Dressuur en jongens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:11

ja da vraag ik me ook af??? tuurlijk er zijn dr heus wel maar of alle jongens die paardijden homo zijn?? dat lijkt me sterk want wij hebbben er ook wel wat op stal lopen is wel western maar dat zijn zeker weten geen homos

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:57

Jongens hebben vaak zelf ook veel vooroordelen over zowel paardrijden als dressuur. Ten overstaan van beide had ik vroeger ook een vooroordeel, ik ben er steeds per toeval in gerold maar ik vermaak me inmiddels al jaren uitstekend als mannelijke dressuurmiep, terwijl ik vroeger vooral recreatief reed en veel sprong (want dressuur was saai en voor meisjes Knipoog ).
Ik denk dat de druk van buitenaf (pesterijen e.d.) op mannelijke dressuurmiepen nogal meevalt eigenlijk, iig heb ik er zelf nooit mee te maken gehad (ook toen ik klein was niet) en dat is op zich niet zo vreemd want de paardensport is nou juist een van de weinige sporten waar mannen en vrouwen volledig gelijkwaardig de strijd met elkaar aan kunnen binden!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:33

IngridM schreef:
ja ook in nederland zijn het 99 meiden tegen 1 jongen denk ik zo'n beetje. Maar je moet doen wat JIJ leuk vindt, en niet wat zo zou horen (wie dat dan ook zou bepalen)

Dus.........lekker dressuur gaan rijden hoor!

Ken iemand die rijd een fjord in het Zz bij ons in zwijndrecht en is ook een jongen,een man bij ons op stal rijd met zijn paard Grand prix....waarom niet ?!!! Knipoog

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:59

ik was van het weekend op wedstrijd, man, ik dacht dat er een mannenoverschot was... Haha!

je ziet ze idd erg weinig, maar áls je één ziet, valt het wel direct op

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:06

Ik vind dat juist wel iets hebben, als mannen dressuur rijden.
Ze zijn wel in de minderheid, maar als alle mannen denken: 'Dressuur is voor vrouwen', dan zullen ze nooit in de meerderheid komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:13

Just_Me schreef:
Ik vind dat juist wel iets hebben, als mannen dressuur rijden.

Mee eens
Maar dan wel echte lekkere kerels die breed grijzend alles op zich af laten komen met een bepaald soort nonchalance. En niet van die zure prik-nichten Misselijk
Ik geloof dat mijn instructrice wel de lekkerste paardenminnende mannen van Nederland op stal heeft rondlopen Kwijl Vingers aflikken
[en dan heb ik het niet alleen over de ruiters Schijnheilig ]

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 23:46

Bedankt voor al jullie positieve antwoorden hoor, voel me een heel stuk beter OK dan!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:01

Mee eens met Jippie, die lekkere kerels die alles ontspannen rijden zijn echt yammie om naar te kijken. Maar het merendeel van de dressurende jongens die ik ken, lopen alleen te prikken en te trekken en gaan dan maar springen...

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:27

Ik ken trouwens ook een Belgische jongen die internationaal dressuur rijdt bij de YR's; Arnoud Reper.
Hij ziet er niet verkeerd uit Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:52

Vaak genoeg zijn er jongens en mannen bij mij in de ring. Vind het wel wat hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:04

Gewoon doen! Wij hebben ongeveer 16 wedstrijd-dressuurrijders, waarvan 3 jongens. En ook op cooncours zie je wel jongens hoor!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:29

nou , er is toekomst voor de dressuurmannen, hoor!
effe een verslagje uit bvb het belgian dressage weekend 2003 in het azelhof:

Johan zagers en mister saygon ( ons allen bekend ) => nieuwe kampioen.

vierjarigen:
stefan van ingelgem met wizard : 2e
stefan hollanders met la fayette: 1e
philippe jorissen met sierappel: 4e
( 3e stek was voor vicky smits )

vijfjarigen:
vasco van het gestelhof onder lrv'er wilfried mondelaers: 1e
tom heylen en romanov: 2e

6 jarigen:
Peter de mulder met uno ragazzo: 1e
walter blockx : 6e en 7e ( utar en urana )
utar is puur springen gefokt: godwin van ten bosch x goldfalk.

al een beetje overtuigd?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:30

Tyrza schreef:
[Sven Rothenberger, HP Minderhoud, Roger en Xavier Schulkens, Alex van Silfhout, Edward, Seth Bosman, Don Cuppen, Ruud Schaeffer, Patrick vd Meer, John Deenen, Dennis Ausma, Alex en Diederik van Silfhout, Laurens en Leunis van Lieren...etc etc

Need I go on? Haha!

Nou moet je niet mensen dubbel gaan noemen he. Dat geeft een verkeerd beeld en hebben die mannen zometeen een depressie omdat ze er niet zoveel zien als jij hier opnoemt Haha!

