Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
echt helemaal bruin ik schrok er echt van. Waar ze kunnen drinken (1 plek waar het lager is en de sloot ietsjes breder) daar is het heel modderig en de kant heel zacht
. Mijn paard drinkt er denk ik niet sommige anderen hebben modderige voorvoeten maar de mijne niet denk dat hij het niet durft omdat hij slecht ter been is (zwakke achterhand). Ook heb ik gevraagd hoe het water zo donker komt (dit was vorige 2 jaren ook nl) ik dacht dat het aan de kwekers lag maar die nemen geen water uit de sloot omdat de kwaliteit volgens de boer zo slecht ligt. Het schijnt welwater (?) te zijn en schijnt alleen aan deze kant van de polder voor te komen. Aan de overkant van de weg (soort dijk is het) is een weiland wat hoger ligt en daar is het idd helderder het water. Ze gaan aan de kant van de stal over een x aantal jaren (40 maar wrsch eerder) de polder onderwater laten lopen als waterbekken. Zo weten we dat ook weer.
. Ze wilden allen drinken
. Op zich wel een vies idee met de kruiwagen maar had hem eerst 2 x uitgespoeld dus het water was helder. Barvrouwke schreef:Kan je niet met een tuinslang vullen? Uitrollen, aanzetten en dan heel hard naar de waterbakken rennen zodat het water niet overal terecht komtEen kruiwagen is ook een goede optie, wel een blokje hout of borstel inleggen, dan klotst het niet zo
. De kuip van 60 liter gaat iedere dag leeg dat was vorig jaar ook en dan schrob ik 1 x per week de groene uitslag eruit. Als ik dat niet zou doen zal het idd niet lekker ruiken en vliegen aantrekken. Wel vind ik er wel eens zwarte torren in wel vaag.
Een ander is er een half uur en die doet niet met haar paard dan poetsen en mesten en nog een ander heeft een verzorgster en wil het niet aan haar overdragen/ opdringen en de laatste haar paard staat er maar een paar uur op en vind dat zij niet voor andere hoeft te vullen en heeft ook een verzorgster die het niet doet tja en wie blijft er dan over die er elke dag is en er ook lang is tja ikke. Dus denk helaas pindakaas dat er weer niets rest dan maar weer een zomer te ergeren en als ik ooit een ander paard krijg naar een andere stal te gaan.

Citaat:="gouda Het schijnt welwater (?) te zijn en schijnt alleen aan deze kant van de polder voor te komen.