Zijn er ook mensen die "betaald" worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:49

Je bedoeld toch dat de 'bijrijder' moet betalen?
Dat is meestal omdat je op een manege vaak moet bij betalen als je een verzorger voor je paard hebt! Of als je wedstrijden wil rijden, moet dat paard ingeënt, bekapt, gechipt, ingeschreven bij KNHS zijn -> kost allemaal erg veel!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:22

Ik kreeg vroeger betaald om een haflinermerrie te rijden (was niet gek veel 5 gulden per keer) ik hoefde er niets voor, maar zij wilden het graag. Als ik haar niet reed, werd ze onhandelbaar (vals) naar de eigenaren toe....
Als ik nu een pony "moet" inrijden dan vraag ik daar een bijdrage voor..., maar geen vast bedrag, laat het meestal aan de eigenaren over..
ben schijnbaar op dat gebied een schijtluis....durf zelf niet een bepaald bedrag ervoor te betalen....

ik vind het belachelijk om te betalen zodat iemand je pony verzorgt, diegene mag allang blij zijn dat hij of zij die pony gratis MAG verzorgen!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:30

Sjonniej schreef:
Je bedoeld toch dat de 'bijrijder' moet betalen?
Dat is meestal omdat je op een manege vaak moet bij betalen als je een verzorger voor je paard hebt! Of als je wedstrijden wil rijden, moet dat paard ingeënt, bekapt, gechipt, ingeschreven bij KNHS zijn -> kost allemaal erg veel!

Nee dit bedoelde ik niet. Ik bedoel juist dat bijrijders betaald krijgen op 1 of andere manier. Bijvoorbeeld de lessen die betaald worden of andere dingen en dus niet dat je proffecioneel bezig bent.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:39

Ik mag wel elke keer gratis de trailer en auto mee *LOL* Hoef dus ook geen benzine te betalen Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:40

Nu niet meer, maar aantal jaren terug reed ik bij mensen 2 fjorden, ik kreeg elke keer dat ik kwam geld van ze, een vast bedrag omdat ik de pony's reed.

En ik ben geen proffesional Knipoog

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:58

voordat ik ronald ging verzorgen, kwam ik bij hem om zijn tinkertje in te rijden tegen een vergoeding, kreeg om de paar keer dak erop gereden had een flink bedrag. toen mocht ik een keer op zijn tuiger rijden, ben verliefd geworden en heb ronald nooit meer achter gelaten. in 3 maanden tijd had ik al 300 euro van hem gekregen. nu rij ik er 1 jaar, krijg niet zo vaak meer geld maar dat hoef ik ook niet, maar alles wat ik van hem krijg gaat toch allemaal weer op in ronald omdat zodra ik geld heb ik naar een ruitershop ga om kadotjes voor ronald te kopen! ik werk dus eigenlijk voor mijn verzorgpaard en zorg dak dan nog een beetje geld over hou voor mezelf maar meestal is dat niet meer dan 20 euro in de maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:08

Mijn zaterdagbaantje is bij mensen die paarden hebben en daar rijd ik meestal ook een paard. krijg er dus voor betaald, maar eigenlijk is dat geld meer voor het stallen mesten, tuig poetsen, longeren, voeren, enz. Rijden doe ik er gewoon bij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:26

Ik vraag altijd geld aan een bijrijder en flink ook. Heb het al vaak zat meegemaakt dat ik niets vroeg en dat ze dan de afspraken niet nakwamen, dan wordt het te 'vrijblijvend'. Nee hoor, bij mij kunnen ze flink betalen! Dat monster kost me ruim 300 euro per maand en als iemand anders er ook plezier van wil hebben, dan kost dat ze geld, heel simpel.

M'n bijrijders betalen doe ik niet, zéker niet!
Het zou idd een ander verhaal worden als meneer er beter van zou worden, natuurlijk zou ik dan wel betalen. Maar dat vind ik dan weer niet echt onder de categorie 'bijrijder' vallen.

