Opleiding Dierenarts..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:30

Liesjuh schreef:
Ik denk niet dat ik dat makkelijk ga halen dan... ik heb nl VMBO Theoretisch gedaan... ik had ook wel HAVO kunnen gaan doen maar dan had ik egt elke dag moeten leren enzo en daar had ik egt geen zin in Knipoog

Dan kan je het beter uit je hoofd zetten. Klinkt bot, maar het is wel zo. Je zou dan eerst je VWO al moeten gaan halen en dan moet je worden ingeloot (kans 1 op 3 tegenwoordig ongeveer) en dan is de studie echt heel zwaar (vind ik zelf) Ik moet er echt keihard voor leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:51

tegen mij hebben ze gezegd dat ik van het mbo dan naar het hbo kan en dan daarna universiteit..Helaas gaat dit voor mij niet meer op imdat ik wiskunde heb laten vallen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:46

Luckey schreef:
tegen mij hebben ze gezegd dat ik van het mbo dan naar het hbo kan en dan daarna universiteit..Helaas gaat dit voor mij niet meer op imdat ik wiskunde heb laten vallen..

Dat klopt, dat kan wel, maar dan moet je ontzettend veel doorzettingsvermogen hebben. In mijn jaar is ook een meisje via die weg begonnen, maar die had het met leren enzo wel zwaarder dan de mensen die van het VWO kwamen en ligt nu ook allang niet meer op het schema van 6 jaar (ik ook niet trouwens, ook voor mij was 6 jaar te hoog gegrepen, maar het ziet er naar uit, dat ik mijn doctoraal toch echt bijna heb en dus ergens in spetember/oktober aan mijn co-schappen kan gaan beginnen!).
Dat is trouwens niet erg, maar je moet je wel bedenken dat je dan ook al erg lang op school zit, voordat je eens aan werken toe bent, je zit met studiefinanciering die dan al niet meer betaald wordt, omdat je al andere opleidingen hebt gedaan, etc dus het gaat je dan ook nog eens een vermogen kosten.
Als de topicstarter al geen zin had om naar de HAVO te gaan, lijkt me dat dit toekomstbeeld haar ook niet echt aanstaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:11

Marije_jiplover"]
[quote="Luckey schreef:

Dat klopt, dat kan wel, maar dan moet je ontzettend veel doorzettingsvermogen hebben. In mijn jaar is ook een meisje via die weg begonnen, maar die had het met leren enzo wel zwaarder dan de mensen die van het VWO kwamen en ligt nu ook allang niet meer op het schema van 6 jaar (ik ook niet trouwens, ook voor mij was 6 jaar te hoog gegrepen, maar het ziet er naar uit, dat ik mijn doctoraal toch echt bijna heb en dus ergens in spetember/oktober aan mijn co-schappen kan gaan beginnen!).
Dat is trouwens niet erg, maar je moet je wel bedenken dat je dan ook al erg lang op school zit, voordat je eens aan werken toe bent, je zit met studiefinanciering die dan al niet meer betaald wordt, omdat je al andere opleidingen hebt gedaan, etc dus het gaat je dan ook nog eens een vermogen kosten.
Als de topicstarter al geen zin had om naar de HAVO te gaan, lijkt me dat dit toekomstbeeld haar ook niet echt aanstaat...
[/quote]

Dit zeiden ze tegen mij ook! Ik heb nu vmbo gemengde leerweg gedaan maar ben in de kader begonnen..Ik mocht dus een stapje hoger Nu zit ik in de eerste van het mbo niveau 4 maar wiskunde gaat zo slecht dat ik het heb laten vallen..Mijn droomwens was dan ook dierenarts worden..en dan zegt nu iedreen wel ja je kan toch ager dierenartsassistente? Ja tuurlijk kan dat alleen doet iedreen dat die geen dierenarts kan worden..Daarom ben ik nu hard aan het nadenken wat ik dan wel wil en waar ook brood mee te verdienen valt..

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:58

Het is inderdaad voor jou een erg lange weg om te gaan. Maar misschien is de opleidin paraveterinair dierenartsassistente wat voor je, net zoals iemand in dit topic ook al zei. Je mag inderdaad meer doen als een basisassisitente. Ik dacht dat deze opleiding 36 maanden duurt, maar pin me er niet op vast!

