Wel of niet morgenochtend naar de slacht ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:09

ik zou hem kopen als ik het geld had en dan een paar jaar ergens in een groot stuk land zetten...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:30

Zoals ik het gelezen heb is het dier nog geen 2?
Ik zou het dier nog een kansje geven...sterker nog als ik het geld had gehad had ik het dier zelf een kansje willen geven.
Maar dat is meer een als ik een eigen stuk land of een geldboompje had gehad idee.....

Zou die met een jaar op het land al niet wat bijtrekken?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:35

Ik zou ook zeggen laat hem (als die mogelijkheid er is) nog 2 jaar op het land staan. Daarna kun je hem eventueel laten ruinen zodat hij nog wat doorgroeit... Je kunt dan altijd nog beslissen of het beter is voor hem om hem naar de slacht te brengen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:36

Moeilijk.. aan de ene kant denk ik dat je hem een kans moet geven, want de rug zal iets bij kunnen trekken, kan dus, maar echt een goed paard zal het niet worden..
Toch blijf ik van mening dat het beestje een kans verdient, maar ja, wie kan hem die geven..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:37

Kans geven als je zelf de mogelijkheid hebt, of iemand bereid vind (ik weet het, ben je al heel druk mee bezig)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:23

slachtprijs zal toch wel 700,- ofzo zijn...vind ik veel te veel voor zo'n risicopaardje.......

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:39

Ik heb het andere topic even gelezen en ik zou hem niet overkopen. Als het dier zich niet eens normaal kan bewegen heeft hij geen toekomst ook niet als hij nog een jaar of wat het land opgaat.
Sterkte met het maken van je keuze.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:51

Dat beestje is nog niet eens 2 !!! Heb wel meer 2 jarige gezien waarbij ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. 9 van de 10 keer gebeurt dat wel!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:51

Ik vind zijn rug reuze meevallen.....en aan zijn lopen te zien....is hij zich van geen pijn bewust! Een gezond paard maak je niet af....Misschien is het gewoon een laatbloeier....die moet je ook een kans geven! (het is tenslotte pas een twenter!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:40

ik denk dat een slacht prijs 200 euro is..er zit denk ik niet veel bruikbaar vlees aan en het gaat per bruikbare pond vlees.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:54

ik zou het neit doen er zijn al genoeg paarden die wat hebben, en het is een te groot risico, maar ik ben benieuwd wat je doet

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:09

Ik zou het nog even aankijken, als er een mogelijkheid is hem goedkoop ergens neer te zetten voor langere tijd, eeuwig zonde als het ineens goed bij zou trekken!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:26

Lekker voor 2 jaar een natuurgebied ingooien.

Wel eerst een DA laten kijken voor de aankoop.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:29

Yessy schreef:
Ik zou het nog even aankijken, als er een mogelijkheid is hem goedkoop ergens neer te zetten voor langere tijd, eeuwig zonde als het ineens goed bij zou trekken!

Dat is maar hoe je het bekijkt,
commercieel gezien is een gezond tuigerhengstje al geen drol waard en emotioneel gezien is hij ook niet onvervangbaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:34

Even off-topic, maar ik las ergens dat hij van ene Bertus is?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:34

Het is inmiddels morgenochtend Lachen, maar ik zou er niet aan beginnen. met zo'n rug is de kans op veel pijn later in het werk erg groot, die zou ik hem besparen.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:35

Nee, hij staat nu bij Bertus (Lageveld op Bokt) op stal en is van een andere eigenaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:36

Oh oké, ik ken namelijk ook een Bertus en die heeft onwijs veel tuigers en dravers. Ik dacht dat het een paard van hem was. Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:46

Hmm ik zou ook zeggen niet naar de slacht! Ik ken een appaloosa'tje waar ook te vroeg te zware kinderen op hebben gezeten. Dat diertje zijn rug is nu wel zwakker dan die zou horen te zijn, maar hij heeft nog een onwijs gelukkig leven met wat lichtere, kleinere kinderen. Geef 'm een kansje!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:34

en hoe is het nu?
issie naar de slacht,of heb je nog een reactie gekregen van iemand die hem wil hebben?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:39

Afhankelijk van hoeveel geld je teveel hebt, en wat je zoekt in een paard.
Ik denk niet dat dit een gezond paard wordt maar als jij het ervoor over hebt.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:19

Het paard hebben we hier nog een weekje staan op onze kosten. We hebben al een aantal reacties gehad, maar dat is allemaal op niks uitgelopen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:10

Heeeeee niet slachten hoor!!!!!

