Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gretoes"]
als je buiten rijd met een paard van iemand anders ben je niet via je WA goed genoeg verzekerd, dus dan is het handig om een ruiterbewijs te hebben! Ik rij namelijk paarden van iemand anders, en de eigenaar daar van vond het beter als ik er een had.
[/quote]
Als de eigenaar het beter vindt, is dat zijn keuze, je WA-verzekering dekt schade aangericht door een door jou begeleid rij-of trekdier (paard dus) Hierbij wordt niet gekeken of jij eigenaar bent. Het punt is als jij zonder toestemming van de eigenaar gaat rondzeulen met een paard, dan dekt de verzekering namelijk niet, ook die van het ruiterbewijs niet!!!!!
[quote="Okkie1 schreef:Hier op de Brunssumerheide is het ook verplicht op bepaalde delen. Het enigste pluspunt is dat je verzekerd bent en een groep mag begeleiden.
nano schreef:ik ben hier in uithoorn ook gecontroleerd ik reed net bij mijn huis vandaan en mijn vorige paardje toen was bang voor boten die voor bij aan het varen waren dus toen kwam de politie of ik even mijn ruiterbewijs wilde laten zien..maar natuurlijk meneer de beste agent..anders had ik een vikse boete gehad.
spoekie schreef:Heel erg bedankt voor de reacties!! Ik hoop dat het niet waar is want ik heb al weleens gekeken en toen was het om in 1 weekend je ruiterbewijs te halen rond de 200 euroIk vind het zelf ook behoorlijke geldklopperij maar als het verplicht zou zijn/worden dan toch maar eentje ergens gaan halen maar waarschijnlijk hoeft dat dus niet
ikke"]
[quote="nano schreef:ik ben hier in uithoorn ook gecontroleerd ik reed net bij mijn huis vandaan en mijn vorige paardje toen was bang voor boten die voor bij aan het varen waren dus toen kwam de politie of ik even mijn ruiterbewijs wilde laten zien..maar natuurlijk meneer de beste agent..anders had ik een vikse boete gehad.