toch maar met sporen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Om welke reden rij jij met sporen?

Poll eindigt op

om hem naar beneden te rijden?
1 (1%)
om hem voorwaarts te rijden? ( actiever voor het been te rijden)
9 (15%)
vanwege zijn vervelende gedrag!?
1 (1%)
om mee te pronken ( ja, sommige doen dat :( )
2 (3%)
gevoeliger voor het been te maken?
19 (32%)
ik rijd nooit met sporen en zal dat ook niet doen..onzin?
11 (18%)
ja, ik rijd met sporen maar om een andere reden.....
15 (25%)

Totaal aantal stemmen: 58

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:24

Ik rijd *nog* niet met sporen, dat antwoord staat er niet bij.

Ik ga met Sonje mee, om mijn hulpen te verfijnen.
Ze is nu al *vind ik zelf* goed ana het been, op het moment dat we echt gaan starten etc. en mijn beenligging stil en goed genoeg is ga ik *misschien* met sporen liggen omdat je dan nog minimalere hulpen kan geven.

Ben geloof ik niet zo goed in uitleggen...maar nu iig nog niet
Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:39

Ik reed met sporen, omdat ik niet oed hulpen met me been meer kon geven. en hem proberen iets voorwaartser te krijgen

serenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 00:08

MinX schreef:
ik rij nooit met sporen, en ik heb er ook nooit mee gereden, gewoon omdat het echt nergens voor nodig is. Ja, ok, verplicht vanaf M, maar ik rij lekker toch geen wedstrijden, dus daar hoef ik me niet aan te houden! =D
Verder, ik rij ook met Horsemanship, lekker zonder zadel, zonder hoofdstel, of whatever. En ook lekker zonder sporen of zweep. Ik heb geen hulpmiddel nodig om mijn paard iets voor me te laten doen. Maar dit heeft me wel jaren trainen gekost.
Overigens, nu heb ik een shetje, en sporen zouden neit echt een optie zijn... zegmaar, ik ben 1.68 meter, en mijn voeten hangen ongeveer 20 centimeter van de grond =P dan zou ik de sporen om mn knieén moeten binden om mn pony ermee te kunnen raken =P Lijkt me niet handig! Haha!
om ff op je vraag terug te komen, ik ben tegen het gebruik van sporen, maar ik zie niet in waarom het op een paard van 25 niet zou kunnen, en op eentje van 9 wel. Ik zou je echter het liefst gewoon zonder zien rijden, maar dat is ieders eigen mening natuurlijk.

Ja, ik rijd alleen met sporen als het nodig is, maar af en toe loopt ze echt een soort van door men kuit/voet heen, en moet ik het weer oplossen met de zweep maar dit blijven doen zie ik nie zitten, ik merkte heel goed het verschil, toen ik ff met sporen reed! in het begin liet ik haar merken dat ik ze om had dus met wijken deed ik het eerst duidelijk met men kuiten geen reactie kreeg ze de sporen beetje prikkelend te voelen en hup daar ging ze OK dan!
Misschien hebben mensen meer tips of menigen zou ik heel erg blij mee zijn!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 07:56

'k heb met sporen gereden. voelde zo rot..heb ze gelijk afgedaan en doe het oook nooit weer Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:13

Sonja schreef:
Andere reden: verfijning van de hulpen.

ik rijd ook met sporen,ze is dan actiever aan mijn been,let goed op en maakt er geen potje van.Als ze weet dat ik ze niet om hebt,maakt ze er gewoon een potje van.. Clown maar ik gebruik ze alleen wanneer ze niet oplet dan geef ik een spoortje en dan let ze weer op Knipoog

Veta25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:03

Ik rijd sinds kort met sporen omdat mijn paard niet goed om het been wilde buigen. Allerlei oefeningen met hem gedaan, maar het wilde niet baten. Ik rij nu een maand of twee met kleine spoortjes en het gaat echt tien keer beter.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:44

om mee te pronken uiteraard, staat erg chic bij mijn rubberlaarzen. Haha!