af hoe je bij een 2,5 jarige al kunt zeggen of het klikt of niet als je er nog nooit opgezeten hebt?

Dat is helemaal niet moeilijk om te zeggen, hoor. De persoonlijkheid van het paard is met 2,5 al heel duidelijk aanwezig en als dat niet klopt met je eigen karakter......
Mijn paard heeft een paar jaar geleden een veulen gehad (op bestelling) en dag één had ik al door dat ik nooit echt goed met dit veulen zou kunnen werken. Niet dat het veulen niet goed was of een rot-karakter, maar gewoon karakters die niet passen. In zo'n geval is het alleen maar verstandig om niet elkaar het leven zuur te gaan zitten maken.

Maar even on-topic: niet verkopen voor een te lage prijs. Gewoon poot stijf houden op het minimum bedrag. Als ze dat niet willen betalen, dan willen ze het paard niet. Simpel genoeg.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:17

Ik had twee merries en een veulen. Toen ik met m'n vriend een huis had gekocht moest er 1tje weg. Ik koos voor de jongste (5 jaar, oudste 15 jaar). Die had een betere kans op een goed tehuis en toekomst.

Ik heb ongeveer 3 maanden mensen over de vloer gehad. En inderdaad dat gezeik over die prijs werd ik helemaal zat, willen maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

't was ff doorbijten, maar er zijn toen mensen komen kijken die waren heel serieus en ontzettend lief.
De prijs kwamen we ook overeen (was mijn minimum prijs, maar ach een goed tehuis is wel een fijne gedachte erbij)

Alleen moest ik dus ook nog de klinische keuring kosten betalen.

Tja, eigenlijk vond ik dat niet zo leuk, maar als ie goed gekeurd was dan was ie ook meteen verkocht en werd meteen naar haar nieuwe stal gebracht.
Dat was voor mij eigenlijk de doorslag want dat zijn duidelijke afspraken en daar heb je tenminste wat aan.

Ik heb nogsteeds contact met die mensen en ze zijn er super blij mee en zij heeft een ontzettend goed en liefdevol tehuis gekregen...

(een happy ending dus Haha! )

Maar geloof mij, er zitten figuren tussen die je wel kan schieten Boos!

(Jong paard net aangereden) Gaan ze een oefening uit de L proberen... Hij ken nog niet zoveel he.... Stoom uit je oren

Of na het poetsen en een half uur rijden.... "hij is toch best groot he.."

Citaat:
Als mijn paard de prijs die ik ervoor wil hebben waard is vind ik dat niet zo'n rare eis.

Inderdaad, gewoon de minimum aanhouden. En misschien een beetje water bij de wijn doen als je een goed gevoel heb bij die mensen en een duidelijke afspraak kunt maken.

Maar bij zulke gasten, gewoon je minimum prijs aanhouden.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:21

Citaat:
Maar bij zulke gasten, gewoon je minimum prijs aanhouden.

Vind ik ook!
Als ik mijn paard verkoop moet ik een goed gevoel hebben bij de kopers; op zo'n manier kregen ze hem gewoon niet eens al boden ze het dubbele!
Ik ben geen handelaar dus moet iemand mijn paard "gunnen"; graag of helemaal niet!
Zou bij zulke mensen geen goed gevoel hebben; dan maar verder zoeken!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 01:03

Een paard is tegenwoordig niet meer zo snel verkocht, maar als je zelf op zoek gaat vragen ze allemaal de hoofdprijs.

Ik zou verkopen.
Quote Cassidy

Ben ik het mee eens.
Tenzij t gaat over een onwezelijk laag bedrag.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 05:50

Natasha schreef:
Een paard is tegenwoordig niet meer zo snel verkocht, maar als je zelf op zoek gaat vragen ze allemaal de hoofdprijs.

Zo is het maar net

Inmiddels is men er uit over de prijs. Allemaal goed en wel, maar nu zit ze meteen weer met een volgend iets.
Deze mensen willen graag een proeftijd, terwijl mijn vriendin zoiets heeft van, hij kan nog helemaal niks, wat wil je proeven dan?
Ergens ben ik het wel met haar eens. Men komt uitgebreid kijken naar een onbeleerd jong paard. Alles is er verteld, je vind het paard prima, waarom dan een proeftijd?
Mijn idee van een proeftijd is altijd, god weet wat je ermee uitspookt, en zo denkt mijn vriendin dus ook.
Zij heeft zoiets van, wil je laten keuren oke, maar bij goedkeur is ze dus verkocht, niks geen proeftijd.
Dat is toch heel normaal als zij het zo wil doen?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:26

