Hoeveel betalen voor deze tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:49

Hihihi wat een reacties!

@Cheveyo: deze tinker heeft idd geen papieren omdat 'ie rechtstreeks is geïmporteerd uit Ierland (of Engeland Verward) en daar in een kudde is geboren. Moeder/vader zijn zodoende dus onbekend. En idd, het is wat de gek ervoor geeft (voor een tinker dus), dus vandaar blijft helaas de vraagprijs ook hoog...

@Snowdon: ik hoop niet dat je met je opmerking op mij doelt... Bloos ik bedoel, ik weet niet precies wat je bedoelt met "tinkermensen", maar ik doe hem nu een tijdje en ben echt gek op hem Lovers en of ik dan een tinkermens ben weet ik niet, maar wel een Vinnie-mens Haha!
Overigens zit het wel redelijk met mijn contacten qua "aan leuke tinkers kunnen komen" maar dat is niet deze tinker! Snap je wat ik bedoel... Bloos En ik weet dat het niet handig is om in dit geval zo te denken, maar ik vroeg me alleen ffies af of dit dier binnen mijn budget past. Het is een groot voordeel dat ik hem zelf inrij en ik hem al een tijdje ken. Alstie nou volgend jaar te koop komt te staan heb ik al een band met m, en dat heeft toch ook wel wat!

@Ellenlouise: de eigenaar is een aardige vrouw, die een paar keer heeft zitten opscheppen dat ze "zo" 4500 euro voor m zou kunnen vangen, maar ze heeft ook gezegd dat een goed tehuis belangrijk is. En ach, tegen die tijd ken ik haar nog wel wat langer, en dan zal er best wel te onderhandelen zijn over een prijs.

Ik ben trouwens blij dat de tinkerkenners onder jullie ook zeggen dat je toch wel rond de 3000 euro moet denken. Dat doe ik zelf dus ook... Het is misschien veel, maar ach... Lovers

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:51

Ik denk dat tussen de 2500,- en 3000,- een reële prijs is!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:10

Kleintje19 schreef:
@Snowdon: ik hoop niet dat je met je opmerking op mij doelt... Bloos ik bedoel, ik weet niet precies wat je bedoelt met "tinkermensen", maar ik doe hem nu een tijdje en ben echt gek op hem Lovers en of ik dan een tinkermens ben weet ik niet, maar wel een Vinnie-mens Haha!
Overigens zit het wel redelijk met mijn contacten qua "aan leuke tinkers kunnen komen" maar dat is niet deze tinker! Snap je wat ik bedoel... Bloos En ik weet dat het niet handig is om in dit geval zo te denken, maar ik vroeg me alleen ffies af of dit dier binnen mijn budget past. Het is een groot voordeel dat ik hem zelf inrij en ik hem al een tijdje ken. Alstie nou volgend jaar te koop komt te staan heb ik al een band met m, en dat heeft toch ook wel wat!

Mijn opmerking was niet direct naar jou hoor Lachen Heel algemeen even een opmerking Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:54

Missouri schreef:
Als je nagaat dat je voor 4500 euro ook een sportpaardje (1.65) kan kopen met papieren, leuk zadelmak, goed op de keuring (k/r). En nog helemaal niet zo'n verkeerde (maar dan moet je goed zoeken en wat mazzel hebben).

Dat is duidelijk iemand die niet van Tinkers houd Haha! Waarom zou een doorsnee KWPN-achtig beestje duurder moeten zijn dan een tinker?

Ik denk rond de €2500 maar dat is dan ook echt het maximum

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:01

ikke schreef:
Dan ben ik heel blij dat ik GEEN tinker heb gekocht!! Een net ingereden Tinker, zonder papier(!!!) die meer dan 2500 euro moet opbrengen, dat vind ik compleet bezopen, maar kennelijk is de Tinkerwereld dus wel zo achterlijk.

