vervoer zonder bescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:59

Altijd transportbeschermers . Als ik die niet bij de hand heb, kappen/bandages met mogelijk strijklappen, maar NOOIT zonder bescherming!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:02

Ze gaan bij ons kaal de trailer in, soms naar les alvast met peesjes.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:33

Ik gerbuik meestal korte transport beschermers, die lange, die over voorknie en spronggwricht gaan, gebruik ik absoluut niet bij Duvel, die loopt net zo lang op twe benen tot de klittenbanten achter losgeschoten zijn en ze niet meer over zijn sprongen zitten en dan begint hij voor te kloten. Dus toen nu alleen nog maar korte, die beschermen de kogels en kroonranden en de pijp.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:40

Ik gebruik altijd transportbeschermers. En dan wel goede met belachelijk veel klitteband en een fijne pasvorm, die zakken of draaien absoluut niet.
Maar de beste bescherming is nog altijd een veilige auto-trailercombinatie en een goede chauffeur! Geen "ken-net" constructies.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:45

mijn verzorgpaard staat al sinds hij klein was in de trailer, en hij maakt er nooit een punt van.
de eigenaar doet hem dan ook nooit bescherming om.
alleen de laatste tijd heeft hij vaak peesbeschermers om ( vast voor het rijden).
maar hij staat ook nooit langer dan 20 minuten in de trailer, maar wel bijna iedere dag.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:09

Mijn dravers gaan altijd zonder bescherming de trailer, helemaal "kaal" dus. Vooral mijn hengst heeft een hekel aan iets om zijn benen, die gaat net zo lang staan etteren tot alles eraf is - en dat vind ik veel gevaarlijker dan zonder, dus gaat er niets om. Beide paarden zijn erg rustig op de trailer en ik rij zelf, heb het dus deels zelf in de hand.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:18

Zonder bescherming, wel peesbeschermers en strijklappen. Volgens mij niet helpen die dingen toch niet echt als er iets gebeurd. Ze schuiven of draaien. Ik heb ze wel maar gebruik ze nooit.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:18

alleen peesbeschermers en strijklappen.
Baloe staat toch braaf stil Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:50

Bij ons gaan ze gewoon "kaal"de trailer op, zijn lekker braaf op de trailer en ons pap rijd gewoon rustig. Nog nooit problemen gehad.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:53

De mensen die zonder bescherming vervoeren gebruiken vaak het argument dat ze toch braaf stil staan. Komen jullie dan nooit idioten op de weg tegen waardoor je moet remmen of uitwijken? Of ben je daar gewoon niet bang voor?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:58

Ik gebruik altijd transportbeschermers, ik zou het mezelf niet vergeven moest ze bv. haar been openhalen bij het van de trailer komen zonder bescherming. Het is tenslotte maar een kleine moeite om ze even om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:59

Paarden die ijzers onder hebben, dan gebruik ik een peeskap verder niets.

Eigenlijk de rest nooit met iets om. Helemaal als ze op de vrachtwagen gaan doe ik niets om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:02

Margreet schreef:
De mensen die zonder bescherming vervoeren gebruiken vaak het argument dat ze toch braaf stil staan. Komen jullie dan nooit idioten op de weg tegen waardoor je moet remmen of uitwijken? Of ben je daar gewoon niet bang voor?

Die komt iedereen wel tegen. Maar daar helpt dat stukje stof niet meer voor. De kans dat ze in paniek van de beschermers raken is groter in dat geval.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:32

Tja... Zo heeft iedereen z'n ervaringen he.
Heb wel eens een beschermer stuk gehad met een onbeschadigd paardenbeen eronder, dat had ook heel anders af kunnen lopen...
Maar ik heb ook wel eens gezien dat een paard naast de klep stapte en bleef hangen op de sluiting (ook belachelijk trouwens als die verkeerd om zitten zodat je ze niet weg kunt draaien!), die had weer beter bloot kunnen staan.
En zo is het altijd wat... Ik vertrek niet zonder, een ander vertrekt niet met.