Een proeftijd bij een jong paard is onzin. Als het paard goedgekeurd word weet men dat alles ok is, maar wat verwacht men van een jong dier? Daar moet nog heel wat mee gebeuren totdat het loopt zoals men graag wilt zien. In een jong paard gaat hard werk, zweet en soms tranen zitten, maar dan heb je uiteindelijk ook wat!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:32

Proeftijd zou ik ook niet doen; er zijn zoveel verhalen van mensen die hun paard verpest terug krijgen!
Met een beleerd paard zou het nog wat anders zijn, maar met zo'n jong groen paard;

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:56

Willen die mensen dat paardje nou kopen of niet!
Hier word ik dus niet goed van he ,nou zijn ze het over de prijs eens en beginnen ze met het volgende!
Zo kan je aan de gang blijven,eerst op proef daarna het verhaal keuren ,en wie weet daarna dat eerst willen zien of het paardje makkelijk zadelmak gemaakt kan worden!
Joh er zijn vast nog meer mensen die een jong paard zoeken ik zou het opgeven en lekker afwachten op de volgende koper!
Laat die kopers nu maar blijken dat ze het zat is,en mocht er een ander voor komen die hem wel gelijk wil kopen ,dat ie dan ook weg is!
Lundi

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:02

Die mensen moeten niet blijven zeuren: Take it or leave it.
Als je dit toestaat komen ze vast weer met iets nieuws.
Of je hem om kunt bouwen naar ruin of zo Rolleyes

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:19

Proeftijd = niet doen!

Dat vroegen ze bij mij ook. Maar dan heb je dus de volgende nadelen:

* Als ze na een maand er achter komen dat ze hem toch niet willen, kan je de hele procedure van te koop zetten op nieuw starten, voordat je weer kopers heb ben je dus alweer een paar weken tot maanden verder (kost jezelf ook alleen maar geld)

* Zoals al gezegd werd, misschien krijg je hem helemaal verpest terug en dan kan een normale prijs ook wel vergeten. Voordat je hem dan verkocht heb....

* Verder zit je met het probleem: wat als het paard daar op stal z'n been breekt???
Geloof mij, dan zullen heus niet zeggen 'dat betalen wij wel'
Dan krijg je 'm mooi terug met het bericht 'zoek het maar uit'

De laatste 2 waren bij mij de hoofdredenen om het niet te doen!

Dus mijn advies, doe het aub niet. Die mensen die het bij mij gevraagd hadden hebben me 3 keer gebeld of ik het echt niet wou doen. De laatste keer kon ik ze mooi vertellen dat ie na een klinische (goed)keuring meteen was verkocht.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 09:22

Het punt is wel dat een geintereseerde ook zijn wens mag uiten en dat je daar toch antwoord op zult moeten geven wil je tot iets duidelijks komen.
De een neemt alles voor lief en koopt gewoon, de ander doet er wat moeilijker over, maar als die uiteindelijk ook koopt is het toch ook goed?
Ik denk dat ze niet met een proeftijd zal instemmen haar kennende. Ziet ze het nut niet van in.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 09:25

lundi schreef:
Zo kan je aan de gang blijven,eerst op proef daarna het verhaal keuren ,en wie weet daarna dat eerst willen zien of het paardje makkelijk zadelmak gemaakt kan worden!

Geloof me, dat gaat er bij mijn vriendin echt niet in.
Gelukkig weten we allebei dat dat geen verborgen gebrek is, dus helaas pindakaas.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:29

NoaC schreef:
Proeftijd zou ik ook niet doen; er zijn zoveel verhalen van mensen die hun paard verpest terug krijgen!
Met een beleerd paard zou het nog wat anders zijn, maar met zo'n jong groen paard;

Ik heb het met Joris wel gedaan. Simpel omdat het een jonge pony is met een 10 jarig meisje. Pony verkocht met een ogpesteld contract waarin vermeld staat dat ik hem terugkoop als het neit goed blijkt te klikken met het meisje.
Gelukkig klikt het heel goed. Helaas heeft hij nu wel andere dingen, maar daar neem ik hem niet op terug.

Ook deze mensen begonnen met allerlei zaken. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat hij niet weg moest en als de prijs en die andere dingen een probleem werden, dat ze hem neit moesten kopen en dat ze verder moesten zoeken. Dat hebben ze niet gedaan en ze hebben hem gekocht.