Wat voeren jullie je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:39

's morgens een kwart basisbrok van subli + muscle build van pavo en een plakje hooi. Dan gaat hij de hele dag de wei op, en 's avonds krijgt hij weer het zelfde met wat lijnzaadolie erbij.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:22

Lisenka staat niet in het land en krijgt het wintervoerschema. Ze krijgt 1 tot 1 1/2 kg Havens onderhoud biks per dag in 3 voerbeurten en verder ligt er hooi in de paddock.

Koos en Valeso staan in het land van 10 uur tot 18.00 uur en krijgen 's morgens eerst een plukje hooi en 1 handje Havens onderhoud, 's avonds als ze het land uit komen weer een handje biks en voordat ik ga slapen een halve plak hooi. De Welsh A ruintjes staan ook van 10 tot 18.00 uur in het land en krijgen stro in hun hutje om te knabbelen.

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:16

Gringo en Unique krijgen aller twee 1,5 kilo bix, daarbij slobber met zemelen. 4 maal daags hooi. nu ze overdag op het land staan 2 maal daags. Ze zien er goed en gezond uit! OK dan!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:33

Gras Haha!

Maar in de winter 3 maal daags hooi, smorgens kwartje brok voor sobere rassen en sávonds een kwartje brok voor sobere rassen en een kwartje meusli *met zo min mogelijk eiwit anders heb ik een stuiterballetje onder mijn kont*

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:29

Subli Sportbrok.. 's ochtends een kilo en 's avonds ook een kilo.. verder komt ie op de wei en krijgt hij hooi..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:15

's ochtens een halve kilo basisbrok en 1 schep structuurmuesli van Subli allebei'
's avonds idem

verder de hele dag op de wei en indien gewenst onbeperkt hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:54

Mijn paard ( degene die thuis staat Haha!) krijgt

S'ochtends......... 1 kg brok en plak hooi

S'middags ...........hooi

18.00 uur..........Hooi en een bak vol wortelen

21.00 uur...........hooi en 1 kg brok
Hij staat overdag in het land, maar het gras is niet noemenswaardig vandaar de bijvoer van hooi.

Brok is subli onderhoudsbrok

Mijn merrie staat nu fulltime op het land maar toen ( en over enkele weken) kreeg ze totaal 6 kg brok en 2 kg granen. Verder 4 x per dag hooi en wortelen.

OqUeNdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:56

Gewoon biks...

's Ochtends 1,5 kilo
's Middags 1,5 kilo
's Avonds 2,5 kilo

En tussendoor kuilgras...

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:06

Micha krijgt op een dag 0,5 kilo biks, 0,5 kilo kruidenmuesli van havens en schep zemelen en staat daarbij op een goede wei. De rest krijgt schep lucerne, halve kilo haver, halve kilo brok, halve kilo meergranen en een kleine schep lijnzaad, halve baal hooi met z'n tweeen en staan op een kale wei...maar is eigenlijk nog iets te weinig voor Brech, want die gaat een beetje invallen!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:27

mijn paard krijgt basis-brok en haver, en zemelen met honig erdoorheen.
Smorgens: 1 kilo brok
smiddags: 1 kilo brok, en 1/2 haver.
savonds: 1 kilo brok.

en als ik er ben, en heb gereden of iets met hem heb gedaan, krijgt hij zemelen met honing, en knoflooktablettjes erdoorheen...

Nu hij een peesblessure heeft krijgt hij natuurlijk niet zijn gewone menu, geen haver meer enzo..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:29

Charly staat dag en nacht in het land, maar ik kom zo'n 4x per week naar hem toe.. en dan krijg hij altijd 1kg muesli met lijnzaadolie en peentjes en brood.. ( hele mix hihi ) vindtie heerlijk Haha!

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:25

basisbrok+muesli, 1 kg per dag + hooi + overdag weigang (zogende welsh a merrie die aan het afbouwen is)
basisbrok+muesli, 1/4 kg per dag + hooi + weidegang overdag voor haar veulen.

Ze doen het er erg goed op.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:56

Gras Haha!

Ze krijgen nu allebei geen krachtvoer. Mijn shet krijgt in de winter ook niks bijgevoerd en mijn andere paardje kreeg toen ik hem net had nog wel 3/4 kg basisbrok, maar hij staat nu op meer gras en nu is de biks niet meer nodig. Hij zal van de winter als hij 's nachts op stal gaat wel weer basisbrok krijgen, maar ik weet nog niet hoeveel.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:03

Ik weet niet precies wat voor merk brok Niek precies krijgt. Maar hij krijgt 's ochtends 2kg brok en 2 kg haver en 's avonds krijgt hij hetzelfde. Lachen hij is nog in de groei he. Lachen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:16

TeamSpirit schreef:
Even een interesse vraagje.
Wat voeren jullie je paard?? en wat voor merk en typebrok.
En hoeveel?

Wat een vragen he. Ik voer mijn paard pavo condition extra. 1 kilo 's ochtends en 1 kilo 'savonds, in de winter voer ik meer.

zelfde merk en soort. de ene krijgt 1 kg s'morgen en s'avonds, mijn jaarling hetzelfde aantal kg maar dan in veulenbrok, de andere merrie o,5 kg s'morgens en s'avonds en de mijn pony een half handje brokken s'morgens en s'avonds. Meer heeft die niet nodig want hij staat al dik genoeg.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:18

Sjonniej schreef:
Pavo Energie Control

En dan 's morgens 1 kilo met hooi
12 uur: 1 kilo
17 uur: 1 kilo
22 uur: hooi

hoe zwaar wordt hij dan wel getraint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:19

1 kilo Pavo Merriebrok...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:27

Mijn 5-jarige merrie, die dagelijks wordt getraind:

's Ochtends
Hooi
Halve voerschep Draversbrok (Havens)
Driekwart voorschep Muesli (Havens)

Daarna gaat ze al 's ochtends vroeg de wei op en staat daar tot in de avond. Op de wei krijgen ze vaak ook wat hooi bij (er staat niet superveel gras meer Knipoog )

's Avonds op stal krijgt ze weer dezelfde hoeveelheden biks en muesli als 's ochtends en weer een portie hooi.

