voor eeuwig of voor even?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wordt je paard ooit verkocht?

Nee, ik kan niet meer zonder hem/haar
86 (77%)
ja, omdat....
25 (22%)

Totaal aantal stemmen: 111

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 01:29

Ik heb geen eigen paard, maar alle paarden en pony's die ik rij gaan voor genoeg geld de deur uit. Daar heb ik ook geen verdriet van. Ik hou van vrijwel alle paarden niet eentje specifiek.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 01:40

Mira mag wat mij betreft bij mij oud worden, elk ander paard dat ooit komt mag voor de juiste prijs en de juiste baas weg. Mira kan het bij iemand anders net zo goed hebben als bij mij, maar ik wil haar niet kwijt. Mocht blijken dat ze meer kan dan dat ik eruit kan rijden dan zal ik een ruiter zoeken die dat wel kan en een leuke combi vormt met haar maar blijft ze wel mijn eigendom.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:01

Ik zal er alles voor doen om te zorgen dat Lex bij mij oud kan worden Lachen Ik ken hem nu al een paar jaar, en hij is al een jaartje van mij en ik kan gewoon niet meer zonder hem.

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:35

De mijne word nu verkocht omdat het niet klikt. Dan heb je geen keus. Maar als het goed klikt dan zou ik haar of hem nooit wegdoen. Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:40

Mijn beide paarden mogen bij mij oud worden.

Ik heb wel eens heel hard nagedacht over de verkoop van mijn fjord(wil graag een ijslander) .
Maar ik kon en kan het nog steeds niet.
Soms moet je ook gewoon te vreden zijn met wat je hebt.

Ik ben ook heel blijn dat ik het niet gedaan heb, want ik geniet elke dag van hem. Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:24

Ik heb gestemd op ja, maar met een maar......... Ik heb altijd gezegd dat mijn paard niet verkocht zou worden maar als ik de kans krijg om te emigreren en mijn paard kan om wat voor reden niet met me mee dan doe ik idd mijn paard weg. Weet niet zeker of het daadwerkelijk verkopen is maar in ieder geval moet ik er dan een ander plekje voor zien te vinden!

Mijn paard heb ik absoluut niet met de intentie om hem maar te hebben voor even maar ik ben er wel achter dat niet mijn hele leven om mijn paard draait..........dus als dat betekend dat ik met paard niet het geluk kan vinden/krijgen/houden wat ik voor ogen heb dan zal ik toch uiteindelijk die hele moeilijke keuze moeten maken!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:40

Als ik met mijn paard "uitgereden" ben, ja dan gaat ie weg. Hij is nu 5 en de 1e jaren blijft ie zeker, maar ik hou hem echt niet tot zijn dood. Dat zou een beetje naïef zijn als ik zou zeggen dat ik hem zou houden. Ook omdat mijn vader geen 2 paarden wil hebben die zijn land vertrappen.
Het is ook de bedoeling dat als ik hem ooit verkoop, dat er voor dat geld een ander paard weer komt, anders is deze hobbie helemaal niet uit te voeren.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:56

Zeg nooit nooit, maar voor mijn gevoel zou ik buddy nooit weg doen..
maar je weet niet hoe het loopt in het leven...

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:00

ik doe Vlieg echt nooit meer weg!!
heb zolang moeten sparen voor mn ventje, en hij is echt mn droom!!
ik heb voor hem gekozen, en ik zal hem ook altijd houden!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:52

Verzorgpaard gaat nooit weg, dat weet ik heel zeker. Ze heeft dat paard al 15 jaar, en houd hem ook tot het einde

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:07

Ik zeg nooit nooit... Je weet niet wat er nog kan gaan gebeuren.
Maar zoals het nu staat: nee!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:15

ik ben zo iemand die niet zijn dieren kan verkopen en zolang ze hier gelukkig zijn, mogen ze hier blijven. ik heb amber al 5,5 jaar en kreeg haar toen ze een half jaar was. ik heb haar opzien groeien en we hebben samen veel geleert en beleefd. met grietje is dat ook zo. die is nu 5 en heb ik ook al 3 jaar.

ik merk wel dat ik te groot word voor amber, en ik wil gaan studeren. dus zolang ik goed voor ze kan blijven zorgen houd ik ze. ik zoek dan wel een verzorgstertje die ze beweging geeft. mij pa voert ze dan.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:16

Mijn merries mogen bij mij oud worden en het liefst zou ik ook voor Or een plekje houden maar helaas kan ik er nu niet 3 onderhouden. Maar ieder paard hierna, daar zal ik me niet meer zo aan hechten. Ik zou graag jonge paarden willen inrijden en verkopen dus dan moet je je sowieso niet hechten. En ik ben ook wel iets harder geworden, al zal ik het erg moeilijk gaan krijgen als Or weg gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:17

Ja, omdat ik in de Randstad woon en nu eenmaal niet 2 paarden kan houden.
Als ik dus met een jong paard verder wil zal m'n huidige paard toch verkocht moeten worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:23

toen ik Morrie kocht had ik grote plannen, helaas bleek het anders uit te pakken en meer dan een uurtje per week het bos in, zit er niet in.

