wie heeft zn paard verzekert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hebben jullie je paard verzekert?

Nee ik heb 'm niet verzekert
31 (31%)
Ik zit er aan te denken om hem te verzekeren
8 (8%)
ja ik heb m wel verzekert
58 (59%)

Totaal aantal stemmen: 97

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:35

God zij dank!! Bij de EFO en ik heb niks dan goede ervaringen. Ik had zo langzamerhand wel een telefoontje verwacht of het niet eens afgelopen moest zijn met die declaraties...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:53

Mijn paard is niet verzekerd.
Misschien heb ik geluk maar mijn paard heeft ook nooit wat mankeert Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:59

Mijn paard is alleen verzekerd tegen blijvende ongeschiktheid en de dood.
Ziektekosten heb ik niet gedaan en daar nog eeuwig spijt van.

Mijn vorige paard werd afgekeurd dus kreeg ik keurig uitgekeerd en die mocht ik zelf wegbrengen.
Ik heb goede ervaringen met AMEV/HIPPO.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:46

en wat als jullie nou een oud paard hebben die vaak iets mankeert
zoals mijn verzorgpony

Giraf

Re: wie heeft zn paard verzekert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:09

x4you schreef:
Heey..!

Ik heb een vraagje.
Wie van jullie hebben een paard/pony en verzekert.
En hoe voldoet jullie dat?
en hoe hoog zijn die premie's?

daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

Groetjes berber

Hi! Ik heb mijn paardje gelukkig wel verzekerd, ik wilde 'm een paar jaar geleden uit de verzekering gooien omdat hij toch nooit wat had maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Drie jaar geleden heeft hij last gekregen van een synus-infectie nadat er een gespleten kies bij hem was verwijderd en heb ik 2,5 jaar met 'm bij de dierenkliniek gelopen Bij elkaar ben ik (alleen al aan operaties) bijna het 3 dubbele kwijt aan euro's dan de prijs waarvoor ik mijn paardje gekocht heb, dus ik was echt blij dat ik hem toen niet uit de verzekering heb gehaald! . Ik ben verzekerd bij Interpolis voor ongeveer € 68,- per kwartaal en dan is mijn paardje verzekerd voor € 2200,-- ook tegen ziektekosten.. Verder ben ik heel tevreden over Interpolis, ze zijn ook snel met uitbetalen als je maar zorgt dat het schadeformulier snel ingevuld wordt door je veearts, want zonder dit formulier keren ze niet uit.

Giraf

Re: wie heeft zn paard verzekert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:10

x4you schreef:
Heey..!

Ik heb een vraagje.
Wie van jullie hebben een paard/pony en verzekert.
En hoe voldoet jullie dat?
en hoe hoog zijn die premie's?

daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

Groetjes berber

Hi! Ik heb mijn paardje gelukkig wel verzekerd, ik wilde 'm een paar jaar geleden uit de verzekering gooien omdat hij toch nooit wat had maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Drie jaar geleden heeft hij last gekregen van een synus-infectie nadat er een gespleten kies bij hem was verwijderd en heb ik 2,5 jaar met 'm bij de dierenkliniek gelopen Bij elkaar ben ik (alleen al aan operaties) bijna het 3 dubbele kwijt aan euro's dan de prijs waarvoor ik mijn paardje gekocht heb, dus ik was echt blij dat ik hem toen niet uit de verzekering heb gehaald! . Ik ben verzekerd bij Interpolis voor ongeveer € 68,- per kwartaal en dan is mijn paardje verzekerd voor € 2200,-- ook tegen ziektekosten.. Verder ben ik heel tevreden over Interpolis, ze zijn ook snel met uitbetalen als je maar zorgt dat het schadeformulier snel ingevuld wordt door je veearts, want zonder dit formulier keren ze niet uit.
Laatst bijgewerkt door Giraf op 26-05-04 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:12

Nee, niet verzekerd
Maar ik heb een flinke pot geld staan voor hoge DA kosten.
Dus hij kan met gemak naar utrecht om geopereerd te worden.

ook nu hij ouder word en de verzekering me er anders over enkele jaren uitgooit
En daar betaal je dan jaren voor Verward
Nu weet ik zeker dat ik het kan en niet ineens geld moet hebben als de verzekering me eruit flikkert

Plus ik kan nu zelf bepalen wat er met mijn paard gebeurt ipv de verzekering en dat is de grootste reden voor mij om niet te verzekeren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:35

Die laatste opmerking vind ik niet echt kloppen.
Ik had 3 keuzes bij mijn vorige paard:
1. meegeven aan de verzekering
2. voor de slachtprijs terugkopen en je paard af laten maken dan wel zelf naar een ander slachthuis brengen
3. voor een x bedrag terugkopen en op een weitje zetten o.i.d.

