Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DaniellevA schreef:Bij springpaarden van jaar of 4 die leren ze toch ook al een wisseltje..Er zit een heel verschil tussen een wissel en een wissel hoor een 4jarige hoeft hem nog helemaal niet verzameld te springen als ze maar een beetje weten wat een wissel inhoud..hoe vaak zie je geen paarden die in de z2 geen wissel willen springen???Ja precies heel vaak..En hoe komt dat omdat er eerder geen aandacht aan besteed is..Een paard doet alles met zijn geheugen dus als hij van jongs af aan al een beetje leert weet hij het voor in de toekomst..En ze zegt toch niet dat ze het elke dag met hem gaat doen dus ik snap het probleem niet??
rockey"]
[quote="DaniellevA schreef:Bij springpaarden van jaar of 4 die leren ze toch ook al een wisseltje..Er zit een heel verschil tussen een wissel en een wissel hoor een 4jarige hoeft hem nog helemaal niet verzameld te springen als ze maar een beetje weten wat een wissel inhoud..hoe vaak zie je geen paarden die in de z2 geen wissel willen springen???Ja precies heel vaak..En hoe komt dat omdat er eerder geen aandacht aan besteed is..Een paard doet alles met zijn geheugen dus als hij van jongs af aan al een beetje leert weet hij het voor in de toekomst..En ze zegt toch niet dat ze het elke dag met hem gaat doen dus ik snap het probleem niet??
adriana schreef:Wanneer wordt ze eigenlijk 4?
Ik zie er weinig kwaad in, liever heb ik dat men de proeven van bijvoorbeeld de L en M leert en dan zodra je zelf hoger komt ook andere oefeningen erbij pakt.
Theresia is L 1 plus 3 winstpunten (5 april 4 geworden) en die pakt alles heel goed op, maar ik zie haar ruiter nog geen wissels met haar springen.
Veel meer het basiswerk en leren dat ze goed aan de hulpen staat, veel wijken enzo.
Meisje jij belast jouw paard VEEL te hard. Ik heb ook een jong paard en toen zij nog 3jaar was zag mijn schema er zou uit: 3X per week een half uurtje dressuur rijden, wandelen en voor de rest vrij-af !!!
) maar we reden 20-30 minuutjes, en dat was incl losstappen en uitstappenDaniellevA schreef:Bij springpaarden van jaar of 4 die leren ze toch ook al een wisseltje..Er zit een heel verschil tussen een wissel en een wissel hoor een 4jarige hoeft hem nog helemaal niet verzameld te springen als ze maar een beetje weten wat een wissel inhoud..hoe vaak zie je geen paarden die in de z2 geen wissel willen springen???Ja precies heel vaak..En hoe komt dat omdat er eerder geen aandacht aan besteed is..Een paard doet alles met zijn geheugen dus als hij van jongs af aan al een beetje leert weet hij het voor in de toekomst..En ze zegt toch niet dat ze het elke dag met hem gaat doen dus ik snap het probleem niet??