Richtje schreef:Ook bij een jong paard, kan het je op het eerste gezicht wel of niet aanspreken.....
Is het paard zelf gefokt of als veulen gekocht? Indien gekocht: waarom aangeschaft als het op het eerste gezicht tot niet klikt?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik had geloof ik het allereerste berichtje (met reden van verkoop) even niet goed gelezen. En ik dacht dus ook dat je bedoelde hoe het met evt. kopers niet kon klikken (snap je het nog
)
Cassidy schreef:
Foutje om de vraagprijs door te geven. Het is gewoon psychologisch als mensen niets van de prijs af kunnen krijgen.
Nogmaals, ik zou kijken waar het paard terecht komt, en dan beslissen of ik zou verkopen. Iemand die een Mercedes rijdt en geen geld over heeft voor dat paard: ik zou niet verkopen.
Iemand die een mindere auto rijdt, en waar je de indruk hebt dat ze wel willen maar niet meer kunnen: verkopen.

Pipo schreef:Vergelijking met de auto is natuurlijk grote onzin, want mensen hebben ook leaseautos. Ik rij ook in een grote bak, maar alsof ik dan ineens zoveel meer geld heb als iemand in een kleine oudere auto. Het is maar waar je je geld aan uitgeeft.
Wie zegt dat die auto zelfs van hun is, misschien is deze wel geleend.

Pipo schreef:Kan ze er wat geld aan verdienen in vergelijking met wat ze er voor betaald heeft. Is het geboden bedrag een reeel bod voor de leeftijd en kwaliteit. Zo ja...........wegdoen!

Cassidy schreef:Die auto kunnen jullie onzin vinden, maar zo werkt het wel. Helaas.
Probeer maar eens aan te komen bij een Porsche garage in je oude werkkloffie en in een lelijke eend. En serieus geinteresseerd te zijn in de aankoop van die wagen.
Denk niet dat ze je dan serieus gaan nemen.
Kom daarentegen in pak en een (desnoods geleende) BWM of Mercedes, en ze zien je ineens staan.
Een goede verkoper behandelt ze allebei gelijk. Maar die zul je zelden vinden.
Mn buurman komt er nooit weer... Cassidy schreef:En ik vraag me ook af hoe je bij een 2,5 jarige al kunt zeggen of het klikt of niet als je er nog nooit opgezeten hebt?
)
Citaat:Als mijn paard de prijs die ik ervoor wil hebben waard is vind ik dat niet zo'n rare eis.
Citaat:Maar bij zulke gasten, gewoon je minimum prijs aanhouden.
Natasha schreef:Een paard is tegenwoordig niet meer zo snel verkocht, maar als je zelf op zoek gaat vragen ze allemaal de hoofdprijs.
lundi schreef:Zo kan je aan de gang blijven,eerst op proef daarna het verhaal keuren ,en wie weet daarna dat eerst willen zien of het paardje makkelijk zadelmak gemaakt kan worden!
NoaC schreef:Proeftijd zou ik ook niet doen; er zijn zoveel verhalen van mensen die hun paard verpest terug krijgen!
Met een beleerd paard zou het nog wat anders zijn, maar met zo'n jong groen paard;