Dat lijken me toch keuzes genoeg?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:44

Citaat:
Die laatste opmerking vind ik niet echt kloppen.
Ik had 3 keuzes bij mijn vorige paard:
1. meegeven aan de verzekering
2. voor de slachtprijs terugkopen en je paard af laten maken dan wel zelf naar een ander slachthuis brengen
3. voor een x bedrag terugkopen en op een weitje zetten o.i.d.

Dit vind ik dus ook. Ik vind wel dat het onderwerp verzekeren vaak erg negatief besproken wordt... Ik vind dat je voldoende keus hebt mocht er iets naars gebeuren met je paard, dit is in ieder geval bij mijn verzekering zo.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om zelf een spaarpotje aan te leggen voor eventuele medische kosten. Sommige mensen hebben echter niet die discipline o.i.d. en dan is een verzekering incl. dierenarts kosten in mijn ogen een mooie oplossing. Natuurlijk betaal je hiervoor in de plaats wel een boel rente maar als je hiermee verzekerd bent van het feit dat je eventuele dierenartskosten kunt dekken moet je dat er maar voor over hebben vind ik Knipoog

Mijn paard is in ieder geval uitgebreid verzekerd incl. dierenartskosten. Ik heb zelf al twee keer iets moeten claimen en achteraf gezien heb ik dus zeker baat gehad bij deze verzekering!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:49

mijn paardje is ook verzekerd, met beperkte ziektekosten...
dus als ie naar de kliniek wordt gebracht krijg ik dat vergoed.
ik heb AMEV/HIPPO en mn paard heeft nog nooit iets ernstigs gehad gelukkig dus ik heb er nog niet echt ervaringen mee..
ik betaal ong 10% van de totale waarde van mn paardje per jaar.
en toch heb ik nog een aardige pot geld staan aangezien je altijd wel eigen risico hebt..
dus ik ben voorbereid.. Haha!

en ik vind verzekeren wel héél belangrijk..
mn nicht haar paard is 2 jaar lang kreupel geweest en dat heeft bij elkaar zo'n 20.000 gekost..
stel je voor dat ze geen verzekering had gehad..
dat had ze dan nooit kunnen betalen..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:59

Ik hem 'm niet verzekerd...
Waarom? weet ik niet, eigenlijk!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:01

Mijn haflinger heb ik ook verzekerd voor 200 euro per jaar Knipoog
Aangezien ik alles voor mijn haflinger zelf moet betalen *LOL*
Ik heb haar verzekerd tegen ziektekosten, dit is tot 100 euro eigen risico en daarna word 80 % van het bedrag vergoed, en in een bepaalde kliniek word 100 % vergoed maar wel met eigen risico.
En ik heb een basisdekking bij onverwachte dood 100 % en als ze ongeneeselijk of ongeschikt word verklaard voor al het werk 90 %.
Heb hem tot nu toe niet nodig gehad, maar zeg nooit, nooit

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:03

Godzijdank heb ik Tjalko verzekerd. Ik betaal 600 euro per jaar, maar in de 2 jaar dat ik hem heb is hij in de eerste maand al voor 3500 euro geopereerd aan koliek, het jaar daarop had ik 300 euro kosten door een bloedvergiftiging (Tjalko kan slecht tegen zeezout) en dit jaar heb ik al 1000 euro kosten door een lichte peesblessure. Ik vrees steeds een boze brief van de EFO dat ik er nu toch uitgogooid wordt, maar dat gebeurt niet! Ze betalen zonder moeilijk te doen binnen 2 weken uit (80%) en na die koliek operatie werd ik gebeld door de directeur om te vragen hoe het met mijn Fries was en om me sterkte te wensen!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:16

Ik heb mijn paard goed verzekerd bij Amev.
Ik heb goede ervaringen met ze, ik kreeg binnen anderhalve week netjes alles terug gestort.
Wel een hoop gebel en papierwerk voordat je het terug krijgt, en het enige nadeel vindt ik dat ik alleen met mijn paard in Utrecht terecht kan en niet in emmeloord met deze verzekering.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:18

Goh Marijn4045 dat is een mooie verzekering..!
Is dat bij de EFO zei je?
En dat ze je nog opbellen ook, zeer goed OK dan!