Inmiddels ben ik wel zo aan hem verknocht dat ik hem niet meer weg wil doen, ik heb een goed bod gekregen, maar dan moet ie terug naar Oostenrijk en ik kan zo een Noriker kopen die wel geschikt is voor wat ik van plan was, maar voor zover ik het nu kan overzien, blijft Morrie!

hopelijk heb ik morgen na mijn beoordelingsgesprek nog een baan *duim duim*

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:39

Ook ik zeg nooit nooit.. Nu zeg in Nee ik verkoop hem niet..
Maar mocht het om wat voor manier anders worden. Hetzij financieel of dergelijke zal hij misschien moeten wijken. Hoe moeilijk het ook is.
In eerste instantie zou ik er alles aan doen om hem te houden.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:43

Nee, mijn pony gaat nooit meer weg. Ik heb haar bijna 9 jaar en het is de bedoeling dat ze tot haar dood blijft.

Ik heb er wel eens over gedacht om haar te verkopen. Ik wil eigenlijk verder met een wedstrijdpaard, maar ze is zo raar en uniek dat ik heb besloten om haar te houden. Ik hoop dat ik ooit een tweede paard kan kopen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:54

Nee. De regel is wat er bij ons komt gaat niet meer weg of het moet niet klikken. ALs iets niet klikt dan is het voor beide partijen alleen maar vervelend en moet je een dier niet zijn geluk ontnemen. Eenmaal heb ik voor een keuze moeten staan ivm financien en ik heb toen voor Raak gekozen. Zou ik nu financieel aan de grond komen dan gaan onze knollen niet weg. Liever zelf een droge snee brood. En ikken inmiddels de wegen naar stalling die niet altijd abnormaal duur hoeft te zijn. En een paard kijkt niet naar geld.

Zou ik met Raak niet meer verder kunnen komen dan is het jammer. Dan is het of een paard erbij maar als dat niet tot de mogelijkheden behoort dan hoeft Raak daar de dupe niet van te zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:57

Fasel schreef:
Zou ik met Raak niet meer verder kunnen komen dan is het jammer. Dan is het of een paard erbij maar als dat niet tot de mogelijkheden behoort dan hoeft Raak daar de dupe niet van te zijn.

Off-topic: ik vind 'de dupe' worden nogal een zwaar woord voor verkoop. Misschien krijgt je paard het bij iemand anders wel veel beter Knipoog

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:14

mn andere paard had ik nooit verkocht maar er is grote kans dat deze over een paar jaar wordt verkocht aan een serieuse ponyruiter, die er leuk mee kan rijden en hopelijk in de wedstrijdsport.

ben tot nu toe niet vanplan dr te houden tot de dood

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:38

Alfie gaat alleen weg "voor de dood" en hopelijk duurt dat nog heeeel erg lang.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:59

Mist schreef:
Nee, heel simpel, mijn dieren hou ik tot de dood, dus ook de paarden.

Gelukkig toch nog iemand die er zo over denkt! OK dan!

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:07

Mijn paardje gaat echt nooooit weg! Ook al moet ik er alles voor doen, krijg ik schulden of weet ik veel wat... ik hou van haar en kan echt niet meer zonder haar!!!!!
Geldt trouwens ook voor mijn konijntje Sam Haha!
Het zijn mijn beestjes/vrienden en ze mogen lekker bij me oud worden....

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:16

Nee vrijwillig zou ik mijn paard nooit verkopen...Ten eerste,omdat mijn moeder mijn nek dan omdraait..En het is gewoon een heel fijn paard,met een zeldzaam super karakter!

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:22

Mijn paardjes gaan in principe niet meer weg.. Ik denk niet dat ik het iemand aan kan doen om Es te verkopen Haha! ....
Nee ik vind, als je eenmaal voor een paard hebt gekozen dat je het ook af moet maken.. Bij een paard betekent dat imo dat hij tot zn dood bij mij mag blijven.