Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjonniej schreef:Je bedoeld toch dat de 'bijrijder' moet betalen?
Dat is meestal omdat je op een manege vaak moet bij betalen als je een verzorger voor je paard hebt! Of als je wedstrijden wil rijden, moet dat paard ingeënt, bekapt, gechipt, ingeschreven bij KNHS zijn -> kost allemaal erg veel!
(geen profesionele handelaar, ik ben de enige die daar rijd)
)

Zep schreef:Op het moment dat de eigenaar van het paard er beter van wordt vind ik het niet meer dan normaal dat de ruiter betaald krijgt voor zijn werk. Als tegenprestatie dient de ruiter het paard dan ook op te moeten kunnen leiden.
.
Maar mijn vrije tijd was me meer waard blijkbaar
(was een paar eurotientjes per maand voor een keer of drie per week geloof ik) Citaat:ik betaal door te mesten.. en betaal de lessen zelf.. mag dr pakken wanneer ik wil en doen wat ik wil.. eventuele aanschaffingen zoals dekens en halsters en hoofdstel is voor mij.. zoals het dus zou zijn als ik haar wel gekocht had.. alleen nu minder staleld.. noppes namelijk. ben er wel gelukkig mee dat het allemaal zo kan...
. Les betaal ik ook zelf. Kan altijd komen om ffies te rijden, te wandelen, longeren enz.