Toevallig zag ik gisteren op marktplaats een tinker (ruin) staan voor -schrik niet- 6800 euro!! En nee dat was vast geen tiepvaut, er stond bij "hogere prijsklasse" en in de tekst zelf het bedrag.
Het ging hier om een 4-jarige, nog niet zo heel lang ingereden tinker die er niet superspeciaal uitzag, en ook niks bijzonders kon.
Indertijd heb ik voor m'n eigen tink 5700 gulden betaald en dat was best aan de prijs (drie jaar terug). Nu is dat, omgerekend naar de euro bijna een schijntje.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:27

Voor de gemiddelde KWPN-liefhebber zal het veel te veel geld zijn voor zo'n "lompe knol", die vinden 1500 euro al teveel.
Een tinkerliefhebber zou er zo'n 3000 voor over hebben inclusief toebehoren(zadel,hoofdstel,misschien nog wat).
En je weet wat je koopt wat karakter betreft,dat is ook wat waard,voor de rest echt laten keuren.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:45

coydog schreef:
Voor de gemiddelde KWPN-liefhebber zal het veel te veel geld zijn voor zo'n "lompe knol", die vinden 1500 euro al teveel.

Idd... ik zou daarentegen voor n KWPN nooit veel over hebben,(bijna) gratis zou ik gerust n KWPN willen hebben Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:06

Hm.. ik zou zeggen 2800...
Paarden zijn erg duur geworden Scheve mond Tegenwoordig heb je bijna geen (ingereden) paard meer voor 1500 euro.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:30

Kleintje, weet de eigenaresse al dat je interesse hebt? zu er anders niet te lang mee wachten Lachen

Citaat:
dat vind ik compleet bezopen, maar kennelijk is de Tinkerwereld dus wel zo achterlijk.

ikke, ik vind dit nogal kwetsend, sorry... Scheve mond
waarom niet voor een tinker en wel voor een fries?
ik ben het met je eens dat het te hoge prijzen zijn maar om het dan als achterlijk te bestempelen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:05

Pellie schreef:
Kleintje, weet de eigenaresse al dat je interesse hebt? zu er anders niet te lang mee wachten Lachen

Citaat:
dat vind ik compleet bezopen, maar kennelijk is de Tinkerwereld dus wel zo achterlijk.

ikke, ik vind dit nogal kwetsend, sorry... Scheve mond
waarom niet voor een tinker en wel voor een fries?
ik ben het met je eens dat het te hoge prijzen zijn maar om het dan als achterlijk te bestempelen?

Haha! klopt..., maar laten we hier in hemelsnaam geen rassendiscussie van houden, welk ras meer waard is dan het andere Ach gut

Ze vraagt iig veel te veel voor het paardje, zeker aangezien JIJ hem inrijdt.....ik vind 2500 een mooie prijs...ligt eraan hoe graag jij hem wilt, maar meer dan 3000,- echt niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:51

Ik ga ook iig zorgen dat ik 3000 klaar heb staan (plus nog reservemoney voor stalling, evt andere kosten ed)! Ik kan helaas pas na de vakantie mijn interesse tonen omdat ik dus 10 weken naar de VS ga (paardrijkamp Haha!), en ik liever een beetje de kat uit de boom kijk. Het is echt een superdier hoor, daar niet van... Maar na de vakantie is er net wat meer mee gedaan, en kan ik beter zien of hij wel ECHT het paard vana mijn dromen is, hihihi! Lachen

Iig allemaal onwijijijijijijs bedankt voor de adviezen... gelukkig ook goede, niet alleen maar "bladiebla wat een hoge prijzen zeg dat heb ik er niet voor over bladiebla''. Daar heb je ook niks aan Haha! maar jullie adviezen vind ik prima en ik zal ze dan ook ter harte nemen. Leve bokt Haha!:D

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:33

Hoop dat het je lukt om hem te kopen en dat ie niet al weg is als jij in de VS zit. Heel veel plezier daar trouwens.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:06

Voor een net ingereden ruin zou ik de grens leggen bij €2500 en voor jou eigenlijk dus nog minder (vriendenprijsje) omdat je hem al rijdt en verzorgd.
Als je op marktplaats kijkt zie je ongelofelijke uitschieters(en wat er op de foto dan niet eens als tinker uitziet )... maar de gemiddelde prijs ligt toch zo rond € 2500-3000... Zag er trouwens ook een leuke 6jr vosbonte van 1.54m op staan voor €2475, die zou braaf en mak zijn Verward , maar keek wel héél érg bang uit haar ogen Verward... dus ja...dat is dan wel de vraag... maar ze zijn er wel... Knipoog(al moet je daarvoor dus wel goed zoeken) ,
maarja als dit écht je "droompaardje" is dan zou €2750-3000 ook nog wel gaan (al zou ik t érg flauw van de eigenaar vinden als 't geen leuker prijsje wordt Scheve mond ) ps.... ik hóór trouwens steeds meer geluiden dat het behoorlijk begint te stagneren in de verkoop (bij vele paarden- en ponyrassen) dus.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:42

