Is dit paard te mager? heel graag reacties!...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:57

natascha_60 schreef:
Maar dan zouden alle paarden daar ziek zijn?

Hoe bedoel je, "alle paarden" ?
Volgens mij gaat het hier maar over 1 paard, ik kan nergens iets vinden over evt. andere paarden Verward

Josje6900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:13

Afbeelding

Hierbij hetzelfde paard, maar dan helemaal, ik weet niet hoe oud het paard is.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:17

eerst eens aan de eigenaar gaan vragen wat er met het paardje is
is die ziek geweest ,zeer oud bv
ik zelf heb ook een te mager paard ,een oudje al jaren mager (niet zo erg als deze trouwens) en aangezien ik meerdere heb is gras soms gauw op en staan ze op een kale weide met bijvoering
niks is vervelender als je mensen dan een te snelle conclusie trekken,achter je rug om commentaar leveren of je de DB op dak sturen omdat je paard er mager uitziet maar niet meer dik kan worden bv en heel goed verzorg word
ik moet zeggen dat ik op moment ook nog een fikse 2 jarige heb die dan ook nog te mager is op oog waardoor gelijk gezegd word zie je wel ,ze krijgen niks terwijl 3 andere er normaal bij staan .

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:26

Steffie89 schreef:
Dit paard heeft namelijk wel een dikke buik.

Uh, waar zie jij die buik? Ik zie een sterk vermagert paard met flink uitstekende ruggegraat een heupbeenderen. Aan de rug te zien kan 'ie inderdaad wat ouder zijn, of die schoft steekt zo op omdat er volstrekt geen spieren opzitten. Een buik valt niet te ontdekken.

Probeer of je via-via de eigenaar te spreken kan krijgen om ernaar te vragen. Lukt dit niet, bel dan de DB maar... beter dat iemand onbedoelt de DB op bezoek krijgt dan dat er een paard staat te lijden omdat niemand belt...

Tina: is vervelend, dat weet ik, maar het is gewoon bezorgdheid van mensen. Niet "Jij zal je paard wel verwaarlozen/mishandelen" maar "we maken ons zorgen om dit paard". Ik zou zelf liever de DB een keer te woord staan als dat mensen zonder blikken of blozen langs zo'n dier zouden lopen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:02

inderdaad een erg vermagert paard,ik heb het paard ook gezien,ikl ben de vriendin van haar,ze hebben een kale wei met gras,waarschijnlijk krijgen ze te weinig ruwvoer!!! toch proberen een keer de eigenaar te spreken over hoe en wat,kan inderdaad ook ziek zijn of ziekgeweest zijn..succes juba

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 02:02

Voor zover zichtbaar is op de foto zijn de manen (redelijk) netjes getoilleteerd en de staart ook. Hoe zien de hoeven eruit? Als deze netjes zijn+dan met die staart en manen in je achterhoofd zou ik denken dat dit gewoon een heel oud paard is. Zou gewoon langs de eigenaar gaan en vragen. Voor hetzelfde geld is hij al 30 ofzo De wei voor zover te zien is op de foto is voor een paard in mijn ogen niet echt kaal. Wel verzuurd maar er staat nog redelijk wat.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:28

Zelfs voor een heeeel oud paard vind ik dit dier te mager.
Dus hij is net ziek geweest, zit onder de wormen of krijgt gewoon niks te eten.
Als ik jou was zou ik naar de eigenaar op zoek gaan en eens informeren hoe dat komt. Niet meteen gaan beschuldigen, maar gewoon uit interesse.

Josje6900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 10:48

even over de wei: de wei is helemaal kaal, de stukken waar het lijkt alsof er wat staat, zijn brandnetels en zo.. volgens mij wordt er wel met dit paard wat gedaan, omdat hij idd hoefijzers heeft en de manen worden netjes bijgehouden. DUs misschien niets aan de hand, maar misschien ook wel, ik zal het wel in de gaten houden en eens iemand uit de buurt vragen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:53

Ik zou niet meteen te voorbarige conclusies trekken.
Dit paard is inderdaad veel te mager en ziet er erg ongezond uit. Maar misschien is hij net ziek geweest of is er een andere reden voor.
Mijn oude pony is ook mager (niet zo erg als deze hoor, je ziet haar ribben maar haar rug en kont hebben vlees genoeg), maar zodra ik haar ga bijvoeren raakt ze hoefbavangen. Ik kan haar ook geen beweging geven (beetje wandelen hoogstens) want ze heeft flinke spat in haar achterbeen. Ze loopt in een wei met veel gras en mag daar een paar uurtjes in, daarna gaat ze in een wei met kortgegeten gras, anders wordt ze hoefbevangen.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:58

inka schreef:
Zelfs voor een heeeel oud paard vind ik dit dier te mager.
Dus hij is net ziek geweest, zit onder de wormen of krijgt gewoon niks te eten.
Als ik jou was zou ik naar de eigenaar op zoek gaan en eens informeren hoe dat komt. Niet meteen gaan beschuldigen, maar gewoon uit interesse.

Ik heb een paard gekend van 32 dat ondanks de goede verzorging en kilo's eten (at voor 3) nog magerder was dan dit paard.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:30

Oscar"]
Hoe bedoel je, "alle paarden" ?
Volgens mij gaat het hier maar over 1 paard, ik kan nergens iets vinden over evt. andere paarden Verward
[/quote]

[quote="Josje6900 schreef:
ja sorry, dat ik het vraag, maar dit paard staat dus in de buurt, en voor mijn gevoel wotdt ie steeds magerder, maar omdat ik er elke dag langsop fiets, dacht ik: ben ik nou gek of..? maar ik ken die mensen helemaal niet, er staan meerdere paarden die mager zijn,,wat moet ik doen?????????????

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:45

Ophelia"]
[quote="Oscar"]Hoe bedoel je, "alle paarden" ?
[/quote]

[quote="Josje6900 schreef:
ja sorry, dat ik het vraag, maar dit paard staat dus in de buurt, en voor mijn gevoel wotdt ie steeds magerder, maar omdat ik er elke dag langsop fiets, dacht ik: ben ik nou gek of..? maar ik ken die mensen helemaal niet, er staan meerdere paarden die mager zijn,,wat moet ik doen?????????????
[/quote]

Ja maar daar zijn geen foto's van.Als die allemaal hetzelfde zijn als dit paard is het niet zo mooi Scheve mond
Dit paard is inderdaad te mager maar ik zou eerst eens rond gaan vragen.
Hij kan inderdaad net ziek zijn geweest of er is een andere reden.
Als dat niet zo is is hij zeker veelste mager en dan zou ik de dierenbescherming maar bellen.

JuBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:50

problemen met de fotos?!!!!!!!!!!!!!!!!!

beautyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:01

euhm mager? beetje wel he

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:06

Ik ben zeker weer eens de enigste, maar bij mij doen beide foto´s het niet..

roosaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:13

ik zie geen foto's hoor ff d'r op zetten of PBen please

Josje6900

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:18

problemen met de fotos!!! helaas.....