MinX schreef:ik rij nooit met sporen, en ik heb er ook nooit mee gereden, gewoon omdat het echt nergens voor nodig is. Ja, ok, verplicht vanaf M, maar ik rij lekker toch geen wedstrijden, dus daar hoef ik me niet aan te houden! =D
Verder, ik rij ook met Horsemanship, lekker zonder zadel, zonder hoofdstel, of whatever. En ook lekker zonder sporen of zweep. Ik heb geen hulpmiddel nodig om mijn paard iets voor me te laten doen. Maar dit heeft me wel jaren trainen gekost.
Overigens, nu heb ik een shetje, en sporen zouden neit echt een optie zijn... zegmaar, ik ben 1.68 meter, en mijn voeten hangen ongeveer 20 centimeter van de grond =P dan zou ik de sporen om mn knieén moeten binden om mn pony ermee te kunnen raken =P Lijkt me niet handig! Haha!
om ff op je vraag terug te komen, ik ben tegen het gebruik van sporen, maar ik zie niet in waarom het op een paard van 25 niet zou kunnen, en op eentje van 9 wel. Ik zou je echter het liefst gewoon zonder zien rijden, maar dat is ieders eigen mening natuurlijk.
Ja, ik rijd alleen met sporen als het nodig is, maar af en toe loopt ze echt een soort van door men kuit/voet heen, en moet ik het weer oplossen met de zweep maar dit blijven doen zie ik nie zitten, ik merkte heel goed het verschil, toen ik ff met sporen reed! in het begin liet ik haar merken dat ik ze om had dus met wijken deed ik het eerst duidelijk met men kuiten geen reactie kreeg ze de sporen beetje prikkelend te voelen en hup daar ging ze
Misschien hebben mensen meer tips of menigen zou ik heel erg blij mee zijn!