gelijk schelden of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scheld je wel eens op je paard

ja
99 (64%)
nee
55 (35%)

Totaal aantal stemmen: 154

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:30

Ik scheld btw niet gelijk, maar wel als ie na 3 kwartier nog aan het etteren is... En ik denk ook vaak dat Hof het begrijpt, maar dat komt denk ik gewoon door mijn boze stem op dat moment.. Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:32

nee ik zit echt nooit scheldend op mijn paard. Vind het ook altijd zo vreselijk als andere mensen dat doen.

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:32

nou jah.. schelden.. doe ik echt niet.. ik zeg wel eens .. van trut.. of chaggietje.. maar verder eigenlijk niet..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:35

ik zit niet volop te schelden ofzo, maar soms als Daisy super eigenwijs is(en dan kan ze echt zijn) en al paar keer steeds hetzelfde vervelend iets gaat doen, dan zeg ik weleens: godsamme dais, laup(loop) door! of iets dergelijks. maar ik vind het zelf ook niet aanhoren als iemand anders vloekend en al op het paard zit!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:38

Anskar heeft wel eens de neiging om zijn hoeven op je teen te zetten, dan is het meestal wel van lompe knol kijk uit waar je je poten zet ! Maar verder valt het wel mee, meestal zit ik op mezelf te mopperen Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:44

Anskar_lief schreef:
Anskar heeft wel eens de neiging om zijn hoeven op je teen te zetten, dan is het meestal wel van lompe knol kijk uit waar je je poten zet ! Maar verder valt het wel mee, meestal zit ik op mezelf te mopperen Tong uitsteken

schoenen met stalen neusen de beste medicijnen Cool

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:53

Ja hoor ik scheld haar soms helemaal verrot Haha!
Beter dan dat je uit woede aan de teugels gaat trekken of een mep met de zweep geeft ofzo. Ik scheld trouwens ook op mezelf als ik iets verkeerd doe Tong uitsteken Knipoog

XSantyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:57

Ik zit heel vaak te vloeken als Santos weer eens niet op de volte wil op de rechterhand. GVD poedersuiker enzo.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:06

Het gebeurt niet snel, maar ze heeft weleens zo lopen klooien dat de vloekwoorden door de bak vlogen Haha!

Ach, de woorden snapt ze niet, maar de bijpassende toon des te meer.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:12

ik scheld niet echt tegen d'r. Maar soms, echt heel soms,
als ze echt dom doet, schiet het woordje: trut er nog wel eens uit. Ik ben dan voornamelijk boos omdat ze ffeis niet luisterd. Maar na 4 seconde is ze het al weer vergeten (hoop ik tenminste) en loopt ze verder erg braaf verder!

Ik ben nooit lang boos, want dan komt ze heel dicht tegen je aanstaan (niet als ik erop zit natuurlijk) en dan legt ze d'r koppiej in je nek, nou dan ben ik verkocht hoor Haha! . Of ze gaat heel zielig kijken en dan moet ik echt owijs lachen en dan is het weer goed tussen ons tweetjes!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:15

Ik scheld nooit, het enig wat je hoort als ik aan het rijden bent is braaf en denk d'r om. Ik heb eens iemand gehoord die zei dat je alle energie die je verspilt aan vloeken en kwaad worden, beter kunt gebruiken om het probleem rijtechnisch op te lossen, en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

falabellatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:17

Never !!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:32

Ja hoor, vooral in de omgang.
als ik ze bv met zijn 2en tegelijk meeneem en ze lopen weer eens te kloten.
Dan is het even flink kwaad worden met eventueel een kleurrijk woord erbij en dan gaat het weer goed Haha!

Met rijden scheld ik nooit maar kan ik wel eens boos worden als ze vervelend lopen te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:35

jep doe het weleens als ze weer aan het miepen is en elke keer er net tegen aan loopt is ze een trut en als ik er af val dan is het een rotbok voor de rest valt het wel mee

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:46

ja hoor, ik denk dat dat ook wel beter is voor een paard als m voor zn smoel sla, of m prik met mn spoor of sla met een zweep.
Ze reageert dr zelfs beter op, en daarbij ik ben een mens en ja die schelden en praten nou eenmaal, dus ja ik meen het niet alijd maar het lucht wel op haha.
T is wel eens nodig gewoon, en het gaat vanzelf.

KikiR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:14

Nee, ik geloof in 'positive reinforcement'. Door bij het rijden mijn paard positief aan te moedigen, het goede te belonen, gaat hij beter zijn best doen en vindt het leuker.
Schelden brengt me niks.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:54

Nou niet gelijk, is wel wat voor nodig, maar hij krijgt wel eens wat naar z'n hoofd geslingerd hoor! Onder het motto "schelden doet geen zeer, slaan des te meer". Overigens is het vaker een "Hee" "Ga doorrrrr" of "Laat dat!" dan echt scheldwoorden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:55

ik mopper wel eens tegen haar en soms kan ik ook heel boos worden als het nodig is.
Het is dan maar goed dat ze niet allemaal begrijpt wat ik zeg. *schaam schaam*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:59

Nee echt schelden doe ik niet. Ik kan wel eens woorden als 'trien' en 'troela' ofzo gebruiken als Evita weer dingen ziet die er niet zijn Clown
Voor de rest scheld ik alleen maar als ze echt iets gedaan heeft wat helemaal niet mag, zoals me proberen trappen ofzo, maar dat komt weinig of niet voor.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:05

Ik zit eigenlijk nooit te schelden op mijn paard, komt niet eens in me op!
Ben meestal erg geconcentreerd, met af en toe een "goed zo" en een "braaaaf" er tussen door!
Verder ben ik gewoon lekker bezig met de training dan, heb ook eigenlijk nooit aanleiding/behoefte om te schelden... Haha!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:21

ik scheld wel eens ja vooral als er iets niet lukt met rijden. (ligt meestal toch eigenlijk wel aan mij.) dan noem ik haar soms stomme bok of zo. maar ik meen het niet hoor. meer zo van he we leren het nooit he. en beter een keer schelden dan haar af te slaan of zo dat zou ik echt nooit kunnen doen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:25

Tijdens rijden niet echt schelden, op de grond wel ooit, als ze bv op mijn teen gaan staan ofzo. En als ze ergens bang voor zijn tijdens rijden plaag ik ze wel ooit door te zeggen dat er een levensgevaarlijke tijger in de bosjes zit ofzo, op een hele lieve geruststellende toon.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:41

Als ze echt loopt te klieren wordt ik idd wel eens flink boos op haar...., maar niet echt met scheldwoorden. Meer van "en nu is het afgelopen" , "nu heb ik er genoeg van" of iets in die trant...en dan weet zij meteen hoe laat het is...
Ik werk graag met mijn stem, veel liever dan met allerlei stilzwijgende hulpmiddelen!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:58

Ja ik word ook flink boos dat kan ik wel schelden
maar zal nooit flink tekeer gaan je hoort me wel van poedersuiker maar meer ook weer niet wat anke ook al zei ik werk ok graag met mijn stem ik heb daar meer invloed mee dan met mijn teugels en benen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:17

vandaag gong het rijden goed ik hoefde niet eens te schelden