Maar niet getreurd: geen enkele bijrijder heeft het met Stan langer dan 3 weken volgehouden, dus ik begin er niet meer aan.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:38

Ik rijd bij een handelaar en daar kan ik ook geld verdienen Lachen (geen profesionele handelaar, ik ben de enige die daar rijd)

Super vind ik dat, maar de ervaring op zich is al heel wat, je komt toch een heleboel verschillende paardjes tegen.
Voor mn 'gewone' verzorgpony's krijg ik niet betaald, rijd er ook niet zo heel vaak op, maar als de eigenaar het eens vraagt neem ik ze mee. Ik wil daar niet eens geld voor, sjee dat ga je toch niet eisen? Dat begrijp ik echt niet, ben blij dat je de kans hebt zo'n paardje te mogen rijden! Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:50

Ik zou het raar vinden als ik een bijrijder zou moeten betalen terwijl ze eigenlijk gratis op mijn paard mag rijden.
Wat anders vind ik het indien diegene zo nu en dan op je paard moet rijden om het paard te corrigeren.
Maar zo iemand laat je ook niet het gehele jaar door rijden (normaal niet althans Tong uitsteken )

Dat betalen met bijrijders is altijd zo dubbelzijdig....
aan de ene kant: Tuurlijk moeten ze ervoor betalen, het paard moet toch ook betaald worden en als ze anders op een manege wilde rijden hadden ze ook moeten betalen. Nu heb je zelfs nog een beter paard onder je kont (over het algemeen gesproken)

aan de andere kant: Waarom zouden ze moeten betalen... zelf heb je kendelijk geen tijd voor je paard dus je mag blij zijn dat een ander hem die tijd wil / kan geven.

*zucht* moeilijk onderwerp altijd Scheve mond

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:01

Ik zelf krijg al bijrijder niet betaald en ik betaal niets aan de eigenaar. Zelf koop ik een keer peen of appels en vind het niet erg om een zak kruiden te halen. Meestal wil je eigenaar dit terug betalen, maar dat hoeft echt niet van mij.

Ik ken maar 1 persoon die zou betalen voor iemand die haar paard zou verzorgen. Ze heeft een bijna 30-jarig paard, waar niet meer mee gereden mag worden. Er moet dus alleen maar gewandeld worden en daar wil de eigenaar iemand voor betalen, zodat ze kan 'eisen' dat er met haar paard gelopen kan worden.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:25

Mijn wedstrijdgeld wordt voor me betaald. Daar ben ik heel blij mee.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:53

Toen ik een paard bijreed werd alles betaald. De lessen, startkaart, etc..

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:20

de shetjes die verzorg krijg ik van de eigenaar soms geld voor het verzorgen en als ik iets nieuws voor hun wil gaan halen betaald hij dat vaak
me bijrijdpaardje krijg ik verder niks voor maarja haar verzorg ik nog maar 5 weekjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:19

Op het moment dat de eigenaar van het paard er beter van wordt vind ik het niet meer dan normaal dat de ruiter betaald krijgt voor zijn werk. Als tegenprestatie dient de ruiter het paard dan ook op te moeten kunnen leiden.

Ik stap niet meer op een 3-jarige als ik daar zelf niet (financieel) beter van wordt. Omgekeerd: als iemand mij een superfijn na te rijden, kant en klaar wedstrijdpaard aanbiedt waarop ik echt grondig kan leren hoe ik alle GP oefeningen aan elkaar kan rijden en er een hoop ringervaring mee kan verkrijgen wil ik dat best 'op eigen geld' doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:21

ik krijg niet echt betaald, maar ik spring met een paard van een vriendin en zij betaalt wel de lessen en de wedstrijden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:38

Ja ik, ik krijg per keer een bedrag, maar daar zit ook een vergoeding voor de benzine en afschrijving voor mijn auto bij in. Mijn lessen worden ook betaald.

Zep schreef:
Op het moment dat de eigenaar van het paard er beter van wordt vind ik het niet meer dan normaal dat de ruiter betaald krijgt voor zijn werk. Als tegenprestatie dient de ruiter het paard dan ook op te moeten kunnen leiden.