Maar weer even on-topic. De mannen zijn in opkomst en, volgens mij, is er geen andere sport ter wereld waar je sneller een vriendin vindt dan in de paardensport. Al die meiden rennen achter je aan als je als een van de weinige mannen de dressuurring betreedt. Dus................. Tong uitsteken

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:33

Jongens zoeken denk ik meer spanning en hebben wat meer lef over het algemeen. Daarom zitten de meeste jongens richting het springen, cross, enzo.
Mannen in de dressuur zie je ook wel hoor, alleen een stuk minder. Vaak de mindere lefgozers Haha!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:55

daarom dat dressuur voor mannen gezien wordt als 'mietjes'sport, die niet durven springen, dus om zichzelf in ere te stellen (+adrenalinegehalte) gaan ze gaan crossen en springen. En vaak blijft de basis training van hun paarden bij in de krul lopen. Ik denk ook dat vrouwen ietsje fingevoeliger zijn en dus daarom ook meer dressuur doen. Maar zoals al gezegd, ze zijn in opmars! hoera!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:22

Tja, als ik kijk naar de Belgische dressuurtop zitten er heel veel mannen tussen (op dit moment meer mannen dan vrouwen) en de meeste zijn gelukkig getrouwd of hebben een vriendin en kinderen. Dus het zijn echt niet allemaal homo's hoor. Haha!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:34

jeps, zie bericht dat ik hierboven plaatste!

beter een goeie dressuurman, dan ene waar het dressuur rijden niet wil lukken en dan maar gaat springen. ( zoals het hier nog vaak te zien is!)

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:02

Helemaal mee eens! in de Belgische dressuurtop zitten wel veel mannen, Maar die zijn er als het ware met de paplepel ingegoten, de meeste 'jongere' jongens kiezen toch voor springen hoor...

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:12

pffffffff da zijn geen echte Haha!
geef me maar ne knappe dressuurruiter Haha! Haha!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:54

kheb hier op bokt ook eens een foto zien passeren van een lekkere dressuurman ... kga geen namen noemen Tong uitsteken .

Om on topic te blijven.
Eerlijk gezegd zie ik hier ook meer springfreaken dan dressuurmutsen.

Maar hé, ga er gewoon voor! De enige ben je alleszins niet!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:13

Astragirl schreef:
Helemaal mee eens! in de Belgische dressuurtop zitten wel veel mannen, Maar die zijn er als het ware met de paplepel ingegoten, de meeste 'jongere' jongens kiezen toch voor springen hoor...

Tja, west-vlaanderen is geen dressuurmekka dat kan ik je verzekeren. Zeker in LRV middens is springen belangrijker dan de dressuur. Nou ja dressuur, ze gaan efkens wel eens dresseure goan rijen. Kan ik me dan in boos maken hoor. Maar mijn eigen instructeur is top hoor OK dan! . Dat de jongere generatie dressuur niet meer belangrijk vind ligt misschien aan het feit dat ze geen legerdienst meer hebben. Haha! Dressuur was nl het belangrijkste voor een legerpaard. Een niet goed getraind en goed luisterend legerpaard was/is dodelijk voor een soldaat.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:43

Inderdaad petraaken, ik ken zelf voorbeelden genoeg van hier in de LRV club,vrijwel alle lessen worden opgebouwd naar het springen toe. De dressuurlessen die ik bijgewoond heb zijn niet echt paardvriendelijk te noemen, trek hem maar in de krul, met slof of zonder type. Op met de legerdienst! Lachen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:41

Misschien eens enkele videobeelden tonen van de staatsstoeterijen in Duitsland. Daar moeten echt alles kunnen. Van mennen tot springen, dressuur en military Haha! Misschien daarom dat de duitsers meestal met de prijzen gaan lopen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:27

Mikkie"]
[quote="Tyrza schreef:
[Sven Rothenberger, HP Minderhoud, Roger en Xavier Schulkens, Alex van Silfhout, Edward, Seth Bosman, Don Cuppen, Ruud Schaeffer, Patrick vd Meer, John Deenen, Dennis Ausma, Alex en Diederik van Silfhout, Laurens en Leunis van Lieren...etc etc

Need I go on? Haha!

Nou moet je niet mensen dubbel gaan noemen he. Dat geeft een verkeerd beeld en hebben die mannen zometeen een depressie omdat ze er niet zoveel zien als jij hier opnoemt Haha!

[/quote]

Damn... stom zeg! Maarrrrr ik weet er nog wel een paar hoor! Tong uitsteken

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:48

kom op dan, vul die lijst aan tyrza !

ga eens kijken wie er bij het cadre noir, spaanse rijschool enzo rijden?

dus vanaf nu schakelen we de legerdienst in en leren we die mannen eerst netjes dressuurrijden en als ze dan nog zin hebben, mogen ze gaan springen?! Haha!