Ja dat heb ik ook gehoord, de markt wordt steeds beter (voor de koper dan). Wat het is met marktplaats, dat vind ik leuk maar omdat je zo'n paard nog niet echt kent vind ik het persoonlijk wat moeilijk om op die manier een paard te kopen. Ik vind deze tinker zelf heel erg leuk, en omdat ik hem pas tegen februari/maart 2005 wil kopen weet ik zeker dat ik hem dan echt ken. En dat vind ik persoonlijk ook wat waard!

Daarbij he: Friezen zijn ook echt onwijs duur, papier of niet. En tinkers zijn volgens mij best vergelijkbaar met Friezen, helemaal als je naar de prijzen kijkt tegenwoordig. Je betaalt voor een jaarling Fries tegenwoordig vaak minder dan voor een 1jarige tinker! Heel vreemd allemaal...

Het is iig jammer dat veel mensen zoveel geld willen neertellen voor een pony/paard, want dat drijft de prijs wel weer op. Maar ja... ik ga lekker ff doorsparen voorlopig Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:51

Kleintje19 schreef:
Wat het is met marktplaats, dat vind ik leuk maar omdat je zo'n paard nog niet echt kent vind ik het persoonlijk wat moeilijk om op die manier een paard te kopen. Ik vind deze tinker zelf heel erg leuk, en omdat ik hem pas tegen februari/maart 2005 wil kopen weet ik zeker dat ik hem dan echt ken. En dat vind ik persoonlijk ook wat waard!

Ik denk dat je dat niet alleen hebt met Marktplaats maar ook met alle anderen die een Tinker te koop hebben staan maar die je niet kent. En tuurlijk je kent dit paardje al en je weet al een beetje hoe hij is, dat is zeker wat waard. Je hebt nu gewoon mooi de kans om hem verder te leren kennen en te kijken of hij echt wat voor je is Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:59

dat is zeker een voordeel! en nu de eigenaresse nog laten weten dat je hem kopen wilt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:14

hihihi maar dat vind ik eigenlijk een beetje eng Bloos Gelukkig weet ik zeker dat hij daar iig voor de zomer nog zal blijven staan, dus ik denk dat ik (zodra ik weer een baantje heb gevonden) in september maar eens met haar ga praten... Ik verzorg hem nu ook pas een week of 6 (ben al langer op zoek naar een paard) en ik weet eigenlijk ook per toeval dat ze hem "op den duur" wil verkopen... (Of gewoon aan degene die een hoog bod uitbrengt, maar dat krijgt ze nu toch nog niet.)

Enneh Cheveyo je hebt gelijk, ik bedoelde idd niet alleen de dieren op marktplaats maar ook "de rest'' van de dieren die particulier te koop staan. Ik wil gewoon een dier eerst leren kennen, vooral met een (duur) paard vind ik dat zelf belangrijk...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:21

Kan me wel voorstellen dat je dat een beetje "eng" zal vinden. Maar het zou zonde zijn als je echt voor deze Tinker zou willen gaan en hij wordt onder je neus verkocht aan en ander die eerder dan jij wist dat hij inderdaad te koop stond/staat. Misschien kan je een balletje opgooien zo van: "Als je Vinnie ooit zal willen verkopen dan hou ik me wel aanbevolen". Dan kan ze ook niet "per ongeluk" jouw vergeten omdat het gewoon niet wist. Je verplicht je dan tot niets en het is dan meer iets tussen neus en lippen door.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:10

nou zou er idd mijn tijd voor nemen, ga eerst maars lekker naar de USA en idd zie dan maar hoe je tegen hem aankijkt als je terug bent! dat lijkt me een goede keuze.

hoge prijzen dat wel maar daar laat ik me verder niet over uit.

veel plezier op kamp!!!!