Zadelmaker laten welk zadel uitproberen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:28

Ben ik wel met je eens Fitz,
toen ik problemen had met het juiste zadel voor Ozep vinden, heb ik gewoon de zadelmaker gebeld en gevraagd of hij mij aan een dressuurzadel kon helepn. Ik heb geen prijsklasse of merk gezegt. Zodoende heeft er dus alles op hem gelegen, ook bijvoorbeeld Kieffer... Maar al had die nog zo goed gelegen, ik denk toch niet dat ik die gekocht had, dan was ik gewoon alsnog uitgekomen op maatwerk zoals ik nu ook uiteindelijk heb moeten laten doen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:31

Fitzroy schreef:
Ik ben zo verbaasd dat niemand hier rept over het enige juiste zadel: nl. het zadel dat het best op je paard ligt en waar jij lekker in zit.
En wat voor merk dat dan is doet toch eigenlijk niet ter zake???
Stel dat je perse KN wilt (wilde ik nl. ook graag) maar je paard loopt er echt beduidend minder onder dan onder bv. een Euroriding dan kies je toch voor de Euroriding of ben ik nou een beetje blonT?

Ja, dat lijkt me nogal logisch dat dat het belangrijkst is, zo logisch dat ik het niet nodig vind erover te beginnen. Ik neem aan dat de zadelmaker geen zadel aan gaat raden wat niet past op het paard.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:33

Die Euroridings zijn prima zadels, zitten ook erg lekker. Ik heb zelf een Passier gg extra, die zou ik voor geen goud meer kwijt willen!

Als een zadel super ligt en fijn zit, is het dan nog belangrijk welk merk het is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:37

Ik vind ook Passier de fijnste dressuurzadels hebben. En die passen eigenlijk bijna altijd wel!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 12:21

Ik heb nu een KN en die ligt goed maar is gewoon op. En ik weet dat een zadel ten eerste heel goed op een paard moet liggen en dan voor je zelf. Maar ik wil wel een zadel waar ik lang mee kan doen en dat is met deze KN wel gebleken. En voor mijzelf ben ik ook niet echt kapot van Passier.

Maar het is gewoon kijken uitproberen vergelijken en dan een keuze maken.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:31

Ik zou als ik jou was Chronos gewoon weer voor een KN gaan. Wat ik ook fijne zadels vind zijn die van stubben.(dit is persoonlijk niet iedereen is blij met een stubben) Het is wel zo dat je bij stubben die nieuwere modellen moet hebben(die zijn qua confort beter) dus bv. de AVALON of de MAESTOSO

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:18

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo bokkers! Ik heb bij Jur zijn spalding vhz zadel erbij gekocht en het lag volgens mij wel goed, hij had er 2 jaar lang mee gesprongen en alles mee gedaan en hij had geen last van zijn rug (ondanks dfat hij 2x per week met de pessoa werd gelongeerd). Sinds 2 maanden heeft hij wel last van zijn rug, dus misschien ligt het zadel gewoon niet goed meer.Nu heb ik fugers laten komen en gevraagd hoe het opgevuld moest worden. Hij voelde 1 minuut lang hoe het zadel op hem lag en ging toen gelijk weer weg. Ik moet het nog ophalen, maar wie weet of de opvulservice met een zadel wat je al hebt bij fugers goed is? Ik hoop dat zijn rug minder gevoelig wordt als mijn zadel is opgevuld. Zondag heb ik trouwens mijn eerste springconcours met Jur en ik hoop dat het goed gaat! Als iemand nog tips heeft, ze zijn heel welkom!