Doorrijden met kunstlederen zitvlak ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:25

Okkie1 schreef:
Ik heb er anders ook geen last van maar van een rijbroek met lederen zitvlakken ga je wel meer zweten wat dan misschien voor doorrijden zorgt eerder. Ondanks dat, vind ik het veel fijnere broeken.

Daar heb ik een tip voor. Als je een lange rit gaan maken, moet je een beetje uiercreme/zalf op je billen smeren. Het voelt vies en glibberig aan, maar daardoor worden de doorrijplekken voorkomen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:02

Ik had ook altijd last van doorrijden. Nu heb ik een rijbroek met lederen zitvlak én een rijbroek met rondgenaaid zitvlak. Bij beiden heb ik geen last meer van doorrijden.
En ook ik ben gezegend met een flink achterwerk Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:02

ieuw volgens mij geeft dat inderdaad een goor gevoel!

Maar er zit wel wat in...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:02

Ik heb een aantal rijbroeken van het merk Golden Dress met een echt lederen kont en daar heb ik absoluut nooit last mee gehad. Broeken zonder zo'n kont wel. En ook ik heb een enorme bips Haha! (om over mijn dijen nog maar te zwijgen)

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:07

Ik heb er 1 van Eurostar met kunstlederen stuk en nog nooit ergens last van gehad maar ik heb ook geen last met stretch rijbroeken ! Al denk ik dat het met kunstlederen stuk wel minder snel last van doorrijden krijg.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:21

Gulpje schreef:
[Daar heb ik een tip voor. Als je een lange rit gaan maken, moet je een beetje uiercreme/zalf op je billen smeren. Het voelt vies en glibberig aan, maar daardoor worden de doorrijplekken voorkomen.
[/quote]

bah !!!!!!!!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:30

IngridM"]
[quote="Gulpje schreef:
[Daar heb ik een tip voor. Als je een lange rit gaan maken, moet je een beetje uiercreme/zalf op je billen smeren. Het voelt vies en glibberig aan, maar daardoor worden de doorrijplekken voorkomen.
[/quote]

bah !!!!!!!!!!

Tja, het is idd een vies gevoel, maar als ik langer dan 2 uur naar buiten ga heb ik er profijt van. Ik kan namelijk kiezen; of ik doe het niet en ik kom thuis met bloedblaren, of ik doe het wel en ik heb nergens last van Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:34

Toch vraag ik me af of doorrijden niet vooral afhankelijk is van een goed bij jou passend zadel? Ik heb het namelijk alleen als ik op een ander zadel rijd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 14:09

Ik denk dat iedereen door andere redenen zichzelf "doorrijdt".....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:51

Het zadel is zeker een belangrijke factor (maar niet de enige!). Ik heb een ander zadel gekocht omdat ik me steeds open reed en gewoon niet lekker kon zitten. Nu zit ik heerlijk en van gewoon een uurtje dressuur rijd ik me niet meer open, maar bij een flinke buitenrit is het nog steeds raak.
Materiaal van je broek, conditie van de huid, over- of ondergewicht, beweging van het paard, temperatuur etc. etc. het speelt allemaal mee en het is gewoon niet altijd te voorkomen.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:57

nee daar heb ik geen last van
Moet wel zeggen nu ik leer gewend ben kan ik ook niet meer zonder