Ruiterbewijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:58

Hier op de Brunssumerheide is het ook verplicht op bepaalde delen. Het enigste pluspunt is dat je verzekerd bent en een groep mag begeleiden.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:00

Ik heb geen ruiterbewijs, ook niet van plan het voorlopig te halen.
Tervano is nog niet zover en heb geen zin om dat op een manege paard te doen.

Op de Brunsummerheide is het idd verplicht op sommige stukken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:11

gretoes"]
als je buiten rijd met een paard van iemand anders ben je niet via je WA goed genoeg verzekerd, dus dan is het handig om een ruiterbewijs te hebben! Ik rij namelijk paarden van iemand anders, en de eigenaar daar van vond het beter als ik er een had.
[/quote]
Als de eigenaar het beter vindt, is dat zijn keuze, je WA-verzekering dekt schade aangericht door een door jou begeleid rij-of trekdier (paard dus *LOL* ) Hierbij wordt niet gekeken of jij eigenaar bent. Het punt is als jij zonder toestemming van de eigenaar gaat rondzeulen met een paard, dan dekt de verzekering namelijk niet, ook die van het ruiterbewijs niet!!!!!
[quote="Okkie1 schreef:
Hier op de Brunssumerheide is het ook verplicht op bepaalde delen. Het enigste pluspunt is dat je verzekerd bent en een groep mag begeleiden.

Die verzekering stelt dus niks voor en het MOGEN begeleiden van groepen heeft helemaal niks met het ruiterbewijs uit te staan, hooguit met de regels van de terreinbeheerder.

Sommige verzekeringen stellen het wel op prijs als je melding maakt van het feit dat je paarden in handen hebt, maar als ze daar een prijskaartje aan gaan knopen, dan moet je die verzekering er onmiddellijk uitgooien, d'r zijn er genoeg die daar niet moeilijk over doen.

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:15

ik ben hier in uithoorn ook gecontroleerd ik reed net bij mijn huis vandaan en mijn vorige paardje toen was bang voor boten die voor bij aan het varen waren dus toen kwam de politie of ik even mijn ruiterbewijs wilde laten zien..maar natuurlijk meneer de beste agent..anders had ik een vikse boete gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:13

nano schreef:
ik ben hier in uithoorn ook gecontroleerd ik reed net bij mijn huis vandaan en mijn vorige paardje toen was bang voor boten die voor bij aan het varen waren dus toen kwam de politie of ik even mijn ruiterbewijs wilde laten zien..maar natuurlijk meneer de beste agent..anders had ik een vikse boete gehad.

Op basis waarvan zou jij dan een boete hebben gekregen???????

poepie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:59

in sommige plaatsen is het verplicht, maar ik zou het ff na vragen bij jou in de buurt, je kan de politie bellen.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:26

Ik ga 27 juni examen doen. Ik rij op me bijrijdpaard voornamelijk buiten dus het is wel zo handig dat ik dan een ruiterbewijs heb.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:04

Ik heb ongeveer een 3-tal maanden geleden een mailtje hierover gestuurd naar het KNHS, omdat ik dus ook had gehoord dat het ruiterbewijs verplicht zou worden. Simpel antwoord; NEE, het wordt niet verplicht, ALLEEN in sommige gebieden IS het al verplicht (delen van de Veluwe en het Gooi bv) en SOMMIGE gemeenten kunnen het soms verplichten. Dus of het bij jouw gemeente verplicht is of word, kun je alleen daar navragen, het wordt ZEKER NIET landelijk ingevoerd!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:13

spoekie schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties!! Ik hoop dat het niet waar is want ik heb al weleens gekeken en toen was het om in 1 weekend je ruiterbewijs te halen rond de 200 euro Scheve mond Ik vind het zelf ook behoorlijke geldklopperij maar als het verplicht zou zijn/worden dan toch maar eentje ergens gaan halen maar waarschijnlijk hoeft dat dus niet Lachen

het ligt er net aan waar je het gaat doen hoeveel het kost
ik heb 60 gulden betaald, dat was incl. het examen, het theorieboekje, het huren van het paard tijdens het examen en 2 uur oefenen voor het examen op datzelfde paard.
zeer goedkoop dus Pling

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:09

ikke"]
[quote="nano schreef:

Op basis waarvan zou jij dan een boete hebben gekregen???????
[/quote]
het verkee ophouden en het scheen verplicht te zijn net buiten de bebouwdekom (of hoe je dat ook schrijft)