Ik wilde ook de opleiding paraveterinair dierenartsassistente gaan doen. Ik ben toen naar een dierenarts geweest voor informatie. Deze adviseerde mij om de opleiding via het LOI te gaan volgen. Bij het LOI is de opleiding erkend, en dat stellen veel dierenartsen als eis. Toen was het bij het NTI nog niet erkend. Ik weet niet hoe het nu zit, want dit is wel een jaar of 3 terug.
In Barneveld is deze opleiding ook te doen, het voordeel hiervan is dat je ' een stok achter de deur hebt', bij het LOI is het zelfstudie en daar heb je dus erg veel zelfdisipline voor nodig. Dat is ook de reden dat ik niet aan de opleiding ben begonnen, Barneveld is voor mij erg ver weg, en ik wil mijn paard er niet voor verkopen. Dus ook dat was geen optie.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:02

Je moet VWo gedaan hebben om op Utrecht te kunnen komen. Heb je Havo gedaan en je doet daarna hbo en je haalt je propedeuse moet je alsnog 4 vakken op vwao niveau gaan doen (wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie) Ik heb dit vorig jaar helemaal uitgezocht en weet dit dus voor 100% zeker.
Ik denk dus niet dat je echt da zou kunnen gaan worden... Als je het echt wilt heb je iig een lange weg te gaan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:14

Mackie schreef:
ingeloot (kans 1 op 3 tegenwoordig ongeveer)

volgens mij veeeeel minder... Boos!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 12:18

1 op 6....! staat hier ook al eerder in het Topic!! Knipoog

Liesjuh schreef:
maar ja zit nu egt in een diepe crisis met mezelf Tong uitsteken ik heb nl 3 keuzes..
* Doorgaan met deze opleiding, maar dat worden weggegooide jaren....
* Een andere oplieding/school, maar welke..?
* Of gaan werken bij mn pa en dan leer ik ook tijdens mn werken... maar dat is wel op kantoor...

Ik ga waarschijnlijk voor de 3de.... vrijdag ga ik voor het eerst kijken of ik het wel leuk vind OK dan! Maar ik ben dan wel van plan een eigen paardje te kopen en de Orun te gaan doen!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:36

Yessy schreef:
dan wordt het idd moeilijk, zou je havo en vwo moeten doen, of havo en dan hbo...en dat is idd best moeilijk

Zeg dat wel!
In België is vwo : Latijn-Grieks
havo : moderne
Klopt toch ?
Ik studeermoderne wetenschappen, maar voor diergeneeskunde te studeren moet je wetenschappen wiskunde volgen, en dat ligt mij echt niet Maar is dat eigenlijk echt zo of kan je met de ''gewone'' moderne ook dierengeneeskunde gaan doen ?

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:43

Citaat:
Beetje Penny hoor!

kjiken wat je mogelijkheden zijn is toch nooit verkeerd, je moet het toch ergens vragen wat het allemaal inhoud, en of het zou kunnen. waarom niet op bokt?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:45

Precies. Als je iets graag wilt, zal je eerst moeten kijken hoe en wat. Dat heeft Liesje nu gedaan en die is tot de ontdekking gekomen dat het toch niet echt iets voor haar is. Vind ik niks Penny aan hoor...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 13:53

gabyfedde"]
[quote="dana schreef:
Citaat:
Beetje Penny hoor!

kjiken wat je mogelijkheden zijn is toch nooit verkeerd, je moet het toch ergens vragen wat het allemaal inhoud, en of het zou kunnen. waarom niet op bokt?

Ok maar ze is al wel 17 hoor. Het lijkt mij dan dat je wel inziet dat Dierenarts niet haalbaar is.
En er bestaan ook nog decanen op school.
[/quote]

Ik zie nu inderdaad in dat ik dat niet ga halen... wist ik veel wat ik er allemaal voor moest hebben/doen...
Ik zit ook niet meer op de middelbare school dus heb geen decanen bij mij op school... wel ander leraren maar daar ga ik het niet aan vragen, die zijn zo onduidelijk.. de 1 zegt sus de andere zo... daarom wil ik ook niet meer op die school blijven... de opleiding en school is but!! We hadden eerst een klas van 40 leerlingen (wel in 2en gesplitst) daar zijn er nu al nog maar 30 van over waar er maar 15 egt elke dag komen en zeker wel de helft van die 30 gaat dit jaar afmaken en ook stoppen...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:56

patos schreef:
Het is ook mogelijk om in Antwerpen te gaan studeren, dat ben ik ook van plan wanneer het mij niet gaat lukken om cum laude te slagen, en ik vervolgens niet ingeloot wordt. Maar dan moet je zoals eerder gezegd wel de benodigde vooropleiding hebben.

