Welk been lichtrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duid jou manier van lichtrijden aan

Buiten voorbeen (staan)
215 (93%)
Binnen voorbeen (staan)
15 (6%)
Maakt voor mij niets uit
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 230

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:16

Op het buitenbeen. Als ik op het verkeerde been zit voel ik het ook meteen. Zit niet fijn..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:41

Als ik lichtrijd ga ik op het buiten voorbeen staan.
Maar meestal zit ik door...Lips are sealed

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:21

Iedere keer als ik ga lichtrijden hoor ik in mn achterhoofd de stem van mn eerste instructeur: lichtrijden lichtrijden op het buitenvoorbeen, hihihi
Dat zit er zo ingehamerd.
Overigens als ik buiten rij dan wissel ik regelmatig om 1 kant niet te overbelasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:02

Buitenvoorbeen.

Op het verkeerde been lichtrijden rijdt echt vreselijk. Scheve mond

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:16

ik ben meestal zo aan het draaien en aan het tollen met Mirk in de bak, dat ik heel vaak vergeet van been te verwisselen Bloos
Gelukkig tijdens wedstrijden heb ik er weinig last van

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:16

Als het buiten voorbeen naar voren gaat, ga ik staan. Dit gaat helemaal automatisch, als het niet goed is, voel ik het. Soms ga ik op het andere been lichtrijden als ik contrastelling vraag om beter recht (op 2 teugels en/of aan 2 benen) te kunnen maken , of op voltes...Op buitenrit moet ik mezelf dwingen regelmatig te wisselen. Anders blijf ik wel erg lang op hetzelfde been lichtrijden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:50

Buiten voorbeen, ik zal niet snel op het 'verkeerde' been gaan lichtrijden ,dat voelt zo ontzettend stom!

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:53

Ik ook Buiten voorbeen (staan)...
Eerst had ik er moeite mee maar nu voel het raar als ik verkeerd zit!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:01

Als ik in de bak of weide rijd dan ga ik ook staan als de buitenbeen naar voren gaat, maar tijdens een buitenrit wissel ik het af.

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:16

Wat erg dat er toch nog mensen zijn die denken dat ze op het binnenvoorbeen moeten staan. Huilen Huilen Dat is toch wel erg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:20

binnenachterbeen Knipoog Dat is eigenlijk het idee van lichtrijden, dat het binnenachterbeen ontlast wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:23

Yup
Dat is mij ook geleerd.
Buitenvoorbeen lichtrijden, omdat je dat kunt zien en je als beginner echt niet voelt dat tegelijkertijd het binnen achterbeen ook naar voren gaat.

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:25

Het is dat ik weet dat het binnenachterbeen ook naar voren gaat met het buitenvoorbeen maar ik voel het een klein beetje, meestal moet ik eerst even kijken en dan gaat het verder goed....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:32

Ook ik rijd op het buiten voorbeen licht. Moet toegeven dat als iemand er zo uit het niets om vraagt, ik het vaak even niet meer weet, maar als ik erop zit gaat het gelukkig altijd goed. Voelt zo raar in bochten en wendingen als je fout zit...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:44

Ik kijk altijd naar het binnenbeen. En dan dus tegen de beweging van het binnenbeen in gaan.
Of eigenlijk kijk ik helemaal nergens naar. Ik zit automatisch altijd op het goede been anders voelt het niet lekker aan.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:45

Alleen op buitenrit maakt het me niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:46

Op buitenrit wissel ik wel regelmatig, lijkt me fijner voor het paard.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:48

Buitenbeen naar voren, ikke gaan staan Haha!

Voelen ben ik nog niet zo goed in (alhoewel sinds ik alleen maar met mijn eigen paardje rij ik het wel sneller door heb). Kijken of ik goed zit kan ik zelfs heel stiekem doen zonder dat mijn instructrice dat in de gaten heeft Schijnheilig Maar ik moet zeggen dat Fayette en ik al zo aan elkaar gewend zijn dat het nog maar zelden voorkomt dat ik verkeerd rij.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:17

Ik rij altijd op het buitenvoorbeen. Op het binnenbeen rijd ook gewoon niet lekker...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:27

Als een paard naar binnen valt dan ga ik zitten als het buitenbeen naar achteren gaat en als een paard naar buiten valt doe ik het andersom

Op mijn eigen pony wissel ik gewoon de heletijd (ik rij bijna altijd in het bos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:31

Zoiets los ik gewoon op door beenhulpen. Lachen

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:43

Je hoort op het buitenvoorbeen licht te rijden.
Hierdoor ontlast je het binnenachterbeen en nodig je het paard uit om dit been verder onder de massa te plaatsen. Dit is vooral belangrijk in de wendingen, aangezien je paard zijn binnenachterbeen verder naar voren moet plaatsen om de wending goed door te komen.

Wanneer ik een schouderbuitenwaarts ofzo rijd, rijd ik op het binnenvoorbeen licht.

Eigenlijk gaat het dus niet om de voorbenen, maar om de diagionale achterbenen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:49

WenckeLover"]
Naar aanleiding van [VMR] Lichtrijden op het goede been?
Ga ik nu een poll aanmaken waarop jij jou manier van lichtrijden kan aanduiden.
[/quote]
[quote="SarahJ schreef:
Je hoort op het buitenvoorbeen licht te rijden.
Hierdoor ontlast je het binnenachterbeen en nodig je het paard uit om dit been verder onder de massa te plaatsen. Dit is vooral belangrijk in de wendingen, aangezien je paard zijn binnenachterbeen verder naar voren moet plaatsen om de wending goed door te komen.

Wanneer ik een schouderbuitenwaarts ofzo rijd, rijd ik op het binnenvoorbeen licht.

Eigenlijk gaat het dus niet om de voorbenen, maar om de diagionale achterbenen .

Dat was al bekend in het topic waarom deze poll aanleiding van is Haha!

En als ik lichtrijdend SB doe, blijf ik gewoon op het buiten voorbeen licht, waarom zou dat dan anders zijn ineens?

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:07

Citaat:
Dat was al bekend in het topic waarom deze poll aanleiding van is

Oei, kmoet maar eens leren verder lezen dan mn neus lang is Haha!

Citaat:
En als ik lichtrijdend SB doe, blijf ik gewoon op het buiten voorbeen licht, waarom zou dat dan anders zijn ineens?

Omdat je hier je buiging verandert, en dus zogezegd ook het binnenachterbeen. (Merk op: ik heb het hier wel over schouderbuitenwaarts, he Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:13

Citaat:
Oei, kmoet maar eens leren verder lezen dan mn neus lang is

geld dus ook voor mij Haha!