ik heb een muisje gevonden in de stal! lieffff..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:16

Lanide schreef:
Haha je *( sily)* houdt dus niet zo van muizen blijkbaar. Ik had vroeger met mijn vbroertje muisjes. het waren 2 vrouwtjes *( dachten wij en de dierenwinkel ook)* maar toen bleken ze allebei wel vrouwen zijn maar allebei in verwachting dus daarvan kregen we ongeveer 20 muisjes. Ik zal het maar nietr vertellen wat mijn ouders deden met die muisjes.

Tsja...bij mij hebben ze gewoon hun kans verziekt op het moment dat ze vastbeten en niet meer losllieten Haha!
Heb het dier uiteindelijk van mijn wijsvinger afgekregen toen ik tegen de muur aansloeg * 10 minuten verder snif* hij liet los....gleed richting vloer...stond op en kwam me achterna!!!

Alle muisjes zwemmen in het water...falderralderrierre Haha!

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:53

Ik voer de muisjes op stal altijd heerlijke korreltjes Vingers aflikken Bloos!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:13

muisjes zijn heel schattig,tenzij ze dood in de voer/drinkbak liggen,zoals ik al verschillende keren heb meegemaakt *ieuw*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:54

iesolde schreef:

Inderdaad roze snoepjes helpen heel erg goed, daar worden ze lekker rustig van.
Alleen oppassen voor andere dieren zoals honden en katten....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:57

Muizen, lief? Nee ik heb het er niet op...
Een plaag eigenijk, die beesten op stal.

Moet je uitkijken dat hij geen enge ziekten heeft, de caavs van Myst zijn baasje zijn overleden door waarschijnlijk de muizen met hun ziektes die in het hok haddne gezeten...

Wel verzorg ik altijd de beestjes di emijn katten mee nemen. Maar zet ik na 1 dag weer buiten of moet ik begraven als ze alsnog zijn overleden...

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:49

Ik zou het warm houden, en lauwe melk geven met een pipetje (zo'n iniminislangetje/buisje). Ik duim voor je maar ik geef je weinig kans dat hij het overleefd Scheve mond

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:12

Tips? heel goed warm houden en (niet te warme !) melk geven met een pipetje, geen gewone melk Knipoog

Ook ik duim voor je, maar geef je heel weinig kans, heb het zelf ook een keer gewaagd, maar heeft het toch niet gered.

Ik ga verder niet reageren op de mensen hier die de muizen afslachten e.d, komt toch alleen een grote discussie uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:20

haha wat lief!
ik had ook een muis, maar dan uit de dierenwinkel
sterre heet ze Haha!

Je moet hem inderdaad geen gewone melk geven, daar krijgt hij diarree van.
Idd, kattenmelk of koffiemelk is het beste.
In koffie melk zitten minder eiwitten, daar krijgen ze heel erge diarree van. Maarja vergeet niet dat het om een muis gaat, die dat veel sneller krijgen, en er eerder dood aan gaan.

suc6 ermee Knipoog
Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:23

Oja,

Ik vond een keer een babymuisje op een drijvende spons in een emmer water. half doorweekt vachtje..
Het meisje waarmee ik was gaf een trap tegen de emmer omdat ze bang was voor muizen. hij viel natuurlijk van de spons af.. oeh wat was ik kwaad! daarna heeft de goede fee Roos hem gered Knipoog
hij heeft het overleefd Haha!
xxx

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:24

Voor muizenplaag gewoon muizenkorrels plaatsen.. en hoop dat die babymuisje overleefd!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:39

Brr... Mirk heeft heel veel van die 'huisdieren' in zijn stal Nagelbijten / Gniffelen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:40

Coby"]
[quote="iesolde schreef:

Inderdaad roze snoepjes helpen heel erg goed, daar worden ze lekker rustig van.
Alleen oppassen voor andere dieren zoals honden en katten....
[/quote]

Die hadden wij eerst ook, sinds we 2 katten hebben is het niet meer nodig }>

Ik hoop dat ie het overleefd, maar meestal is die kans maar klein.. Scheve mond

Best dubbel, ik heb er een hekel aan als ze in de stal rond rennen en alles kapot vreten, maar als daar zon hulpeloos muisje ligt, daar kan ik ook niet goed tegen Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:46

Tuurlijk fonnie.. ik zou het ook niet kunnen!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:43

Heyy leeft hij nog?
Een tijdje terug hadden ik en Piedro op bokt een nestje wilde ratjes gevonden.
We zijn de hele nacht met ze bezig geweest, in het begin om de 2 uur opstaan maar het eindigde met steeds om het half uur opstaan Scheve mond
Toch blij dat we het gedaan hadden want 6 van de 8 hadden het overleefd. De avond ervoor waren we al allerlei forums langsgegaan en uiteindelijk een goed tehuis voor ze gevonden. Een rattenfokkerij wilde het proberen en nu leven ze dus nog steeds Haha!

