hoeveel voeren jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:41

mijn anderhalf jarige krijgt 2,5 kg veulenbrok van pavo en 1 kg muesli en 4 plakken hooi op een dag en nog vind ik dat hij wel wat forser mag worden, maar meer voeren geeft geen beter resultaat.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:07

ik voer 2 kg per dag Haha!

Rena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:19

Ik rijd iedere dag en dan minstens een uur en 2 x per week 2 en half uur of wat langer. Mijn paard voer ik 3 x per dag 1 kilo brok en 2 x per dag iets wortelen voor het lekkere en 3 x per dag een zeer dikke plak hooi. Mijn paard is 1,62
Mij Fjord destijds had genoeg aan de lucht. Maar kreeg 2 x per dag 3 kwart brok en 2 x per dag 1 dunne plak hooi. Het is maar net wat ze doen en wat voor een soort. Maar die van jouw heeft niet genoed aan 1 kilotje. Sterkte met het opkomen voor je kind!!!!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:24

Mijn paardje krijgt drie keer per dag voer. Ze staat niet op het land ofzo. Daarbij krijgt ze nog kuilgras en hooi.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 07:33

Perry krijgt `s ochtends 1 kilo graanmix en 1 kilo brok. Dit krijgt hij `s avonds ook. Daarnaast heeft ie 24 uur per dag goed hooi voor zijn neus liggen en verder krijgt ie 1 keer per dag een plak alfalfa (luzerne)
Ronald hetzelfde, alleen waar Perry 1 kilo krijgt, krijgt hij 0.75 kilo.

Wij hebben een aantal paarden lopen die geen krachtvoer krijgen als ze niet werken. Een aantal hebben nu winter break (werken vooral tijdens toeristen seizoen) en staan op een karige wei, waar ze 24 uur per dag de beschikking hebben over goed hooi dmv grote ronde balen. Verder krijgen ze een plak alfalfa per dag. Er loopt een 7 maanden drachtige merrie tussen die hier prima op teert. Ze is echt moddervet Haha! Haar veulen van 2000 is net zo, wordt van de lucht dik.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 09:59

mijn e-pony van 1.53 krijgt s,morgens een kilo sportbrok en kuilhooi
s,avonds ook ,dus twee kilo op een dag en na het rijden nog een halve kilo lucerne(hoop dat ik het goed schrijf hihi)

denk dat jou pony wel minimaal 1,5 kilo s,morgens en 1,5 kilo s,avonds moet hebben met flink wat hooi erbij evt wat anders bij gevoerd granenmixje ofzo. Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: diana op 2001-11-25 19:54 ]</font>

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 10:15

Moeilijk,
mijn fjordje van 3,5 wordt 4x per week gereden (half uur tot 3 kwartier) en de andere dagen heeft ze vrij, krijgt kwart kilo basisbrok per dag (over 2x verdeeld) en na het rijden een halve schep herbasan met slaolie erover.
Verder krijgt ze 1x per dag hooi en 2x kuil.

In de zomer krijgt ze 2x handje brok en 2x hooi en verder niks.

Voeren verschilt per paard, mijnes doet het beter met minder, anderen hebben veeeellll meer nodig.
Mijn motto: je kunt beter met te weinig beginnen en als je ziet dat het niet genoeg is opvoeren dan teveel voeren en een ziek paard kweken (spierbevangen, hoefbevangen, koliek).

Ik denk dat je aan een kilo basisbrok genoeg hebt en genoeg ruwvoer. Tijdens longeerdagen iets minder geven enz enz. Of juist na het rijden nog wat muesli bijvoeren ofzo.

Succes!
Viv

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:12

ik heb een fjord en die krijgt al minstens 1 1/2 kilo per dag en vaak nog meer. 1 kilo als ze op stal komt en meestal een 1/2 na het rijden en als ze hard heeft moeten werken 3/4 en dan krijgt ze tussendoor meestal ook nog wel wat. daarnaast krijgt ze s'morgens 1 pak hooi op de wei (met 10 pony's) dan s'middags 1 plak hooi in de stal en s'avonds weer 1 of 2 pakken hooi in de wei (ligt eraan of er gras op de wei staat) en met brokken geven kijk ik meestal ook gewoon hoe ze eruit ziet als ze bijv. op de wei met veel gras staat krijgt ze gewoon wat minder brokken. Koe Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 19:20