Verder krijgt ze elke avond een voerschep slobber (ook van Havens) dat krijgt ze eigenlijk met name omdat ze geen poedertjes opeet als je die door de biks etc. doet, maar wel als het in de slobber zit Haha!.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:43

8.00 uur 3/4 schep Hartog meusli
1/2 schep Hartog brok
de emmer aangevuld tot de helft met Hartog lucerne.

11.00 uur pluk hooi.

13.30 uur als ze niet op het land staan emmer met gras, gedroogd door
de Hartog, dus alle voedingswaarden zitten er nog in (itt hooi)

17.00 uur hetzelfde als 8.00 uur

21.30 uur hetzelfde als 13.30 + een pluk hooi.

Voor mijn gevoel ideaal, omdat kracht en ruwvoer altijd gemengd zijn en wij zijn geen voorstander van het voeren van brok. Behalve die van de Hartog (trekt de calium/fosfor verhouding weer recht) en Equiral, omdat je daarvan precies weet wat erin verwerkt is.
Het hooi krijgen ze echt om te knabbelen, niet als echte voeding.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:20

joycje schreef:
Ik weet niet precies wat voor merk brok Niek precies krijgt. Maar hij krijgt 's ochtends 2kg brok en 2 kg haver en 's avonds krijgt hij hetzelfde. Lachen hij is nog in de groei he. Lachen

8 kilo per dag in 2 porties????? Verward Lijkt me niet helemaal gezond hoor... Sowieso is 2 kilo per keer wel de absolute max.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:32

Mmmm, ik geef precies niet heel veel...
pony: smorgens 750g(500 onderhoudsmengeling +250 sportmengeling) van het merk van Aveve(Boerenbond zekers?) en hooi
s avonds 500g onderhoudsmengeling
E-pony :s morgens 250 g onderhouds en 250 g sport en hooi
s avonds 500 g onderhouds en 250 sport en hooi

dus niet echt veel als ik vergelijk met wat ik hierboven las

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:01

Mijn paard (1.76 m en 10 jaar), wordt getraind voor wedstrijden dressuur, krijgt het volgende:

's-ochtends: plak hooi en 2 kilo Pavo biks met geplette granen (40% biks/60% granen dacht ik) De eigenaar van stal plet de granen zelf.

dan staat ie de hele dag op een volle wei ('s winters krijgt hij dan om 17.00 uur als ze op stal gaan nog een kilo mix en overdag hooi, 's zomers niet)

´s avonds krijgt hij dan slobber van o.a. zemelen en lijnzaad met zeewier en knoflookpoeder en hooi

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:39

's Ochtends; 2 voerschep geplette haver, 1 voerschep kruiden muesli (Havens) flinke plak hooi.

Tussen de middag; 2 voerschep geplette haver, plak hooi.

's Avonds; 2 voerschep geplette haver, 1 voerschep kruiden muesli, 1 voerschep zemelen en gekookte lijnzaad met warm water Vork en een flinke plak hooi.

1 Voerschep staat niet gelijk aan 1 kilo, dus laat daar geen verwarring over bestaan.. Mijn paard is 1.64 en als ze meer of minder nodig heeft passen we de hoeveelheid haver aan. Meestal als ze zwaarder in het werk staat, gaat 's ochtends en 's avonds de hoeveelheid haver met een 1/2 schep per voerbeurt omhoog.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:25

TeamSpirit schreef:
Even een interesse vraagje.
Wat voeren jullie je paard?? en wat voor merk en typebrok.
En hoeveel?

Wat een vragen he. Ik voer mijn paard pavo condition extra. 1 kilo 's ochtends en 1 kilo 'savonds, in de winter voer ik meer.

smorgens:
1 kilo brok (iets minder)
en brood
en gaat de wei op

smiddags:
staat op de wei.

savonds:

word in de stal(zandwei) gezet en krijgt 1 kilo(iets minder) brok.
en brood met groente.

we rijden geen wedstrijden ofzo met hem.alleen in de bossen bijna elke avond een uurtje en op zaterdag en zondag iets langer.
(s 17 jaar.)

merk van de brok weet ik zo niet maar we halen het altijd bij de boerenbond.
eerst altijd bij een molen en dat was van havens maar die we nu hebben weet ik niet.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:42

die van mij krijgen:
sochtends 1 kilo mueslie met lijnzaadolie,power plus mix van havens.
smiddags 1 kilo muesli met lijnzaadolie.
savonds 1 kilo muesli met lijnzaadolie.
en 4 maal per dag hooi.
ze staan de gehele dag buiten maar het gras levert niet echt wat ze nodig hebben vandaar dat we bijvoeren.
ze staan bu snachts binnen.
en in keer in de week slobber mash van havens ook 1 kilo dat dan inplaats van de muesli.
daarnaast krijgt 1 van de 2 ook nog de opkikker van de paardendrogist er door heen maar dat is maar voor even.
en de kleine shetten krijgen 2 keer per dag hooi en af en toe watmuesli, zij staan de hele dag buiten op een schraal weiland en 1 ervan loopt voor de kar de de andere 2 zijn te jong en te oud.
vandaar dat we ze maar wienig voeren anders groeien ze dicht.