En ik duim voor je hea..! Knipoog succes met je paardje

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:20

Vanes schreef:
Ik heb mijn paard goed verzekerd bij Amev.
Ik heb goede ervaringen met ze, ik kreeg binnen anderhalve week netjes alles terug gestort.
Wel een hoop gebel en papierwerk voordat je het terug krijgt, en het enige nadeel vindt ik dat ik alleen met mijn paard in Utrecht terecht kan en niet in emmeloord met deze verzekering.

Het fijne van de Efo vind ik dat je overal en bij iedereen terecht kan en dat ik alleen maar de rekening van de VA op hoef te sturen. Geen declaratiefomulieren, niets!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:24

Dat is idd wel fijn!

maar wat is een declaratieformulier ofzo precies?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:34

Dealer"]
[quote="xtostarlight schreef:
Ze 'kopen' zegmaar haar over als ze afgekeurd word, en dan gaat ze naar de slacht... NOT dat zal niet gebeuren, dus ik ben aan het zoeken voor een andere betaalbare verzekering.

Kan je hem toch weer terugkopen Haha!
.
[/quote]

ja lijkt simpel, maar in principe is het hun paard dan (de gedachte alleen al Misselijk ) en mogen ze er voor vragen wat ze nodig vinden.. En wat heb ik er dan aan? ze verzekeren niet tegen diefstal, alleen tegen dood eigelijk nog (heb zelf verder de voorwaardes niet gelezen, na dat van dat terugkoop gezeik had gelezen was ik pissed en hoefde t voor mij niet meer)

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:43

x4you schreef:
maar wat is een declaratieformulier ofzo precies?

Dat is een formulier van de verzekering dat je kunt invullen en opsturen (naar de verzekering) van onkosten die je hebt gemaakt....
Ik moet dat bijv. doen als ik een rekening van de tandarts of huisarts krijg (daar ben ik voor verzekerd; ziekenfonds)...

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 17:44

ohw zo..
ja die krijg ik ook weleens mee van de tandarts

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:53

Mijn vader heeft een poos geleden geinformeerd voor een verzekering WA voor mn shet..
Ze zit bij mij in de verzekering, want ze zien haar als een huisdier Verward
Klinkt vaag ! Maar het is echt zo...en ze staat niet aan mn huis.
Mja ze is dus WA verzekerd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:00

Dolly is verzekerd tegen dood door alle soorten redenen die je maar kan bedenken en diefstal, en hierbij hoort ook als ze bijv ernstig kreupel wordt en niet meer kan genezen maar wel nog op een weilandje kan lopen zonder pijn enzo, dan hoeft ze dus niet te worden afgemaakt maar krijgen wij wel gewoon geld.
de premie was ik geloof 1000 gulden/jaar, dus zal wel tegen de 500 euro aanzitten inmiddels...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:33

Paulusjuh schreef:
Mijn vader heeft een poos geleden geinformeerd voor een verzekering WA voor mn shet..
Ze zit bij mij in de verzekering, want ze zien haar als een huisdier Verward
Klinkt vaag ! Maar het is echt zo...en ze staat niet aan mn huis.
Mja ze is dus WA verzekerd.

klopt ik heb het bij mijn eigen verzekering na gevraagd en bij de paardenverzekering en een paard valt idd onder WA maar dat is wat anders dan die andere verzekeringen waar hier over gepraat wordt.

Bopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:43

ik heb ido verzekerd bij de interpolis, maar ik ga dat dit jaar afzeggen.
voor mijn gevoel kan je beter die premie zelf op een spaarrekening zetten en daar dan evt dierenartskosten van betalen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:49

Paarden zijn WA verzekerd idd, evenveel als je andere huisdieren (nou vraag ik me ineens af of vissen ook verzekerd zijn, stel dat ze je aquarium pomp mollen net als in finding nemo...Tong uitsteken).
Ik gelooof dat Dolly tot 1,5 miljoen per keer en mag 2,5 miljoen per jaar verzekerd is, en ruiterbewijs zooi er nog bij is minstens 2,5 miljoen per keer Haha!