praten onder rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:49

in hang soms hele verhalen op.. in de stal en tijdens het wandelen enzo.. als ik op hem zit dan is het meer belonen en afstraffen met mijn stem.. want meneer weet dat als ik hem op pak dat het werken is.. en dus geen vakantie.. lange teugel heb ik weer verhalen Haha! maar dan weetie ook datie klaar is..

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:58

Als hij iets braafs doet dan zeg ik dat, en als hij stront vervelend is dan zeg ik hem dat ook, maar meer ook niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:07

Ik praat altijd tijdens het rijden... verbale straf is voor Banjer effectiever dan een tik of iets anders... en uiteraard veel, heel veel complimentjes... dat vindt ze geweldig... ze gaat dan helemaal lopen glunderen... (en dat wordt nog erger als ik dan ook nog eens wat lekkers uit mijn zak haal... Haha!)

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:13

Ik praat heel erg veel met haar. Niet alleen complimentjes hoor... Ik dreig ook regelmatig met de BBQ!
En we mutseflutsen een hoop af! Als mensen ons in het bos tegenkomen zullen ze wel denken!

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:17

In de bak zeg ik alleen wat wanneer hij iets goed of fout doet. Buiten praat ik vrij veel tegen hem. Soms over dingen die ik zie of ik zing en klets zachtjes onzindingetjes als hij iets eng vind.
Maar er zijn ook hele stukken dat ik weinig zeg en hij tevreden voortsjokt.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:23

meestal klets ik ene end heen op Arzu, Waarover wete ik nooit, maar zodra ik denk dat ik tegen haar moet praten, lukt het niet een onderwerp te verzinnen.
Als ik serieus rijd, zeg ik meestal: Goedzoo, braaf, Jaaa,
en staffen met Nee!!

identitytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:41

ik beloon en straf ze heel veel met me stem. en af en toe als ik in het bos rijd zing ik wel eens een liedje. in de stal wil ik nog wel eens een banketstaaf tegen ze ophangen. haha klinkt wel raar maar dan ben ik het kwijt en me paardjes vertellen het echt niet door.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:21

als ik der een compliment geeft dan zie je ze groeien maar als ik mijn stem hef dan gaan der oortjes weer naar achteren

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:22

Ik hou hele verhalen tegen Apollo! Tong uitsteken Als we bijvoorbeeld op buitenritzijn en hij is wat gespannen en vind de eendjes in de sloot eng zeg ik altijd tegen hem dat de eenden Apollo veel enger vinden, wat Apollo is een grote stoere pony en dat soort onzin. Tong uitsteken
Onder het rijden in de bak praat ik ook wel tegen hem, maar dan beloon ik hem meer als hij iets goed doet (goed zo, super hoor vent) en als hij iets fout doet zeg ik het ook. (APOLLO!) Tong uitsteken

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:43

Wij hadden een meisje op de PC en die zat hele verhalen op te hangen tegen dr pony. Ik vond dat in de les best irritant, want soms verstond ik het lesgeefmens niet eens omdat zij er weer aan kwam te kletsen.
Zelf ben ik mij ervan bewust dat ik iets vaker moet praten tegen mijn paard, vooral in het rijden. Ik beloon m wel door bv mijn hand naar voren te steken, maar vergeet daarbij nog wel eens braaf of goedzo te zeggen!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:02

ik praat ook heel veel tegen vlieg, vooral met belonen en waar ie mee bezig moet zijn..
als ik een minuut stilval wordt ie helemaal onrustig en let ie niet meer op..

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:29

Ik praat best veel tegen mijn pony tijdens het rijden. Als hij iets niet goed doet zeg ik het maar ik beloon hem ook met mijn stem.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:40

Frank schreef:
Ach, vindt het altijd wel gezellig om een beetje te kletsen met Domenic hoor! Niet dat we hele gesprekken houden hoor, maar gewoon zo nu en dan een zinnetje.
Volgens mij vind een paard dat altijd wel prettig.

Ja idd, het is toch je maatje.....
*LOL*

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:46

Eigenlijk doe ik het niet zo heelv eel. Wel kleppen met andere Haha!

Trixy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:48

Ik praat ontzettend veel tijdens het rijden. Als ik haar corrigeer dan gaat dat meestal begeleidt met een mopperstem, daardoor is het soms ook mogelijk om te voorkomen dat ze gek gaat doen (als ze doet alsof ze ergens bang voor is of zo). Dat is wel ideaal, dan hoef ik niet verkrampt de teugels aan te nemen omdat ik bang ben dat ze gaat vliegen.
Als ze iets (extra) goed doet dan beloon ik haar met een enthousiaste, blije stem.
En verder, als ik in een pisbui ben dan mopper ik ontzettend veel in mezelf, maar wel luidop, maar ik probeer dan een hand op haar hals te leggen/kroelen, om aan te geven dat ik niet kwaad ben op haar, en maar hopen dat ze niet in de war raakt... Schijnheilig
Overigens moet ik ook eens een keer gaan rijden ZONDER stemgebruik, want dat mag op de wedstrijd ook niet...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:22

Het ligt er een beetje aan, als hij weer eens 'ik zie een spook'-aan het schrikken is,
om onder het werk uit te komen, wil ik hem nog wel eens voor het een en ander uitmaken.
Of als hij erg bang is stel ik hem gerust met mijn stem,
of juist als hij iets heel goed doet vertel ik hem dat ook.

Verder doe ik nog wel eens met overgangen op mijn stem commando's (mee geven)

En zeker met handwerk wil ik hem nog wel eens hele verhalen vertellen (wat ik meegemaakt heb, of hoe lief, mooi, eigenwijs, etc., etc., hij is).

fybro_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:28

ik zing de laatste tijd gewoon altijd op mijn paard zit Tong uitsteken daar ontspan ik zelf van en dan begint fyfel (mijn paard) ook te ontspannen Haha! EN ook als ik rij,ben ik bijna altijd op een kauwgom aant bijten,als ik dan 'kwaad' wordt (want soms begint te echt te klieren en te trekken) dan bijt ik keihard op mijn kauwgom ,werkt goed hoor ! maar dan heb je wel pijn aan je kaken als je stopt met rijden Haha!
ook als ik een buitenrit maak, zit ik altijd zingen en als ze iets engs ziet => eumh meisje,dan is een plastic zak,daar kan jij gewoon overheenlopen,die doet je nix Tong uitsteken en dan loopt ze heel normaal door..... Lovers

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:32

Met kauwgom moet je wel goed uitkijken he -> dat je je niet verslikt!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:35

ik scheld dr uit als ze aan het klieren is en totaal niet luisterd, is ze braaf zit ik snel te murmelen etc Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:28

Ik ben niet zo wie zo niet zon prater, maar praat wel bij iedere rit tegen mn paard.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:47

Als ze zich aansteld is het "kom op, muts"
en als ze niet reageert op een hulp is het "hé"
En als ze iets nieuws leert/goed oppakt, is het "suuuuper, goed zo"
en naar mijn idee groeit ze dan altijd om nog meer te showen Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:54

Geen hele verhalen, tijdens het rijden soms dat ze braaf is of vervelend.
Tijdens het poetsen wel dingen als wat kijk je sago of wat ben je vies of wat ben je dik Haha!

Toen ik voor het eerst naar buiten ging zei, gaby tegen zeg maar wat tegen Marilyn om der gerust te stellen. Dus ik Mooi weer is het Marilyn Bloos

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:58

als ik alleen rij dan zing ik in het bos dan