Leren halsters om tijdens weidegang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:27

ik gebruikte voor Lorenzo een zacht touwhalster... hij had gelijk geen schuurplekken meer

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:56

Touwhalster?? Is fijner als een ander halster en een goedkopere oplossing. Als ie die kapot maakt heb je voor nog geen € 25,00 een nieuwe....

Veel paarden vinden die touwhalsters lekker zitten...

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:29

Ik ben altijd wel bang dat als ze spelen of stoeien er bij elkaar in blijven hangen. Het liefst zonder halster maar het nadeel is weer dat als ze in de sloot terecht komen je ze er never nooit meer uit krijg en met halster is het ff aanklikken en het hoofd blijft boven water.
Ik heb ook een Kieffer maar vind het toch zonde om die om te doen.
Dus gewoon een nylon halstertje, en zodra ze eenmaal gewend zijn op het land en met de sloot dan kan ie van de zomer wel af... maar nu vind ik het net nog even te riskant.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:37

Ik dacht ook aan een touw halster.

Op e-bay kun je ze soms met bosjes te gelijk kopen.

Of zo'n markt halster, die zijn heel breed het is wel geen gezicht maar een paard dat uitbreekt en je helemaal niet meer kan vangen is ook niks. en een kapot geschuurd hoofd ook niet.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:59

Touwhalsters zijn nadrukkelijk bedoeld om mee te werken en niet om je paard mee los te gooien. Dit kan echt heel gevaarlijk zijn.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 18:15

Touwhalsters zie ik om die reden dus ook absoluut niet zitten,
Triumph staat rondom in de ijzers en ik moet er niet aan denken dat hij tijdens het achter zijn oor krabbelen blijft haken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:45

Gatverdegatver, ik heb hetzelfde probleem!
Shaseera wordt helemaal kaal van haar dunne leren halstertje (arabier met gevoelig huidje), maar het halster MOET om in de wei, is verplicht.
Touwhalster doe ik haar ook echt niet mee naar buiten, veels te gevaarlijk!
Ik ben echt op zoek naar HET halster dat haar geen kale plekken bezorgt, maar ben er tot nu toe nog niet in geslaagd het te vinden. Dus als iemand nog tips heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:47

Shaseera,
Bont erom heen, dat helpt bij kawa als enigste
Misschien ook wel bij jou paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:48

runningkawa schreef:
Shaseera,
Bont erom heen, dat helpt bij kawa als enigste
Misschien ook wel bij jou paard.

En heb jij echt bont of nepbont?
Gaat dat niet broeien zo in de zon?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:06

Romanoff staat altijd met een leren halster buiten. Ik onderhoud het halster niet... (Olie ziet het ding nog niet 1 x per 2 jaar... Bloos! ) Hard is hij niet. I moet er wel eerlij bij zeggen: Romanoff staat zelden buiten als het regent. In de winter halen we hem snel naar binnen. In de zomer laten we hem wel staan als het niet koud is. Ik gebruik hem al jaren, ik heb geen idee hoe oud hij is, ik denk een jaar of 10, hij ziet er nog prima uit!
Het bewijs:
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:19

Ik ben te zuinig op mijn leren halsters en vind het dus 'zonde' erg he? Lodewijk krijgt ook altijd van die plekjes en die gaat zonder halster naar buitenIk heb ooit bij een duits standje van die halsters gezien met bont eraan vast genaaid. maar welk merk dat was? vegeet je je halsters niet wat strakker te doen als er bont bijom zit?vanwege het indeuk idee.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:24

Bont werkt ook erg goed!
Alleen kans dat het paard er erg onder gaat zweten en dan heb je kans dat het weer gaat schuren.
Maar mijn paard doet het er ook goed onder met een bont halstertje!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:43

Hansaplast al geprobeerd?
Pride heeft bv in zijn schoenen 'sokjes' aan van Hansaplast tegen het schuren. Voor hem heb ik de hansaplast elleboogbandage maar van dat spul is van alles te krijgen. Is wat elastisch, wasbaar en lekker zacht en glad.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:45

Racer heeft de laatste tijd hetzelfde, hij wordt kaal achter zijn oren. Heeft hij vorig jaar overigens niet gehad. Ik dacht eerst dat het door het hoofdstel kwam, maar die is zo zacht dat hij anders wel héél gevoelig moet zijn.
Het zal dan inderdaad het halster zijn. Ik heb er al een vestan bontje achter gehad, maar dat werkte niet goed. Zo'n lamsvellenbontje mag ik niet omdat die te duur zijn, dus ook ik ga voor de wei periode maar kijken voor zo'n soft halster Lachen .

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:59

Voor mijn Welsh heb ik een leren halster dat ondertussen al tegen de 10 jaar loopt, normaal staan ze zonder halster buiten maar het gebeurt wel eens dat ik ze om laat. Z'n halster heeft dus al alle mogelijke weersomstadigheden meegemaakt en is meermaals met een dikke modderlaag af gedaan, ik heb hem in al die tijd dat ik hem heb 2 keer ingevet en ondanks dat de kleur wat is veranderd mettertijd (het was oorpronkelijk een lichtbruine Clown) ziet en voelt hij nog steeds toppie. Helemaal niet stug ofzo, en ik heb hem meer dan eens uit een plas of modderpoel gevist. Haha!

Vind het dus raar dat ze bij jullie niet gewoon goed blijven, ik heb namelijk echt nergens last van ...

Mijn VA heeft trouwens leren weidehalsters voor zijn paarden die er heeldere dagen mee buiten staan. Ze zouden afschuiven als ze ergens blijven hangen ofzo, ik meen dat hij ze van Engeland heeft. Dingen zien en voelen nog steeds goed ondanks het intensieve gebruik.
Ik weet niet waar ze verkrijgbaar zijn maar ik kan het wel even navragen als je wilt.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:56

Oei nooit je paard met een touwhalster in de wei zetten. KAn echt gevaarlijk zijn als ze vast komen te zitten, aangezien deze halsters niet breken!
Om terug te komen op de vraag, ik heb geen idee Knipoog die van mij staan altijd zonder halster buiten