Ze verkopen trouwens een hoop slappe gevallen die door moeten gaan voor transportbeschermer, daar heb je inderdaad niks aan

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:07

Pjelk heeft helemaal NIKS om zijn benen als hij de trailer op gaat... Bloos
Ik heb wel transportbeschermers voor hem maar sinds ik op de keuring alle Fjordenbalen zonder zag komen heb ik ze achterwege gelaten. Pjelk heeft heel stevige pootjes en is ook altijd wel rustig op de trailer EN er is nooit iets mis gegaan. Dus: waarom niet?

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:17

Maar wat voor een bescherming geeft zo'n dun lapje stof nou als een paard met zn benen ergens tegenaan knalt?

volgens mij geven peesbeschermers in cominatie met springschoenen dan meer bescherming.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:29

Ik zou een paard niet zo snel zonder bescherming in de trailer zetten. Schumi en Melody hebben altijd transportbeschermers om in de trailer. Als je geen transportbeschermers hebt zou ik als het kan peesbeschermers of bandages om doen. Dus niet zo snel zonder iets tenzij het echt niet anders kan.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 20:24

Leuk idee, peesbeschermers gewoon omdoen. had ik nog nooit aan gedacht, moetek even eerlijk zeggen

Ik deed het af en toe wel eens met een fleece bandage.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:33

Margreet schreef:

Dan helpt zo'n lapje stof ook niks, als je gewoon rustig rijd zie je meestal al van te voren dat je moet gaan uitwijken dus hoeft dat ook niet zo opeens.
Ik gebruik nooit bescherming voor d'r benen, en d'r is nog nooit iets fout gegaan ofzo, ja wat schrammetjes maar jij loopt toch ook niet de hele dag met scheenbeschermers om ofzo? D'r kan altijd wat gebeuren ja, maar dan kun je je paar het beste van top tot teen inpakken.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:49

Alleen springschoenen. Mocht hij om moeten stappen oid dan zal dat toch het eerst op de kroonrand zijn, vandaar springschoenen.

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:26

Die van mij heeft zn peesbeschermers/bandages (alleen voor) alvast om voor de les. En hij staat braaf stil . Ze staan wel met zn 2en in de trailer, maar dan zijn ze rustiger als alleen hoor. Ik heb trouwens nog nooit met die beschermers gwerkt, maar ik vind het overdreven.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:09

Ik doe altijd van die lange onderlappen en dan met fleece bandages inbandagere... De staart doe ik niet zo snel knel je makkelijk af met een bandage doe er enkel ff een vlecht in want ze schijt zovel van de zenuwe en zit altijd alles onder :S en al is het koud deken op ligt maar net aan het weer...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:13

Ligt eraan, ik had een jonge pony die bijna nooit met de trailer mee is geweest daar deed het in het begin wel altijd bij zodat hij zichzelf niet kon verwonden. We reden dan maandag's naar de club (ong tien min rijden).

Na een tijdje vond ie het gewoon leuk om met de trailer mee te gaan en werd ie een stuk rustiger toen ging ik zonder bescherming alleen met peesjes om.
Dit is alleen omdat het zo'n klein stukje is, langere stukken rij ik wel met bescherming.

Het is ook wel te paard te doen, maar deze was niet verkeersmak dus gingen we met de trailer.

Toen ik m'n merrie naar groningen bracht om te laten dekken heb ik haar wel ingepakt met beschermers, dekentje etc. maar dat was wel een pittig stukje rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:10

Nee, met mijn eigen paard niet, ze gaat sowieso al niet te makkelijk op de trailer, dus daar moet ze nog goed aan wennen. Een staartbandage wil ik voortaan wel omdoen, omdat ze soms gaat hangen, en dan wordt de staart zo kort vanboven...

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:20

Met de trailer wel bescherming en op korte transporten naar de wedstrijd enzo maar op lange reizen niet (naar het buitenland) transportbeschermers zakken af en bandages ook en het gaat bij warm weer jeuken dus dan meer kans op beschadiging.