Ik heb een heeel oud shetlander zadeltje (pannekoek) en die was dus ook niet meer zo mooi. Ik heb gewoon schoensmeer in de goede kleur genomen en dat hielp! Is ook wel logisch, is gewoon om leren schoenen mee bij te werken en dit is een leren zadel, dus...
Smurfie
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 18:03
Lijkt mij als je je zadel in gaat smeren met schoensmeer dat je kleding ook helemaal zwart word want het geeft volgens mij wel af.
DiantaM
Geplaatst: 16-05-04 18:10
Nee, dat valt wel mee, je moet het er gewoon goed in laten trekken, en dan na een half uur het overige afvegen met een doekje. En goed uitwrijven
Inge_83
Geplaatst: 16-05-04 18:12
Bij de zadelmaker kun je je zadel laten verven, is niet eens zo duur (vind ik). Je bent alleen wel je zadel een dag of 3 a 4 kwijt en ik weet niet of je ook een klein stukje kan laten verven of dat echt het hele zadel dan moet. Mijn KN dressuurzadel was ook kaal op de zweetbladen en dat flapje waar je je beugelriemen onder vast maakt (waar die haakjes zitten), en het mijne is helemaal geverfd.
Smurfie
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:18
Tulandro schreef:
Nee, dat valt wel mee, je moet het er gewoon goed in laten trekken, en dan na een half uur het overige afvegen met een doekje. En goed uitwrijven
Nou dan ga ik dit wel even proberen misschien dat het helpt
germie
Geplaatst: 16-05-04 19:24
Die Havik zadels van S&K worden echt enorm bruin. Ze hadden die zadels bij ons op de manege ook. Je mag hier ook geen topkwaliteit van verwachten.
A-merken horen wel zwart te blijven vind ik. Helaas heb ik dus hetzelfde met m'n stubbenzadel, die wordt wat bruin op de zweetbladen. Ik gebruik gewoon precies wat de zadelmaker geadviseerd heeft: zadelzeep, en Hamanol. Het leer wordt tegenwoordig niet meer zo goed geverfd als vroeger.
Smurfie
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:35
Ik heb inderdaad ook een havik s&k opzich wel fijne zadels alleen het bruin worden is erg lelijk!