Mijn pony , een arabiertje van 1.56m hoog en 19 jaar oud werkt elke week flink. Hij heeft 1 volledige rustdag en 1 longeerdag. Hij krijgt elke dag: ( behalve op rustdagen)
*2 x 1 kilo bix.
*2 x plak hooi
*1 x 1/2 kilo maismeel
*1 x subli kruidenmuesli
*1 x wortels

Het lijkt veel misschien, maar hij krijgt het over de dag verdeelt.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 08:50

Mijn 4 jarige krijgt 2 kilo tarwe en 2 kilo haver per dag aangevuld met een vitaminesupplement (Equi Gold mix). Verder krijgt hij 4 keer per dag een plak hooi.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:30

mijn fjordje krijgt 1 kilo bix en een halve kilo musli tevens krijgt hij nu 6 worteltjes per dag om eraan te wennen.en hij staat overdag op het land dus daar eet hij het laatste beetje gras op. op stal krijg hij nog een wasmand vol met kuilgras.op stal vinden ze dat hij erg veel krijgt voor een veulen van 6 mnd oud,maar ik kan nog steeds zijn ribben een beetje voelen.En als hij ouder wordt krijgen ze ook minder bix,omdat ze minder groeien en genoeg aan gras/hooi hebben.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:59

Citaat:
Op 2001-10-17 10:33, schreef gomir:
hem niet meer MAG voeren dan 1 kilo per dag! Boos!
En dat is gewoon veel te weinig, hij kan zo niet eens spieren opbouwen! En hij is ook nog wel een beetje in de groei!
Ik ga nu dus echt zeuren!!! Ze beweerden gewoon dat ik er geen verstand van had omdat ik uit de stad kom Extreme duivel

Waar staat jouw paard?? Staat hij ook in Den Helder?

Mijn paard krijgt 4 kg, waarvan 2 kg biks en 2 kg granen, en 2x p/dag kuilhooi.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cloris op 2001-11-26 12:01 ]</font>

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:10

het verschild per paard. Ik voel zelf aan wat ze moeten hebben. Mijn ene paard staat op 6 kilo biks met 1 schep zemelen per dag. Het andere paard heeft aanleg om snel dik te worden, die krijgt wat minder, maar staat ook al op 4 kilo met 1 schep zemelen. Dit hebben ze echt nodig. Ik rij ze elke dag en heb de meeste weekenden concours. Daarbij vindt ik het prettig als ze wat heet zijn. Het hangt dus van je paard af en van wat je met ze doet.
Er zijn mensen (vooral de wat oudere "paardenboertjes") die me voor gek verklaren dat ze zoveel krijgen. Maar ze zijn kerngezond en zien er perfect uit.
Groetjes Petra.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:50

Mijn paard (KWPN), 165 cm en 11 jaar oud, traint matig tot zwaar:

's ochtends: 1 kg muesli en plak hooi
's middags : 1 kg Draversbrok en wortels, appels en een/twee handjes lucerne en een plak hooi
's avonds : 1/2 kg slobber en een half plakje hooi.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:15

Mijn paarden krijgen beide 1 kg per dag en twee keer per dag een klein beetje kuil. De ene doet niks vanwege een blessure en de andere wordt 4 keer in de week alleen gestapt.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:30

Mijn haflinger van 2 krijgt 0.5 kg eiwitarme mueslie (zonder haver van Havens) en 0.5 kg basisbrok van Havens per dag en ongeveer 2 keer per week gekookt lijnzaad en elke dag foeneknof. Hij staat altijd in de wei en wordt binnenkort bijgevoerd met snijmais en kuilhooi, Hij verricht geen werk

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:16

Okey dan kom ik hier ff met mijn Shire- voedingsschema. *LOL*
Hij is een hengst van anderhalf.
Hij krijgt in totaal:
3kg bix
3kg musliemix
5 plakken hooi.

En dat voor een anderhalfjarige *LOL*
Ik ga binnenkort nog meer voeren, want ik vind hem aan de schrale kant.

Kun je nagaan wat hij eet als hij volwassen is... Vork
Hij groeit overigens als kool, hij is nu ongeveer tussen de 1m60 en de 1m65 in.