hoeveel is ze waard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:09

suziej"]
[quote="lars schreef:
als je weet wat andere zeggen terwijl ik dat er ook ech tniet voro zou betalen waarom zet je het hier dan neer heb een beejte het idee dat dit is om op te scheppen ofzo, je weet het zelf allemaal precies dus waarom de vraag ???????

Helemaal mee eens *LOL* .
[/quote]

Ik ook OK dan!
Wat een onzin allemaal zeg!!!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:36

en toch als er dan zoveel geboden was, snap ik niet dat je der geen strikkie omheen heb gedaan Haha!
ik ken ook wel jonge beesies die op 3 jarige leeftijd flink duur waren.. goeie papieren enzo.. maar ook veel springvermogen en met de juiste training hogerop te trainen. maar als jij jebeesie nu al zo vaak laat springen heb je dalijk een beesie wat het nie meer kan vanwege de beengebreken..
tis gewoon zonde.. beesie is dalijk nie meer te verkopen dan.. oftie nou wat gepresteerd heeft of niet...
en hier in nederland ben je gewoon een pony.. en als je dan toch zown bedrag wilt vangen dan zal je toch echt ook internationaal moeten springen.. en dan kom je hier in ons landje toch echt bij de ponies terecht..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:20

Renske20 schreef:
het is idd veel geld, maar er zit ook een leuk papier achter, en als t beestje een leuk karakter en wedstrijdervaring heeft, kan ze er 5000 voor vragen
.

Ik weet niet hoe leuk het papier is en hoeveel wedstrijdervaring het dier heeft (1.00m is toch B in Ned of niet?)

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 12:52

dit is helemaal niet opscheppen ik wil weten wat jullie ervan vinden ik vind het namelijk persoonlijk ook veel klinken ik denk namelijk ook dat dat moeilijk kan Verward trouwens ze springt nu al een maand niet meer op concours! door de warmte springen we nu nog 1 keer in de week onder zadel tot maximum 70-80 cm *LOL* ik vindt namelijk ook dat ze wat kalmer aan moet doen maar ze staat onder trainig bij een springruiter en die vindt dat ze veel mee moet op concours ik ben het daar op dit moment zeker niet mee eens!!! ze is namelijk nog zo jong en ik zou niet willen dat ze last krijgt aan haar rug ofzo dus heb ik besloten dit jaar enkel nog 1 keer of ms in de grote vakantie is 2 keer per maand een oefenwedstrijdje te doen en eerst haar dressuur gaan verder opbouwen=>rustig aan dus!! *LOL* dank jullie voor de tips!! OK dan!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:37

Kimpjeuh schreef:
dit is helemaal niet opscheppen ik wil weten wat jullie ervan vinden ik vind het namelijk persoonlijk ook veel klinken ik denk namelijk ook dat dat moeilijk kan Verward trouwens ze springt nu al een maand niet meer op concours! door de warmte springen we nu nog 1 keer in de week onder zadel tot maximum 70-80 cm *LOL* ik vindt namelijk ook dat ze wat kalmer aan moet doen maar ze staat onder trainig bij een springruiter en die vindt dat ze veel mee moet op concours ik ben het daar op dit moment zeker niet mee eens!!! ze is namelijk nog zo jong en ik zou niet willen dat ze last krijgt aan haar rug ofzo dus heb ik besloten dit jaar enkel nog 1 keer of ms in de grote vakantie is 2 keer per maand een oefenwedstrijdje te doen en eerst haar dressuur gaan verder opbouwen=>rustig aan dus!! *LOL* dank jullie voor de tips!! OK dan!

Ik heb de indruk dat er iemand terugkrabbelt Knipoog

Ik ben Belgische, weet inderdaad dat er geen E-pony's in België zijn, maar ik moet je toch effe corrigeren, aangezien jij precies ook graag de puntjes op de i hebt.
De grootste maat pony's bij ons zijn de D-pony's, dit zijn pony's met een schofthoogt tot EN MET 1m48 zonder ijzers en tot en met 1m49 met ijzers. Marengo is 1m50 met ijzers en is dus juist een paard.
(ok das vitten, maar dat doet de topicstartster ook soms heb ik zo de indruk)

Mijn zus heeft een SBS (waalse kant van BWP) van 1m85 schoft, die op 3 jarige leeftijd parcours sprong van 1m10. Ik weet hoeveel er op hem geboden is op 7jarige leeftijd en uit die ervaring weet ik dat €12500 veel te veel is voor jou paard. Ik zou ook richting een €5000 gaan, jou paard is wendbaarder als de grotere, maar heeft ook meer moeite om 1m20 te springen. Hij mag nog zoveel talent hebben, het paard van mijn zus is 30 cm hoger, dus voor hem lijkt die sprong ook 30 cm lager.

Verder wil er nog aan toe voegen dat het paard van mijn zus ondertussen 10 jaar is, in de winter gaat ze 1x per maand op wedstrijd, in de zomer 2x per maand. Ze traint hem maximum 1x per week tijdens haar springles. Hij springt parcours van 1m20 op wedstrijd en tot 1m40 op training. Ik vind dan ook dat je veel te veel springt met je paard, maar dat heb je blijkbaar ook ondertussen door.

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:50

Toch nog ff een reactie over Puccini omdat niemand hem blijkbaar kent:
Puccini is zeker geen slechte, ik vind hem zelfs een hele goeie hengst. Ik heb zelf een mooie grote zwarte ruin (+/- 1.73m) van hem. Ik denk dat Puccini vooral hele goeie karakters meegeeft. Maar hij is ook weer geen Olympische hengst. Hij heeft hier in België de cyclus voor jonge paarden (springen) meegelopen. Hij deed goed mee tot hij op vijfjarige leeftijd geblesseerd geraakte. Daarna is hij niet meer in de sport gekomen. Ook zijn nafok is nog niet oud genoeg om al uitgebreide conclusies te trekken. Hij is van Calypso II (v. Cor de la Bryère) x Cherry (v:Pablo vv:Pilot). Goeie papieren dus, maar geen papieren om 12500 euro voor te gaan betalen. Zeker niet als je paardje zo klein uitvalt (je kan er niet omheen dat dat voor de verkoop ook meetelt, net zoals schijnbaar minder belangrijke dingen als de kleur en het koppie).