Mee eens .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:41

Ook mee eens
Voor niets gaat de zon op Haha!
Of je moet er zelf om 1 of andere reden heel veel baat bij hebben.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:52

Ik ben een bijrijder die er wel voor moet betalen, maarja ik ben allang dat ik kan rondhobbelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 00:05

Het is mij wel eens aangeboden, door een man die handelt in Haflingers. Dat beestje was nog niet zo goed doorgereden en er was een jong meisje raar vanaf gevallen. Ik had te weinig tijd, dus heb het doorgeschoven naar iemand anders. voelde me wel vereerd toen Haha! Knipoog Maar mijn vrije tijd was me meer waard blijkbaar Schijnheilig (was een paar eurotientjes per maand voor een keer of drie per week geloof ik)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 01:16

Ik verdien een 'zakcentje' bij door het verzorgen van 2 paardjes van een man die er weinig tijd voor heeft.
Het betrefd alleen verzorgen ( uitmesten, losgooien, poetsen) en niet berijden, daar zijn ze wat te klein voor Haha!
Hij is geholpen, ik vind het leuk en het leverd nog wat op ook Geld, geld!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 06:01

Ik wilde de lessen van mijn bijrijdster betalen maar haar moeder (bijrijdster is 12) vindt dat ze zelf € 5,00 euro moet bijdragen aan de les, ik betaal de overige € 8,50 . Gisteren heeft ze van mij een rijzweepje cadeau gehad omdat ik het niet kon aanzien dat ze met een springzweepje dressuurproefjes bij haar op de manege rijdt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:14

Ik heb nooit betaald voor een bijrijdpaard. tot ik een eigenpaard kreeg dan.
Ik rijd wel eens paarden van mensen maar nooit echt voor vast en daar laat ik dan wel voor betalen.
paardemnrijden kan ik wel op die van mezelf alles wat ik extra 'moet' rijden vind ik erg leuk maar gaat wel van mijn tijd af vandaar dat ik daar voor laat betalen.
Ik heb 1 keer een paard 3 maanden gereden toen de eigenaar in het buitenland maar meestal blijft het bij 1 a 2 weken of 1 a 2 keer totdat de eigenaar het weer durft of iets weer lukt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:27

Ik krijg soms ook betaald en soms doe ik dingen gratis. Maar dan heb ik het al over helpen met rijtechnische problemen dus lesgeven of keuringsklaar maken of zo. Vind ik ook wel zo eerlijk. Een eigen paard is duur en als je weinig tijd hebt en een bijrijder neemt maak je dus iemand blij en hoef je die niet te betalen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:34

Citaat:
ik betaal door te mesten.. en betaal de lessen zelf.. mag dr pakken wanneer ik wil en doen wat ik wil.. eventuele aanschaffingen zoals dekens en halsters en hoofdstel is voor mij.. zoals het dus zou zijn als ik haar wel gekocht had.. alleen nu minder staleld.. noppes namelijk. ben er wel gelukkig mee dat het allemaal zo kan...

Dit heb ik dus ook. Ik betaal niks qua voer/stro/stal enz. Oke, alles wat op stal ligt is bijna van mij, maar dat doe ik zelf!! Iedere maand krijgt m'n portomonee weer een deuk, maar goed, me paard heeft weer wat nieuws toch Haha! . Les betaal ik ook zelf. Kan altijd komen om ffies te rijden, te wandelen, longeren enz.

er zijn wel regels:
*) wel mesten als je komt (als je geen tijd hebt om te mesten dan de volgende dag ECHT komen om het alsnog te doen, ik ben er zo ie zo elke dag maar goed)
*) altijd in de agenda schrijven wat je gedaan hebt.
*) even zeggen als je vroeg weg wilt (buitenrit ofzo) zodat ze rekening kunnen houden met voeren/hooi/buitenzetten enz.
*) even doorgeven dat je les hebt.

Nou, hier valt echt wel naar te leven toch *LOL*