Eerst even mijn verhaal lezen.

Mijn buurvrouw kocht jaren geleden een pony. Hij was toen ook jong en had een ingezakte rug, hij was op weg naar de slager. Ze vond het zo zielig en kocht de pony. een hengstje. Toen hij drie jaar was werd hij beleerd. Mijn oudste dochter was toen 8 jaar oud. Zij is met hem gaan rijden. Hij had toen nog steeds een ingezakte rug, maar rijden lukt heel goed.
Toen Ronnie ( zo heet de pony) vaker werd bereden leek het wel alsof de rug steeds beter werd. Natuurlijk niet helemaal recht maar door het trainen werd het wel beter! We kochten een zadel die goed op hem paste en een gelpad eronder.
Ronnie begon zo fantastisch te lopen dat ze wedstrijden zijn gaan rijden. Dat ging heel erg goed!! Ze is uiteindelijk M dressuur en L springen met hem geworden.
Ook werden ze Drents Kampioen bestgaande rijpony. En Reserve kampioen van Nederland.
Na mijn oudste dochter ging mijn jongste dochter met hem rijden. Ook zij was M dressuur en zelfs Kampioen op de regionale kampioenschappen en ook kampioen in de klasse B springen!!!
Dus alstublieft geef dit paard van jou een kans want Ronnie is het goede voorbeeld dat een paardje met een niet zo'n mooie rug toch heel goed kan presteren.

Heel veel succes!!!!

Afbeelding

Dit zijn Ronnie en mijn jongste dochter Melissa

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:14

Wat is dit voor flauwe kul dan?! Een doorgezakte rug bij een 3 jarige hengst? Het moet ook niet gekker worden! Hoe is dat zo gekomen! Ik vind dat je dit beestje nog een kans moet geven, en niet naar de slacht moet brengen, zet hem dan rustig in het weiland zodat het toch nog oud kan worden, er hoeft toch niet perse iets mee gedaan worden'? Laat het oud worden zolang het nog lukt.... en als je hem zo graag weg wil doen, kijk dan naar mensen die er echt alles voor over hebben en hem graag in het weiland willlen hebben, misschien wel als gezeldschaps paardje... en dan hoeft die niet naar de slacht..

Sorry dat het zo over komt, maar zo denk ik erover! Ik had begrepen dat dit een hengst is die nog maar 2 is en niet van jou is, maar laat hem a.u.b niet naar de slager brengen, hij verdient net zo leven als wij.. ook al makkeert er wat aan hem, maar nog normaal kan doorleven

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:24

animals schreef:
Wat is dit voor flauwe kul dan?! Een doorgezakte rug bij een 3 jarige hengst? Het moet ook niet gekker worden! Hoe is dat zo gekomen! Ik vind dat je dit beestje nog een kans moet geven, en niet naar de slacht moet brengen, zet hem dan rustig in het weiland zodat het toch nog oud kan worden, er hoeft toch niet perse iets mee gedaan worden'? Laat het oud worden zolang het nog lukt.... en als je hem zo graag weg wil doen, kijk dan naar mensen die er echt alles voor over hebben en hem graag in het weiland willlen hebben, misschien wel als gezeldschaps paardje... en dan hoeft die niet naar de slacht..

Sorry dat het zo over komt, maar zo denk ik erover! Ik had begrepen dat dit een hengst is die nog maar 2 is en niet van jou is, maar laat hem a.u.b niet naar de slager brengen, hij verdient net zo leven als wij.. ook al makkeert er wat aan hem, maar nog normaal kan doorleven

Dan zou heel NL vol staan met allemaal zielige paardjes die makkelijk 30 jaar kunnen worden maar wel handen vol geld kosten.
Alleen een jaartje enten en ontwormen kost al meer dan dat paardje waard is.
En ik vraag me af of zo'n beestje met zo'n vergroeide rug wel echt pijnvrij is...
Op een gegeven moment moet je ook reeel na kunnen denken vind ik dan.