Supermask van de paardendrogist

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:00

Ik heb met mijn paard deze week geoefend om dat ding om te doen. De eerste keer ging het namelijk heel makkelijk, maar toen kreeg ik het klitteband niet meer makkelijk los, want dat vond hij eng. De dagen erna eerst zonder klitteband geoefend en aan het geluit bij zijn hoofd laten wennen. Hij vond dat ding volgens mij ook kriebelen, want hij zat de hele tijd tegen zijn voobak met zijn hoofd enzo. Hij staat vandaag voor het eerst met het masker in de wei. Ik ga hem niet afdoen, want imand anders haalt hem uit de wei. Ben benieuwd, hij moet meestal erg wennen aan nieuwe dingen en daarna is hij er alleen maar blij mee, dus....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:00

Ik vind het ideaal. It draagt hem dagelijks, 's-nachts doet de pensionhouder hem af en s'morgens weer om voor hij de wei weer in gaat.
Enige nadeel voor mij is dat als ik er mee ga rijden ik zoveel opmerkingen van mensen krijg. Maar omdat It verstopte traanbuizen heeft kan hij met al die vliegen dus niet zonder. 'T is ook wel een beetje raar, een paard met halve klamboe op zijn hoofd en schoenen aan zijn voetjes.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:08

Ik heb vandaag tijdens het rijden geen opmerkingen gehad. Sox is zwart en het masker ook, misschien vandaar. Ze schudde véél minder dan zonder masker en het irriteert haar helemaal niet. Toch heb ik het in de wei weer afgedaan. Er was behoorlijk wat wind dus veel minder vliegen. Ze blijft ook masker net zo kijkerig als anders...
En nog even voor alle duidelijkheid, ik heb geen halster om in de wei, waarom zou ze 24/7 met zo'n ding om moeten lopen? Ze komt naar me toe lopen als ik er ben dus kan haar heel makkelijk aanlijnen. Ik ben ook bang dat ze achter een paaltje of zo blijft hangen.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:47

Vandaag voor het eerst zijn supermask opgehad en ging prima, giga veel vliegen. Hij heeft een klein koppie dus even wat klittenband erbij genaait. De lengte heeft ie nodig maar de breedte had ie over.
Later had hij zo'n masker van Divoza om "met" oortjes maar dat vind ik iets minder omdat hij nogal gevoelig is op zijn oren.
Dus diegene die hem in de ochtend om moet doen heeft er dan een dagtaak aan.

Ik ber er super blij mee, geen vliegen in zijn ogen en bij ons gaat het halster er dus wel gewoon omheen. Stel dat ze de sloot in gaan dan krijg je ze er never nooit meer uit zonder halster.... en nu kan je er touw aan aanklikken.