Ik geef je een tip: doe zo verschrikkelijk goed je best, dat je ongeloot wordt.. want in antwerpen is het echt geen pretje!!
Het is zo super zwaar daar! En als je gewend bent met inzicht te leren, en logisch nadenken, dan moet je daar al helemaal niet heengaan, want het is gewoon domweg uit je kop stampen, tot je erbij neervalt!!
Ik ben nu ingeloot in Utrecht... en ben dus meteen gestopt in Antwerpen! Ik ben zooo blij!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:01

Zo erg vind ik Antwerpen nou ook weer niet
Maar ik loot wel mee hoor, dit jaar. Omdat het toch anders is hier. Het onderwijssysteem vind ik niet echt leuk. Maar als ik weer word uitgeloot ga ik gewoon verder in Antwerpen!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:23

Wat gebeurt er eigenlijk als je blijft zitten in het eerste jaar in Gent, Antwerpen of Utrecht? Mag je het dan overdoen?
Niet dat ik daar van uitga, maar omdat iedereen zegt dat het zo moeilijk is in Gent en Antwerpen.
Laatst bijgewerkt door Malabarista op 11-05-04 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:24

Passionato"]
[quote="patos schreef:
Het is ook mogelijk om in Antwerpen te gaan studeren, dat ben ik ook van plan wanneer het mij niet gaat lukken om cum laude te slagen, en ik vervolgens niet ingeloot wordt. Maar dan moet je zoals eerder gezegd wel de benodigde vooropleiding hebben.

Ik geef je een tip: doe zo verschrikkelijk goed je best, dat je ongeloot wordt.. want in antwerpen is het echt geen pretje!!
Het is zo super zwaar daar! En als je gewend bent met inzicht te leren, en logisch nadenken, dan moet je daar al helemaal niet heengaan, want het is gewoon domweg uit je kop stampen, tot je erbij neervalt!!
Ik ben nu ingeloot in Utrecht... en ben dus meteen gestopt in Antwerpen! Ik ben zooo blij!
[/quote]

Zal het even in mijn weke brein opslaan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik beter stamp dan logisch denk. Als ik cumlaude slaag is dat op mijn talen, bio en sk. Maar hoop heel erg dat ik in utrecht terrecht kom, ook in het geval dat ik geneeskunde ga doen, dan kan ik nog een jaartje langer mijn paardje aan houden.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:57

O maar dat ben ik ook zeker van plan hoor. Ik weet zeker dat assistentes heel belangrijk zijn in een praktijk. Maar goed, ik moet nog 5/6 jaar studeren (als alles goed gaat)....

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:55

Nou nou gaat lekker hier is het niet..
Ik ga komend jaar ook aan de opleiding paravetirinair(nivo4) beginnen en degene waarbij ik op intake gesprek ben geweest heeft me al gewaarschuwt dat er heel veel aanmeldingen zijn voor die opleiding dus de kans op een baan is schaars..
Paraveterinair is niet alleen maar kots opruimen.
Ook spreekuren draaien en kleine operaties ed.
Maar ook veel schoonmaken, in een praktijk moet alles steriel zijn dusja..
Dat is het mindere aan die baan,maar ach dat heb je bij elk beroep denk ik wel.
Als ik DA kon worden had ik dat wel gedaan, maar helaas kan ik dat niet met mijn Mavo/havo diploma'tje.
Liever iets in de paarden maar dat is helemaal geen vetpot..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:19

Een hoop off topic en ruzieachtige reacties verwijderd.

Gelieve normaal op de vraag van de topicstarter te reageren, of niet te reageren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:30

ik zit nu in gent, het is niet gemakkelijk maar dat is een dierenartsopleiding nergens. en overal vind men het wel moeilijker of makkelijker, dat is gewoon persoonlijk vind ik. bij ons vind men antwerpen juist makkelijk, gent moeilijk en in frankrijk schijnt het nog moeilijker. ik heb wel al gemerkt dat het lesgeven in nederland en belgie nogal verschillend is, ook de manieren van studeren. hier liggen de nadrukken gewoon ergens anders op

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:02

Nou Antwerpen is niet makkelijk hoor...
Het is misschien minder zwaar dan Gent maar makkelijk...nee