vraagje over Sedalin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:32

die van mij moet je gewoon meteen platspuiten, 2 jaar geleden heeft hij 1,5 spuit gehad, maar dat hielp voor geen meter, ook afgelopen jaar....wat een drama, mijn pony had op een gegeven moment de hoeveelheid van een grote kwpner op!! en nog zag je er nix van af!!
raar beest ook!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:41

Bij het chippen van mijn pony's, kreeg ik van de dierenarts ook sedalin voor honden. Werkte prima, 1 hele spuit voor de pony (1,25) maar net niet genoeg om ook nog naar een wondje in haar hoeven te mogen kijken. Ze was alleen wat rustiger.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:48

Pablolover"]
[quote="Simmie schreef:
1 streepje om te beginnen.

1 streepje is voor 35 of 50(?) kilo bij kleinere dieren (honden) ik zou dus iets meer geven.......
[/quote]

Onzin, met een streepje beginnen en je paard dan een uurtje rustig wegzetten (dat is heel belangrijk om het goed te laten werken). De stofwisseling van honden en katten is volledig anders dan die van een paard, dus vergelijkingen kan je zonder medische opleiding echt niet zomaar trekken.

Ik heb Tjalko (600 kilo en zeer enthousiast en wakker) tijdens zijn peesblessure dagelijks een streepje gegeven en kan daarna heel eenvoudig met hem wandelen. Als ik hem niets gaf sprong hij boven mij hoofd uit!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 17-05-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:51

Buitenzorg schreef:
Sedalin mag niet meer verkocht worden voor paarden. Toen Mander geschoren werd, heb ik uit Belgie Sedalin gehaald. Ook bedoeld voor honden, maar het had het gewenste resultaat.

Mijn dierenarts verkoopt het nog gewoon hoor.
Ik gebruik het ook voor mijn paard.
Tube kost rond de €10,--.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:52

De opvolger van Sedaling heet Sedasan en werkt exact hetzelfde (tube ziet er zelfs hetzelfde uit). Sedasan is bij ons in de winkel te koop.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:54

tobias, paarden met veel adrenaline in het bloed zorgen ervoor dat de sedalin niet goed werkt
een van mijn paarden kan ik zelfs met twee spuiten nog niet scheren, zodra ie het scheerapparaat hoort of ziet is ie weer wakker...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:59

Er zijn genoeg geneesmiddelen, welke een paard kunnen omleggen wanneer je de dosering van een hond geeft...
Dus pas er inderdaad mee op.

Verder zou het mijn keus niet zijn om zo het paard in het land te zetten, dat is vragen om ongelukken. Zou je haar niet eerst kunnen longeren ofzo?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:41

Marijn4045"]
[quote="Pablolover"][quote="Simmie schreef:
1 streepje om te beginnen.

1 streepje is voor 35 of 50(?) kilo bij kleinere dieren (honden) ik zou dus iets meer geven.......
[/quote]

Onzin, met een streepje beginnen en je paard dan een uurtje rustig wegzetten (dat is heel belangrijk om het goed te laten werken). De stofwisseling van honden en katten is volledig anders dan die van een paard, dus vergelijkingen kan je zonder medische opleiding echt niet zomaar trekken.

Ik heb Tjalko (600 kilo en zeer enthousiast en wakker) tijdens zijn peesblessure dagelijks een streepje gegeven en kan daarna heel eenvoudig met hem wandelen. Als ik hem niets gaf sprong hij boven mij hoofd uit!
[/quote]

Ik sluit me aan bij Simmie en Marijn. Al heb ik bij de bloedjes toch meestal wel 3 streepjes nodig (en die zitten zo rond de 500 kilo). Hier heet de vervanger geloof ik Tranquigel.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:09

Ondertussen staat ze al 2 weken op het weiland zoals je kan lezen! Dus raadgevingen hoeven niet meer! Ze was rustiger, maar mijn armen waren toch nog een paar centimeter uitgerokken van het trekken, dus... Haha!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:52

Even voor iedereen die dit leest: Het woordje hond is er opgezet zodat het niet meer met een recept gehaald moet worden. Sedalin(bestaat niet meer is tranquigel) wouden ze ook invoeren dat het alleen op recept kon, toen heeft de fabrikant er honden tranquigel van gemaakt en je kan gewoon dezelfde samenstelling gebruiken als dat je voorheen had.