@Cheveyo: deze tinker heeft idd geen papieren omdat 'ie rechtstreeks is geïmporteerd uit Ierland (of Engeland
) en daar in een kudde is geboren. Moeder/vader zijn zodoende dus onbekend. En idd, het is wat de gek ervoor geeft (voor een tinker dus), dus vandaar blijft helaas de vraagprijs ook hoog...@Snowdon: ik hoop niet dat je met je opmerking op mij doelt...
ik bedoel, ik weet niet precies wat je bedoelt met "tinkermensen", maar ik doe hem nu een tijdje en ben echt gek op hem
en of ik dan een tinkermens ben weet ik niet, maar wel een Vinnie-mens
Overigens zit het wel redelijk met mijn contacten qua "aan leuke tinkers kunnen komen" maar dat is niet deze tinker! Snap je wat ik bedoel...
En ik weet dat het niet handig is om in dit geval zo te denken, maar ik vroeg me alleen ffies af of dit dier binnen mijn budget past. Het is een groot voordeel dat ik hem zelf inrij en ik hem al een tijdje ken. Alstie nou volgend jaar te koop komt te staan heb ik al een band met m, en dat heeft toch ook wel wat!@Ellenlouise: de eigenaar is een aardige vrouw, die een paar keer heeft zitten opscheppen dat ze "zo" 4500 euro voor m zou kunnen vangen, maar ze heeft ook gezegd dat een goed tehuis belangrijk is. En ach, tegen die tijd ken ik haar nog wel wat langer, en dan zal er best wel te onderhandelen zijn over een prijs.
Ik ben trouwens blij dat de tinkerkenners onder jullie ook zeggen dat je toch wel rond de 3000 euro moet denken. Dat doe ik zelf dus ook... Het is misschien veel, maar ach...
Heel algemeen even een opmerking
Tegenwoordig heb je bijna geen (ingereden) paard meer voor 1500 euro.
en voor jou eigenlijk dus nog minder (vriendenprijsje) omdat je hem al rijdt en verzorgd.