Nieuwe veiligheidsregels..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:08

lageveld"]
[quote="verootjoo schreef:
maar toch hangen in maneges, clubs e.d. (bijna) altijd bordjes met rijden voor eigen risico

Je kunt wel 100 bordjes ophangen maar zodra de wet anders zegt hebben deze weinig waarde. Bordjes kunnen nooit zaken veranderen die bij wet geregeld zijn.
[/quote]

Ow, ik wist niet dat het bij de wet geregeld was eigenlijk. Maar als je bij de ponyclub rijd, met je eigen pony, en er gebeurd wat met jou en je pony, dan vraag ik me af waarom de instructeur de schuld zou krijgen Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:39

Ik draag mijn cap, omdat ik het zelf veiliger vind.
Maar het zou ook niet in me opkomen om iemand anders aan te klagen als ik een ongeluk krijg, tenzij het natuurlijk echt de schuld van iemand anders is.
Maar als ik een manege zou hebben, of een bijrijder, zou ik de klanten of de bijrijder wel verplichten om een cap te dragen.
Niet alleen uit verzekeringstechnisch oogpunt, maar ook voor de veiligheid.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:49

Bij ons is alleen de regel CAP verplicht. Dat betekend dat jij zonder cap, niet te paard mag gaan. Buiten de manege wel. Maar binnen niet. In de lessen ook niet. Dit is sinds het opengaan van de manege zo geweest. Omdat de eigenaresse verantwoordelijk is voor wat er ook gebeurd. Schoeisel enz word niet afgekeurd. Maar je krijg er wel een opmerking over. Bv als ik met werkschoenen rij zonder chaps.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:16

verootjoo schreef:
maar toch hangen in maneges, clubs e.d. (bijna) altijd bordjes met rijden voor eigen risico

Ja, dat wel, maar die bordjes zijn wettelijk niet rechtsgeldig. waarom ze er dan toch hangen..............joost mag het weten. Verward

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:38

Om af te schrikken Verward

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:35

Hetja schreef:
Zo kan de instructeur/trice dus nooit aansprakelijk gesteld worden voor zonder cap rijden, en ik denk niet dat er mensen zullen die zijn die bijvoorbeeld tijdens het wijken van hun paard vallen, hun been breken en dan de instructeur/trice aansprakelijk stellen Knipoog

Deze opmerking snap ik niet helemaal?