Van http://www.goldenhorseshoe.co.uk/
Overigens zou ik het wel een uitdaging vinden om met een niet-endurancetypisch ras (zoals bijv. een Fjord) zo ver mogelijk te komen in de endurance.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Karin schreef:Overigens zou ik het wel een uitdaging vinden om met een niet-endurancetypisch ras (zoals bijv. een Fjord) zo ver mogelijk te komen in de endurance.
Sjuimpje schreef:Zonder twijfel de Anglo.
Ik merk trouwens wel op dat volgens mij veel mensen in hun eigen straatje stemmen.
Beetje struisvogelpolitiek, ik heb KWPNers staan, maar omdat mijn hart bij het warmbloedpaard ligt maakt dat nog niet het beste type paard om een endurance mee te rijden.

Eilandje schreef:Maar ik vind het raar dat er geen IJslanders genoemd worden, ik zou denken dat die het ook wel goed zouden doen, vergis ik me daar in?
.shasta schreef:Ik kies volbloed arabier,
Jannet van Wijk is net 3e geworden op de EK in Denemarken met een arabier

zippora schreef:Ter ondersteuning van mijn stem voor Akhal-Teke als beste ras voor endurance:
In de Benelux wordt er sinds vorig jaar met dit ras in de endurance aan de weg getimmert, 2 Akhal-Teke's zijn vorig jaar in endurance uitgebracht, de ene in Nederlande (werd 5e in 36 km rit) de ander in België, hoogtepunt toen was 5e in 60 km rit).
Afgelopen zondag heeft de Akhal-Teke uit België zijn eerste endurancewedstrijd gewonnen (66 km, gemiddelde snelheid 18.06 km/h)!