oke daar komt ie: zo'n kuiltje wordt ook wel "de duim van mohammed" genoemd. het verhaal gaat dat mohammed ooit eens na een hele lange en zware tocht in de woestijn met een kudde paarden aankwam bij een oase. Hij zei tegen de paarden dat ze mochten gaan drinken en toen de paarden vlak bij het water waren riep hij ze terug. De paarden die bij hem terugkwamen heeft hij een duimafdruk gegeven en men zegt dat dat geluk brengt.
Ik heb twee paarden met zo'n kuiltje één heeft hem in zijn hals en de ander bij een bil. beide paarden hebben het al vanaf de geboorte en hebben er geen last van. of het echt geluk brengt?????
Balte
Geplaatst: 09-05-04 22:18
tequila schreef:
Ik heb ooit eens gehoord (of gedroomd ) dat het een lanssteek heet. Mijn paard heeft het ook, helaas wel midden op haar hals.
Zo heb ik het ook gehoord.
Stinkmodder
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 23:15
Teigetje"] [quote="tequila schreef:
Ik heb ooit eens gehoord (of gedroomd ) dat het een lanssteek heet. Mijn paard heeft het ook, helaas wel midden op haar hals.
Zo heb ik het ook gehoord. [/quote] Een lanssteek dus Weten we dat ook weer
gillian
Geplaatst: 09-05-04 23:27
weggeslagen spier noemen ze dat. kan helemaal geen kwaad hoor! is waarschijnlijk van een slag van een ander paard.
Stinkmodder
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 09:54
Dan zou Hof daar dus een trap van een paard hebben gehad toen ie nog in de buik van zn mamma zat
Solvej
Geplaatst: 10-05-04 09:55
Gewoon een schoonheidsfoutje. En zoals al aangegeven wordt kan het inderdaad geen kwaad.