Wat zou jij doen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou je doen als je de heletijd valt

verkopen
2 (3%)
houden en doorzetten
35 (64%)
een ander paard kopen
3 (5%)
iemand anders laten rijden en daarna zelf weer
14 (25%)

Totaal aantal stemmen: 54

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:55

volhouden en doorzetten. Been there, done that en rijd nu sgw met hetzelfde paard.

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:52

Ja het is wel waar doorzetten en volhouden. Maar er is niets erger dan angst. Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:08

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 06:23

palinde schreef:
Ja het is wel waar doorzetten en volhouden. Maar er is niets erger dan angst. Boos!

wij hebben het zelfde meegemaakt,ik kon me er overheen zetten na een tijd,ging ik toch weer alles doen met ons paard,ze stond toen te koop,en ik dacht ik geef er nu niks meer om al val ik eraf,en wat bleek,ze was heel anders net of ze voelde dat ze anders verkocht zou worden.
maar onze dochter was echt bang,had er al ruim twee weken niet meer opgezeten.
maar ik had besloten dat we cheyenne alsnog niet zouden verkopen en zouden doorzeteen.
we zijn op de manege weggegaan,en naar pensionstal gegaan,daar heeft terry superfijne les gehad ,en ze ging terug aan de longe,nee niet omdat het paard onhandelbaar is,maar alleen voor terry"s gevoel,dat stukje vertrouwen wat een longe je kan geven heb ik gemerkt aan onze dochter,op de dagen dat ze geen les had,ging ik eerst rijden zodat cheyenne een beetje moe werd(nou ja niet moe te krijgen),en zo ging ze steeds eerder op haar rijden,laatst wou ze al na tien minuten erop,want ze begint in te zien dat er helemaal niks meer inzit,het was gewoon het begin van uitesten....
ook reed op de manege een z ruiter haar,ik zal niet zeggen dat hij geen ervaring had,maar verloor naar mijn inzien te vlug zijn geduld,sloeg haar op het hoofd,etc. Boos!
echt nu we ergens anders staan,en zelf alleen nog maar op haar rijden is ze wat rustiger geworden.
ik weet niet hoe lang jij je paard al hebt,maar als je echt wat voor dat paardje voelt ga je door,net zoals wij,maar als je dat gevoel niet hebt,dan heeft het volgens mij geen nut om door te gaan. Knipoog
als je doorzet,zou ik in jou geval zelf erop rijden,want anders kom je niet over die angst heen,en blijf je daar tegen aan hikken.
maar neem les en ga aan de longe,dan kan je vertrouwen van jou en je paard alleen maar ten goede komen.

ps wij gaan overschakelen op western rijden,ben benieuwd hoe ze dat oppikt?

veel sterkte met je beslissing Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 08:13

Ik heb gekozen voor houden en doorzetten, maar het ligt een beetje aan het paard. Bijvoorbeeld:
Ik heb een tijd een pony gereden en die pony die was gewoon regelmatig ontzettend jolig, dan ging hij eerst showend door de baan heen en vervolgens deed hij zijn kop tussen zijn benen en ging lopen springen (ik lag er gemiddeld 4 keer per week naast Tong uitsteken omdat ik meestal de slappe lach kreeg van dat beest)
Later was het de bedoeling dat ik mijn instructrice ging helpen met een van haar vrij jonge paarden, waar ze zelf niet zo heel veel tijd voor had. Op een gegeven moment was ik op dat paard aan het rijden en dat paard ging van de hoefslag (geeft niks, kan gebeuren) dus ik stuur hem trug naam de hoefslag d.m.v mijn binnenbeen en op dat moment dat ik been geef, gaat hij rechtovereind, maakt vervolgens zijn rug helemaal bol en springt gigantisch hoog de lucht (geeft ook nog niet zoveel) maar op het moment dat ik op de grond lig, draait hij zijn kont naar mijn toe en haalt uit. Ik ben nooit meer op dat paard gestapt

Dus ik vidn dat het een beetje aan het paard ligt
Veel suc6 in ieder geval met je paard OK dan!

