Dierenarts voorrijkosten??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:50

Toevallig Dierenartspraktijk Kennemerland? Ik heb namelijk ook om opheldering gevraagd omdat ik dus precies hetzelfde verhaal heb gehad... Ik heb nog steeds geen antwoord gehad trouwens.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:14

Fitzroy schreef:
Ik zou het niet snel op alles mijn eigen naam doen, dan moet je weer gaan leuren bij je stalgenoten om geld. Dan maar liever iets meer betalen.

Dat is bij ons wel goed geregeld, degene die de fractuur krijgt, geeft aan de bar een lijstje met mensen die moeten betalen en het bedrag en dan wordt er gezorgd dat alles betaald wordt. Maar dat is bij ons wel makkelijk, omdat onze kantine altijd open is en er altijd dezelfde persoon achter staat.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:14

Mij rekenen ze ook voorrijkosten de volle mep, terwijl ze ons altijd combineren met de manege die een paar honderd meter van ons af ligt. Ook al geldklopperij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:16

Marije_jiplover schreef:

Dat is bij ons wel goed geregeld, degene die de fractuur krijgt ...

Krijg je die er bij jullie gratis bij bij de DA Tong uitsteken Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:17

Oeps, foutje! Bloos!
Ik bedoel natuurlijk factuur
Je bent wel scherp zeg!

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:18

d8 dat we 25 euro betaalde als we de uithof laten komen

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:57

Wat een negief gepraat over dierenartsen, ze verdienen al zo weinig dus mogen ze toch best eens wat meer vragen

Onze DA ging mij pas echt op de wekker toen hij zei: Tja de loodgieter is ook duur (nadat ik hem gevraagd had waarom hij 3x voorrijkosten vroeg) Boos! Dan meen ik dat ik wat krijg. 20 ponys laten enten en dan zo'n antwoord Stoom uit je oren

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 07:56

Malibu schreef:
Toevallig Dierenartspraktijk Kennemerland? Ik heb namelijk ook om opheldering gevraagd omdat ik dus precies hetzelfde verhaal heb gehad... Ik heb nog steeds geen antwoord gehad trouwens.

Jep precies deze DA praktijk gaat het om... Een antwoord krijg je ook niet echt, maar je krijgt een opmerking van de beste dame achter de tel. dat het klopt zo... Nou nee het klopt dus niet...

Maar de reden dat ik er zo druk over doe is dat hij dit dus bij alle mensen flikt, snap jij nou waarom die beste man in een mooie auto rijdt???
Wij hebben nu afgesproken (met z'n 3e dat we gewoon 13.33 gedeelde vistite betalen) Dat klopt, 40 euro gewoon voor 1 knollie en dat delen door 3...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:15

Dat verklaart alweer heel wat.

Ik heb net gebeld en heb de dierenarts Caroline van der Bunt gesproken, die kon het me wel uitleggen.

Normale voorrijkosten voor 1 paard is 40 Euro. Geld, geld! (en dan heeft ie dus alleen de klink van het hek nog maar aangeraakt, daar krijg je toch een beroerte van Ziek ) ff omrekenend (mag niet meer, maar doe het toch) is dat gewoon een dikke 88 gulden! Wist dat ik het verkeerde beroep heb gekozen Slim

Verder ligt het eraan waar de veearts voor komt. Is het alleen een prik en invullen van een entingboekje dan worden de voorrijkosten gedeeld door het aantal paarden.

Zit er nou iets van een onderzoek bij voor je paard (ff nakijken als ie niet goed loopt of iets dergelijks) dan betaal je dus nog eens een bedrag aan consult kosten die bij de voorrijkosten worden berekend (+/- 15 euro geloof ik)

Dit is wat ze mij vanochtend vertelde...

Al met al vind het het wel een goede veearts, betaal liever iets meer bij een veearts die ik prettig vind werken dan wat minder dan 1tje die ik niet prettig vind...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 12:51

Het is niet mijn "normale" DA maar de DA die altijd op de manege komt.. Maar hij prikt dus alleen maar.. Dus wat ze je heeft uitgelegd is dus het zelfde als ik bedoel.. kosten van 40 euries delen door 3 paarden en kom je op een bedrag uit van: 13.33! Het gaat niet om die 10 euro die ze te veel krijgen, maar gewoon om het feit dat IEDEREEN in NL sinds de euro geld uit je zak jat.. En iid als je tevreden bent over de DA praktijk, dan maakt het verder niet uit.. Maar ik heb mijn gegevens gister uit de PC laten halen.. Het is goed met ze!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:27

Ik snap heel goed wat je bedoelt, het is inderdaad achterlijk omhoog gegaan met de euro. Als ik m'n rekeningen van de gulden tijd opzoek kan ik wel ff bekijken wat ik toen betaalde. Maar dat was iets van 40 gulden volgens mij. Ze hebben er nu alleen een euro teken voor gezet.

Onze hoefsmid ging met de euro van 140 naar 156 (gulden) voor rondom ijzers.

Onze stal kosten gingen daarin tegen maar 40 cent omhoog Haha!

Maar je heb helemaal gelijk, sind de euro jatten ze echt het geld uit je zakken.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:43

Wij deden altijd, 1 iemand belt voor een afspraak, die krijgt de rekening ook en later stort de rest de kosten terug, nooit geen problemen mee gehad.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:03

Toen Memuska nog op de manège stond betaalde ik iets van een 27 euro voor de enting (tetanus + influenza). Vrij duur, als je weet dat bij ons de hele stal tegelijk wordt gedaan en daar zo'n 90 paarden staan...
Nu staat ze thuis, ik heb ze pas twee weken geleden laten enten en ik heb 15 euro voorrijkosten + 20 euro voor de enting betaald... Bij dezelfde DA. Volgens mij verdient onze manège hier een serieuze boterham aan, dat even terzijde Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:04

bij mijn vorige DA vervielen de voorrijkosten met enten als hij 3 paarden of meer tegelijkertijd deed
En nu heb ik het helemaal relax, de zoon van mn stalbaas is VA Haha!

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:41

Mag ik me er ook nog ff mee bemoeien... ik betaal het niet hoor James* dikke finger voor ze Tong uitsteken Hij mag blij zijn dat hij niet voor 1 prikke hoefte te komen en buiten dat kwam hij ook nog voor paarden van de manege dus heeft hij bij hun zeker niks berekend omdat het "vriendjes politiek" is...nee nu snap ik het... wij hebben dat extra voor die manege paardjes betaald !!!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:16

Bij mijn dierenarts heb ik helemaal geen voorrijkosten Tong uitsteken (Het is mijnv ader haha) Maar bij mijn vader worden de voorrijkosten verdeeld over het aantal paarden. Hoe duur het gewoon is weet ik niet, dat zal ik moeten vragen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 17:25

Wat een mazzel hebben jullie met zo'n vader!!! Waar wonen jullie??