Wij hebben ze die nacht (rauw) eiwit gemengd met koffiemelk gegeven.
De hoeveelheden weet ik niet meer precies Scheve mond
Het moet in ieder geval niet te dik zijn.
Ga anders eens langs op het forum van www.ratten.nl
Succes Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 16:18

hier nieuws over de muis:
Ja hij leeft nog, en wordt telkens drukker! ik geef hem idd kattenmelk met een pipetje, en hij ligt lekker diep in het zaagsel, ook doe ik er elke nacht een warme compress bij, zodat hij het niet koud heeft! hij ligt vaak in mijn handen te slapen of zichzelf te wassen..
Sorry jongens ik heb ook een hekel aan muizen, maar zo'n klein beestje wat aan het doodgaan was.. nee daar kan ik niet tegen! Ik hoop dat ie het overleefd, maar het ziet er in iedergeval goed uit! Zijn oogjes gaan zelfs al een beetje open! want die had ie nog niet open gehad.. hij is nog maar 3cm!! lieffffff Haha!, ik heb in iedergeval wat te doen heel de dag!! houd me van de straat!! (grapje!!) bedankt voor de nuttige tips allemaal!! groetjes!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:24

*waaah* een muis... bij ons op stal had ik ook een muis gezien, heb hem lekker laten lopen :S hij was toch meteeen weg, en we hebben gewoon 12 tot 14 kittens tot katte/poeze lopen en over een tijdje NOG meer!!

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:34

als wij muizen vinden dan zijn ze al dood..... Scheve mond mare veel succes met jou muisje!! OK dan! geef hem maar een kusje van mij Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:50

MarijeR schreef:
Ik geef ze meestal een tik met de schep of ik gooi een kat in de richting van een muis...
Maar lekker vertroetelen terwijl hij/zij later honderden kleine muizen gaat produceren die paardendekens of voerzakken kapot gaan knagen?

Dat doe ik ook altijd, als je ze eenmaal hebt is het gewoon een plaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:00

MarijeR"]
[quote="vanity schreef:
Mijn dekens en anderen zitten in kasten zoals het hoort Tong uitsteken

Mijn dekens liggen zelfs in plastic verpakt in een afgesloten kast bij mijn ouders op zolder. En nog zijn ze niet veilig voor muizen.

En muizen zijn dus ook niet veilig voor mij Boos!
Die kleintjes tik je met een schep zo dood en bij volwassen muizen haal ik de katten.
Overleven doen ze maar ergens anders, iig NIET bij mij in de stal...
[/quote]
Als je weer eens wat vindt, breng het dan maar naar mij. Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:36

hmm ik heb niets tegen muizen, maar dan dierenwinkel muizen... stalmuizen hou ik niet van, ze vreten je paardendeken nog aan als ie op je paard ligt Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:57

Sammm"]
[quote="MarijeR"][quote="vanity schreef:
Mijn dekens en anderen zitten in kasten zoals het hoort Tong uitsteken

Mijn dekens liggen zelfs in plastic verpakt in een afgesloten kast bij mijn ouders op zolder. En nog zijn ze niet veilig voor muizen.

En muizen zijn dus ook niet veilig voor mij Boos!
Die kleintjes tik je met een schep zo dood en bij volwassen muizen haal ik de katten.
Overleven doen ze maar ergens anders, iig NIET bij mij in de stal...
[/quote]
Als je weer eens wat vindt, breng het dan maar naar mij. Knipoog
[/quote]
De katten hebben de muizenpopulatie nu aardig onder controle.
Helaas beginnen ze nu met de roodstaartjes (vogels) die in de schuur nestelen dus ik ga toch voor de grootste rover maar een band met belletje halen.
Die vogeltjes vangen veel vliegen en zijn dus WEL nuttig

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:14

hahaha Laurie ben blij dat die muis nog leeft!!!!!! ik had ze echt bijna in die stal gegooid..... die babymuizen zijn achter het stro gegooid en die heb Joessiej waarschijnlijk gevonden!! wat vond je ma trouwens dat je die muis had meegenomen??? hihihi je moet blij zijn dat je die babytjes niet had meegenomen!!!
doe hem de groeten van me als hij me nog herkent Vingers aflikken

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:46

*ik duim* OK dan!

van mij mag ie overleven... ik kan ook geen diertjes doodmaken... (mogen de katten doen Knipoog ) ik had ook een muisje gevonden, maar dat beest van mij was doodgegaan Boos! (en ik moest al 2 weken stilzitten omdat ik een hersenschudding had... had ik nog niks te doen)

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:47

hihi kijk in het profiel van horselover21 voor de foto!!!! Vingers aflikken

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:49

die muisjes zien er inderdaad erg lief uit. het probleem is alleen dat die beesten enorm snel meer worden. bij mij ging het zo snel dat beide mijn vliegendekens kapot gebeten zijn. (Net nu ik een nieuw zadel gekocht heb, en dus ABSOLUUT geen geld meer heb voor een nieuwe Boos!)
Eerst dacht ik er nog over om een diervriendelijke muizenval te kopen, maar toen gingen ze te ver (mijn bandages dus Boos!)Nu heb ik een echte val er staan, er zit er elke dag weer 1 in. vind het echt heel erg zielig, maar het kan gewoon zo niet. pas er dus wel goed mee op!!

p.s. iemand nog een beetje betaalbare vliegendeken
(maat 195) te koop? *LOL*