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:11

Mijn keuze is ook houden en doorzetten. Alhoewel het ook heel erg fijn is om een rustig en betrouwbaar paardje te hebben. Mijn dochter wilde drie jaar geleden graag een pony. We kozen toen voor een E-pony, zodat ik haar kon helpen en we samen konden rijden (ik moest alleen nog 'even' paard leren rijden). Dat hebben we geweten, we vielen er allebei om de haverklap af. De pony was op zich erg lief, maar kon af en toe ineens vreselijk bokken. We hebben doorgezet en het gaat nu ontzettend goed met haar en mij. Mijn dochter bleef echter angstig, vooral op de ponyclub was er geen land te bezeilen met de pony. Daarom hebben we er een kleinere pony voor haar bijgekocht en ik moet zeggen het is een hele verademing. Ikzelf kijk nu ook veel rustiger naar mijn dochter (nu 11 jaar), die heerlijk met haar pony rijdt en nu ook wedstrijdjes doet. Ik hoef niet meer bang te zijn dat ze eraf valt en kan haar met deze pony rustig alleen op stap sturen. Voor mezelf ben ik echter erg aan de E-pony gehecht en ondanks haar kuren af en toe gaat het geweldig goed. Ook leuk dat mijn dochter en ik nu samen (tegelijk) kunnen rijden. Nu mijn dochter de rust en het vertrouwen bij haar eigen pony heeft gevonden durft ze ook weer af en toe op de E-pony te rijden.

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:22

Hazna schreef:
Ook leuk dat mijn dochter en ik nu samen (tegelijk) kunnen rijden. Nu mijn dochter de rust en het vertrouwen bij haar eigen pony heeft gevonden durft ze ook weer af en toe op de E-pony te rijden.

dat lijkt me ook heerlijk,zou voor onze dochter mischien ook beter zijn nog een pony voor haar in plaats van paard van 1.60.
maar helaas dan wordt het nog duurder dan het al is,en het moet finacieel wel leuk blijven,vooral als je afhankelijk bent van een pensionstalling(dat je ze niet aan je eigen huis hebt staan).
jaloers,wie ikke Knipoog *LOL*

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:31

Ja, Karin, als het financieel enigszins kan zou ik het echt aanraden. Het is ontzettend leuk om samen met je dochter te kunnen rijden! Ik weet niet of jouw dochter het paard van 1.60 goed aankan, maar als dat niet het geval is kan ik je zeggen dat een (kleiner) rustig beestje ook voor je eigen gemoedsrust heel fijn is.

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:50

Hazna schreef:
Ja, Karin, als het financieel enigszins kan zou ik het echt aanraden. Het is ontzettend leuk om samen met je dochter te kunnen rijden! Ik weet niet of jouw dochter het paard van 1.60 goed aankan, maar als dat niet het geval is kan ik je zeggen dat een (kleiner) rustig beestje ook voor je eigen gemoedsrust heel fijn is.

ben al blij dat mijn man dit leuk begint te vinden,en dit vind hij al best veel geld in maand,ben toch met stalling/les en benzinegeld etc 400.00 euro per maand kwijt,en er zijn bij ons ook nog andere dingen die wij graag doen (geld voor over willen hebben)lekker uit eten,muziek concerten,en natuurlijk vakanties het liefst naar amerika. Cool
dus ik ben hier al zeer tevreden mee,en terry is nu 13 en wordt in november 14 ze moet maar wat groeien. Haha!
ons paardje vind ik met 1.60 toch ook weer niet zo supergroot,ze oogt groter door haar mooie witte benen. Vingers aflikken
maar mochten wij ooit een grote prijs winnen
dan weten wij het wel,een ranch in the states,maar moet dan wel een paar miljoen zijn,(droom verder)

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:50

Houden en doorzetten, tot dat het lukt.
Ik zou niet opgeven!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:28

Nou ik heb mijn beslissing al genomen. Ik ga haar verkopen. Zie paardepraat: ik heb weer vertrouwen (foto van hester)

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:09

Verkopen en hester kopen Haha!